#60 He he "Leviathan" (det italienske svar på "Alien", som Filmårbogen 89 vistnok kaldte den) en film jeg ikke har set siden de gode gamle Filmnet-dage. Jeg kan huske at den udgave de viste var en forfærdelig pan/scan-version hvor der ikke blevet panoreret! Også selvom en person var ovre i højre eller venstre hjørne af billedet, var billedet alligevel konsekvent låst fast på midten. Masser af irriterende halve profilbilleder var der nok af :) Det er rigtignok en lowbudget affære, og jeg kan tilføje at Goldsmith var nødt til at rejse til Italien og indspille musikken der for at holde omkostningerne nede.
The Rules of Attraction Alt i alt en ganske god film, der helt sikkert skal genses. Roger Avery ekspirimenterer lidt med nogle filmtekniker - de fleste lykkes fint. Filmen ikke altid helt tro mod bogen, men den fungerer for det meste på egne præmisser. Det bedste dialog er det der tilsyneladende er taget direkte fra bogen - men nu er Bret Easton Ellis også rigtig god til at skrive dialoger. Ham der spiller Rupert Guest er alt for stereotyp i rollen, og desuden er hans replikker ikke særligt velskrevne og er anderledes end dem fra bogen - derudover klarer de fleste skuespillere sig fint, specielt James Van Der Beek der spiller Sean Bateman.
7.4/10
21 Grams Rigtigt gode præstationer af skuespillerne. Velskrevet og -instrueret. Kommer helt sikkert i afspilleren igen.
Richard Attenboroughs film om Charlie Chaplins liv.. og hvilken film.
Dette blev gennembrudet for Robert Downey Jr., som helt bestemt viser at han har masser af talent, som han desværre har besluttet at skylle ud i toilettet med masser af narko og andet godt, hvilket er synd. Det er ellers helt fantastisk at se Downeys forvandling over utallige årtier, helt fra en ung Chaplin til en gammel mand.
Filmen byder desuden på bunkevis af fantastiske præstationer af bl.a. Dan Aykroyd og Kevin Kline og andre gode skuespillere i små roller.
Jeg skal ikke kunne sige hvor meget af historien er sand, men der er ingen tvivl om at dette er et rørende drama om en mand med masser af visioner og drømme, som fik opfyldt disse ved hjælp af hårdt arbejde og på trods af utallige modstandere.
Jeg kan kun anbefale at man ser denne film, da det er rigtig god underholdning hele vejen igennem.. det eneste lille minus ved filmen er den fiktive karakter spillet af Anthony Hopkins, som jeg mener at man kunne have gjort lidt mere fikst, men ellers en fantastisk film.
5/6
Dvd'en Desværre ser det ikke ud til at denne fantastisk film har fået den bedste behandling på dvd, hvilket er synd da den virklig fortjener det. Stereolyd kan man leve med i en film som primært er drevet af dialog, men billedet kunne helt bestemt have været bedre.
#61 Michael Andersen 19 år siden
#62 El vez 19 år siden
#63 Captain Vallo 19 år siden
hehe. Det er lige præcis den version, der "pryder" min videosamling.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#64 filmz-Kadann 19 år siden
Det er ganske sikkert derfor at jeg husker vhs-udgaven som ganske frygtelig. :)
#65 myggen 19 år siden
http://www.mulholland-drive.net/home.htm
#66 filmz-Bruce 19 år siden
#67 filmz-thomas _h 19 år siden
#68 El vez 19 år siden
#69 filmz-ataris 19 år siden
Alt i alt en ganske god film, der helt sikkert skal genses. Roger Avery ekspirimenterer lidt med nogle filmtekniker - de fleste lykkes fint. Filmen ikke altid helt tro mod bogen, men den fungerer for det meste på egne præmisser. Det bedste dialog er det der tilsyneladende er taget direkte fra bogen - men nu er Bret Easton Ellis også rigtig god til at skrive dialoger. Ham der spiller Rupert Guest er alt for stereotyp i rollen, og desuden er hans replikker ikke særligt velskrevne og er anderledes end dem fra bogen - derudover klarer de fleste skuespillere sig fint, specielt James Van Der Beek der spiller Sean Bateman.
7.4/10
21 Grams
Rigtigt gode præstationer af skuespillerne. Velskrevet og -instrueret. Kommer helt sikkert i afspilleren igen.
8,7/10
#70 filmz-Kadann 19 år siden
Richard Attenboroughs film om Charlie Chaplins liv.. og hvilken film.
Dette blev gennembrudet for Robert Downey Jr., som helt bestemt viser at han har masser af talent, som han desværre har besluttet at skylle ud i toilettet med masser af narko og andet godt, hvilket er synd. Det er ellers helt fantastisk at se Downeys forvandling over utallige årtier, helt fra en ung Chaplin til en gammel mand.
Filmen byder desuden på bunkevis af fantastiske præstationer af bl.a. Dan Aykroyd og Kevin Kline og andre gode skuespillere i små roller.
Jeg skal ikke kunne sige hvor meget af historien er sand, men der er ingen tvivl om at dette er et rørende drama om en mand med masser af visioner og drømme, som fik opfyldt disse ved hjælp af hårdt arbejde og på trods af utallige modstandere.
Jeg kan kun anbefale at man ser denne film, da det er rigtig god underholdning hele vejen igennem.. det eneste lille minus ved filmen er den fiktive karakter spillet af Anthony Hopkins, som jeg mener at man kunne have gjort lidt mere fikst, men ellers en fantastisk film.
5/6
Dvd'en
Desværre ser det ikke ud til at denne fantastisk film har fået den bedste behandling på dvd, hvilket er synd da den virklig fortjener det. Stereolyd kan man leve med i en film som primært er drevet af dialog, men billedet kunne helt bestemt have været bedre.