Gravatar

#71 filmz-sanjo 19 år siden

Lyder godt, har altid villet gerne se den film om chaplin's liv. Hvor har du endelig koebt den henne?
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#72 filmz-Kadann 19 år siden

#71 -

Jeg købte den hos Koreandvds.. tror den kostede 5$ eller sådan noget.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#73 filmz-sanjo 19 år siden

Dejligt billigt, saa kan der ikke engang komme told paa. Kevil Kline og Dan aykroyd, hvilke roller har de endelig, i filmen?
Gravatar

#74 filmz-Kadann 19 år siden

#73 -

Kevin Kline spiller Douglas Fairbanks, en af de helt store stjerner i stumfilm. Dan Aykroyd spiller Mack Sennett, som åbenbart var en af de helt store komedieinstruktører inden for stumfilm.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#75 wiseguy 19 år siden

Flight of the Phoenix

Kaptajn Frank Towns (Dennis Quaid) skulle egentlig bare lukke og slukke en prøveboring efter olie i Gobi ørkenen. En ganske almindelig mission hvor materiale og crew skulle flyves hjem.
Hjemturen bliver dog alt andet end almindelig. Flyet fanges i en kraftig sandstorm og Frank må foretage en meget hård nødlanding midt i ørkenen.
Da chancerne for en redningsmission er minimale, går Frank og de overlevende i gang med en desperat kamp mod uret. De vil forsøge at bygge en ny flyver af vragdelene af det havarerede transportfly samt lasten, inden deres sparsomme vandforsyninger slipper op…

Lad mig med det samme slå fast, at ”Flight of the Phoenix” er en letfordøjelig popcornsfilm. Man skal være villig til at sluge en kamel eller to. Men er man det, bliver man belønnet med en ganske underholdende film, med nogle utrolig flotte special effects og et helt suverænt lydspor og soundtrack.
Trænger du til at få blæst samtlige kanaler i surround anlægget godt igennem, går du ikke forkert her!!!

Filmen er instrueret af John Moore (Behind Enemy Lines) og udover Dennis Quaid finder man bl.a. Giovanni Ribisi og Miranda Otto på rollelisten.

Jeg var positivt overrasket, og næste gang jeg skal demonstrere mit surround anlæg, ryger Phoenix helt klart i maskinen ;)
4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#76 wiseguy 19 år siden

Bram Stoker's Dracula

Efter at have lagt øjne til Stephen Sommers helt igennem forfærdelige ”Van Helsing”, var et gensyn med Francis Ford Coppola’s Dracula-film fra 1992 næsten nødvendig.
Efter min mening skulle Stephen Sommers ha’ proppet mindste et eksemplar af Coppola’s film godt og grundigt op i røven (helst en VHS-kopi, den fylder mest) og herefter tvinges til at skrive: ”undskyld, jeg skal aldrig gøre det igen” 500 gange!!!!

Selv om den er lavet 12 år før og med et budget på ¼-del af ”Van Helsing”, så er Coppolas film 100 gange bedre. Det er en flot film med masser af farver og små geniale scene-overgange ala Hitchcoks badekarsafløb i ”Psycho”. Kærlighedshistorien er genial og filmen oser og damper af erotik.
Ikke mindst skuespillerne gør Coppolas film til min yndlings vampyrfilm. Gary Oldman er den mest gennemførte Dracula jeg nogensinde har set og hørt for den sags skyld. Hans stemme og accent er genial. Anthony Hopkins leverer en excentrisk Professor Abraham Van Helsing, og trods sin meget beskedne rolle så er Tom Waits rolle som den vanvittige Renfield aldeles uforglemmelig – han er intet mindre end genial. Keanu Rerves er en af filmens eneste svagheder. Rollen som Jonathan Harker er vel nok hans dårligst nogensinde – og det siger jo ikke så lidt. Han irriterede mig stort set i alle de scener han var med i.
Kvinderne – suk!!! Sadie Frost er en rigtig frækkert som Lucy og Winona Ryder er faktisk rigtig god som Mina målet for Draculas begær. Hun starter ud som den sædvanlige sødsuppe, lillepige Winona vi kender alt for godt, men undervejs skifter hun karakter og bliver mørkere og frækkere – yep!! Winona kan godt se fræk ud!! I en af rollerne som Draculas brude ses Monica Bellucci i en af hendes allerførste filmroller. Hun må godt bide mig i stykker til hver en tid.

Jeg har nu set Coppolas ”Dracula” en 4-5 gange, og jeg bliver mere og mere vild med den, for hver gang jeg ser den. Kærlighedshistorien holder. Man føler sku’ med Dracula og har ligefrem ondt af ham. Genial film.

5/6
Gravatar

#77 wiseguy 19 år siden

The Interpreter

På papiret lød det jo rigtig godt. Nicole Kidman og Sean Penn vor tids to største skuespillere (IMHO) i en film instrueret af veteranen Sydney Pollack (The Firm, Mit Afrika). Det burde ikke kunne gå galt, men det gjorde det!!!!
Filmen er røøøøøv kedelig.
Første aften vi forsøgte at se den, faldt min kone i søvn efter en halv time. Aftenen efter forsøgte vi igen, men nej! Konen faldt i søvn igen og jeg sled mig igennem den selv.
Historien bliver aldrig fængende og spændingen udebliver nærmest totalt. Nicole Kidman spiller på ingen måde op til sit bedste, hendes præstation er meget rutinepræget. Men helt galt er det da med Sean Penn. Han gjorde det til et klart 13-tal i både ”Mystic River” og ”21 Grams”, men nu gider vi ikke se ham hænge med næbet og se åh så trist ud mere. Hvorfor han overhovedet har sagt ja til at spille endnu en rolle, hvor han har mistet en af sine allernærmeste er mig en gåde. Men det resulterer i, at han virker nærmest kliche agtig, fordi historien i ” The Interpreter” ikke når de to førnævnte film til sokkeholderne.
Eneste lille lyspunkt er danske Jesper Christensen i sin første rolle i en ”stor” udenlandsk film. Han gør det udmærket, og det er lidt sjovt at se ham spille overfor de to andre mega-stjerner.

Jeg var dybt skuffet.

2/6
Gravatar

#78 Captain Vallo 19 år siden

Enig på alle punkter, Wiseguy! Også 5/6 herfra.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#79 filmz-sanjo 19 år siden

Enig, med din udtalelse af Sean Penn. Den mand traenger virkelig til nogen andre roller, lige siden I am sam, har han bare haft disse roller, hvor han spiller en trist, nedtrykt mand. Hans kedeligste maa nok vaere, The Assassination of Richard Nixon, det var ikke lige min kop tee, for at sige det saadan.
Gravatar

#80 El vez 19 år siden

Strange Days

Ralph Fiennes, Angela Bassett, Juliette Lewis, Michael Wincott, Tom Sizemore, Vincent D'Onofrio
Instr: Kathryn Bigelow
Manus: James Cameron
DVD R2FR

Filmen
Der er kun få dage tilbage af 1999. Hustleren og ex-politimanden Lenny Nero er the man når det gælder det ulovlige virtuelle medie "squid". Med squid kan man optage hvad man ser og føler og genopleve det som virkelighedstro virtual reality. På overfladen er Lenny en smart fyr, men det går hurtigt op for en af den fikse facade blot dækker over en ussel, selvisk person, det tydeligvis kun er gået ned ad bakke for, siden han stoppede som politimand og hans drømmepige gik fra ham. I sit desperate forsøg på at få pigen tilbage, roder han sig uvildigt ud i en række bestialske mord, der involverer mordet på en af de mest fremtrædende modstandere af politistaten, den sorte Jeriko One. Mordene er alle optaget med squid og Lenny genoplever dem gennem virtual reality mediet. Heldigvis står den hårdtslående veninde Mace klar til at hjælpe Lenny, når han er allermest på spanden og det er ret ofte.

I dette mørke portræt af L.A. anno 1999 i dagene op til nytår 2000, verdens største fest, bliver alle mistænkt og med rette - det er en beskidt verden James Cameron har konstrueret og det er tydeligt at se inspirationen fra film som Blade Runner og ligheden med hans egne film Terminator og Aliens. Han sidder ikke selv bag kameraet denne gang, men Kathryn Bigelow har udført et glimrende stykke arbejde både med hensyn til karakterinstruktion og med at visualisere Camerons manus.

Det er et stykke tid siden jeg sidst så Strange Days, så det var med stor glæde jeg erfarede at den stadig holder lige så godt som for 10 år siden.

Jeg kan huske der var en tråd om oversete film og jeg vil mene Strange Days hører hjemme i den tråd. Den bør tjekkes ud af enhver fan af dystre sci-fi film.

Rating 8/10

Video
Den står på 2.35:1 Anamorphic Widescreen på denne franske udgivelse, der i de tekniske aspekter lader til at være identisk med den danske. Billedet står flot og roligt og kun få forekomster af snavs. Der er ingen umiddelbare tegn på edge enhancement eller komprimeringsfejl.

Rating 8/10

Audio
Noget der overraskede mig meget positivt var kvaliteten af dvd-udgivelsen, hvor især lydsporet er helt fremragende. Da filmen konstant byder på festscener, actionsekvenser og de meget vellykkede virtual reality-scener er der hele tiden gang i baghøjtalerne og hele lydbilledet kommer i brug på optimal vis. Bestemt et lydpor af referencekvalitet.

Rating 10/10

Ekstramateriale ikke rated.

Filmen 8/10
Billede 8/10
Lyd 10/10

Overall 9/10
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: