Nu har jeg jo lidt insiderviden, så jeg vil da lige give nogle anbefalinger videre. Jeg har lavet marketing på PIX siden den startede i 2009 og jeg må helt ærligt sige at jeg synes at årets program ligner det bedste vi har haft uden at det skal være en salgstale.
Jeg vil gerne komme med følgende anbefalinger:
Film jeg har set: Monsieur Lazhar Bullhead The Tunnel (vises on location i tunellerne under Carlsberg) Dogtooth Censur-spolerne Hotel Lux Underwater Love Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel Lloyd the Conqueror Terri
Film jeg gerne vil se (selvom jeg nok ikke får tid): Iron Sky Movie Battle Keyhole Twixt (3D) Art as Comedy Comics on the edge in the 1970's Stand-up, sit down, and visual art comedy today (D)DR Last Screening The Minister Michael Black's Game Babycall Norges sønner Miss Bala The Sorcerer and The White Snake Cut Juan of The Dead The Presence The Raid Killer Joe Martha Marcy May Marlene
Så vil jeg også rigtig gerne overvære debatten om musik og film i sociale medier.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Keyhole er den værste Maddin-film jeg har set indtil nu, men den er nu stadig helt ok. Bullhead er også ganske ok, men Oscar-nomineringen undrer mig en hel del. Igen vil jeg kræve at I ser Leave It On The Floor!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Hvordan kan det egentligt være at når nu festivallen hedder 12-29.april, så viser i Haywire d.2.april midt i påsken uden at vise den igen under selve festivallen? Blev helt begejstret da jeg så I viste den, indtil det gik op for mig at jeg er på ferie. Æv. :-)
Jeg har været til CPH:PIX alle årene fra det hed CIFF. I gennemsnit plejer jeg at se 60 film over festival perioden. Nu føler jeg bare, at jeg ikke kan overskue det, så jeg har helt givet op. Indtil jeg læste, at THE RAID kommer til festivalen! WOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!
Åh... Måske skulle jeg bare se en film om dagen så... Det er bare, når det er film fra morgen til midnat, så bliver man lidt skør... Det eneste fysiske aktivitet, jeg havde i den periode, var løbeturene imellem biograferne...
Hov, Haywire har jeg også set... den er glimrende. Plottet er set 1000 gange før, men actionscenerne er intense og passer fint ind i biografsammenhæng.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Hvordan kan det egentligt være at når nu festivallen hedder 12-29.april, så viser i Haywire d.2.april midt i påsken uden at vise den igen under selve festivallen?
Det hænger sammen med hvornår vi kan få filmen. Samtidig vil vi jo ikke have at filmen tidligere har været vist i Danmark og på de store premierefilm som denne får man sjældent lov til at lave mere end én visning....og så er det jo også meget fedt at have noget at varme op med.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Var inde og se The Grey i går og opdagede at Haywire har "rigtig" præmiere d.19.april, så tænkte det sikkert havde noget med det at gøre. Så må jeg jo bare tage ind og se den normalt hehe. Men tak for svar.
Vi viser en samling af de bedste, og har inviteret instruktøren til landet for at introducere dem, inklusive både overraskelser og anmeldelsen af 'The Phantom Menace' i spillefilmslængde.
Hvis BN dukker op for at deltage i en episk dyst mod manden, bliver de sgu nødt til at rykke arrangementet over i Imperial. Jeg krydser fingre og venter spændt.
#11 rammy 12 år siden
Fedt! Endelig noget eksponering der ikke er smagløs selveksponering ;)
#12 frahm-2 12 år siden
Jeg vil gerne komme med følgende anbefalinger:
Film jeg har set:
Monsieur Lazhar
Bullhead
The Tunnel (vises on location i tunellerne under Carlsberg)
Dogtooth
Censur-spolerne
Hotel Lux
Underwater Love
Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel
Lloyd the Conqueror
Terri
Film jeg gerne vil se (selvom jeg nok ikke får tid):
Iron Sky
Movie Battle
Keyhole
Twixt (3D)
Art as Comedy
Comics on the edge in the 1970's
Stand-up, sit down, and visual art comedy today
(D)DR
Last Screening
The Minister
Michael
Black's Game
Babycall
Norges sønner
Miss Bala
The Sorcerer and The White Snake
Cut
Juan of The Dead
The Presence
The Raid
Killer Joe
Martha Marcy May Marlene
Så vil jeg også rigtig gerne overvære debatten om musik og film i sociale medier.
#13 Lord Beef Jerky 12 år siden
#14 McPeter 12 år siden
Hvordan kan det egentligt være at når nu festivallen hedder 12-29.april, så viser i Haywire d.2.april midt i påsken uden at vise den igen under selve festivallen? Blev helt begejstret da jeg så I viste den, indtil det gik op for mig at jeg er på ferie. Æv. :-)
#15 the_paki_don 12 år siden
Åh... Måske skulle jeg bare se en film om dagen så... Det er bare, når det er film fra morgen til midnat, så bliver man lidt skør... Det eneste fysiske aktivitet, jeg havde i den periode, var løbeturene imellem biograferne...
#16 McPeter 12 år siden
Iron Sky
The Raid
Twixt
Take Shelter
L
Headshot
Skal også se Dogtooth, men man kan få den for 65kr på BD hos play, så køber den nok der i stedet.
#17 Lord Beef Jerky 12 år siden
#18 frahm-2 12 år siden
Det hænger sammen med hvornår vi kan få filmen. Samtidig vil vi jo ikke have at filmen tidligere har været vist i Danmark og på de store premierefilm som denne får man sjældent lov til at lave mere end én visning....og så er det jo også meget fedt at have noget at varme op med.
#19 McPeter 12 år siden
#20 Highland Park 12 år siden
Hvis BN dukker op for at deltage i en episk dyst mod manden, bliver de sgu nødt til at rykke arrangementet over i Imperial. Jeg krydser fingre og venter spændt.