Gravatar

#31 Richard Burton 12 år siden

JannikAnd (30) skrev:
Ja, Kate Bush' sang er endnu den bedste fortolkning af Brontë, næsten bedre end romanen - ihvertfald mere tidsløs. Generelt er The Kick Inside er ret mageløst albu :)

AYE!!!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#32 Fellaheen 12 år siden

Ja, hun er herlig. Og dansen...

Nej, det er selvfølgelig lidt mærkeligt at lave trailere til den slags film. En teaser kan dog være passende, som Tarrs olielampe dengang med Hesten :)

Reprise har jeg heller ikke set, men "Oslo, 31. August" er blevet markedsført så tilpas æggende at jeg bare må. Han virker iøvrigt befriende sympatisk og ukompliceret af en kunstner at være. Hvilket selvfølgelig også kan vise sig at være et problem.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#33 Outbound Sith 12 år siden

Jeg kan da lige afsløre, hvad det er for 61 film/forestillinger, jeg skal se (se seneste udgave af Filmz TV, hvis du tænker "???")

Iron Sky
Last Screening
Dreyer - Den danske tyran
Cut
Corman’s World: Exploits of a Hollywood Rebel
Keyhole
Killer Joe
Diaz - Don’t Clean Up This Blood
Happy End
Bullhead
Keep The Lights On
Hotel Lux
Take Shelter
Gantz
Gantz: Perfect Answer
Film/kunst - art moves #1
The Last Man On Earth
Juan of the Dead
The Sorcerer and the White Snake
The Minister
(D)DR
Horror Of Dracula
Himizu
Poongsan
The Raid: Redemption
The Invader
The Legend of Kaspar Hauser
Neighbouring Sounds
Musiksupervision - musik vs. film
Night of the Hunter
Censur-spolerne
Martha Marcy May Marlene
Habemus Papam
Lloyd the Conqueror
Magic Valley
Monkey Sandwich
Monsieur Lazhar
Rust
Terri
Take This Waltz
Dark Horse
Livid
Arirang
I Wish
Snowtown
Super 16-film 1
Super 16-film 2
Reported Missing
Seven Acts of Mercy
Policeman
Beyond the Black Rainbow
Stormfulde Højder
The Secret Society of Fine Arts
By Day And By Night
Hemel
Underwater Love
Mercy
Stand-Up, Sit Down…
Atomic Age
Skønheden og udyret
L

Og otte af dem er så i godt selskab med Wangsgaard. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#34 Muldgraver 12 år siden

Fellaheen (25) skrev:
Oslo, 31. August

Bliver vist i Cinemateket i april:
- 1., 14.30
- 6., 19.15
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#35 Fellaheen 12 år siden

Muldgraver (34) skrev:
- 1., 14.30

Jeg er desværre ude at rejse i den periode, det er meget ærgeligt.

PS: har du set den? (i så fald: hvad synes du om den?).
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#36 Muldgraver 12 år siden

Ærgerligt, men god rejse, da :)

Jeg har set den. Jeg kan godt lide den, den tiltaler mit temperament på flere punkter, blandt andet fortælletempo, og den på en gang afdæmpede og alvorlige analyse af den store vores samfunds (og nok især middelklassens) fælleskulturelle impotente tilstand.

Filmen er i sig selv et fint eksempel på, hvordan man gør det hele rigtigt og får sagt de helt rigtige ting på en måde som kan få filmen til at synes lidt tæmmet. Men det skal egentlig ikke forstås som en klage. Og måske det bare er mig, for da jeg efter filmen ventede på et par venners kommen ud af salen, forlod de forbipasserende publikummer salen tilsyneladende modfaldne, og ord som "deprimerende" og "forfærdelig" hørtes. Jeg vil dog se frem til at se den igen engang.

Hvis du engang får den set, så sig endelig noget om den, jeg kunne godt tænke mig at høre din vinkel.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#37 rockysds 12 år siden

Efter at have dykket lidt ned i Phillippe Garrel for nylig, må jeg smide en anbefaling af hans seneste "That Summer" ("Un été brûlant") afsted, som jeg glæder mig voldsomt til at se.

Den film, jeg dog glæder mig mest til at se, er Ken Jacobs' "Seeking the Monkey King". Jeg har ikke fået set så meget Jacobs endnu, men han er et af de helt store navne og denne har fået super anmeldelser.

Har man en chance for at se fremvisningen af Jean Epsteins "Fall of the House of Usher", synes jeg også man skal tage den. Ikke en given ting, den bliver vist igen lige foreløbig, hvis overhovedet, og jeg vil gerne have nogen af være jaloux på. ;)

Ellers er de ting jeg personligt finder mest interessant baseret på anmeldelser, anbefalinger og mit eget kendskab til instruktørerne: Carmelo Bene-retrospektivet, de tre Fred Kelemen-film (fotograf for Tarr!), de tre Mia Hansen Løve-film, Bertrand Bonellos "House of Tolerance", Miguel Gomes' "Tabu", Chantal Akermans "Almayer's Folly" og "Art as Comedy"-programmet for, hvad der er af Owen Land-film.

Af hvad jeg allerede har set, kan man i hvert fald foretage sig dummere ting end at se mesterværkerne "The Night of the Hunter" og "Skønheden og uhyret", og ditto den fine "Weekend".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#38 Castanea 12 år siden

Fellaheen (25) skrev:
[...] ser god ud. Det samme gør The Legend of Kaspar Hauser.

Bestemt.

Udover Jacobs og Sokurov interesserer resten af udvalget mig ikke videre, men jeg har da fem konstanter i år:

Agonistes - The Myth of Nation (Diaz)
Goltzius and the Pelican Company (Greenaway)
In Another Country (Hong)
The Master (Anderson)
When the World's on Fire (Clauer)
Gravatar

#39 MMB 12 år siden

Man skulle da ellers tro, at The Wettest County eller Malicks nyeste film ville interessere...
Gravatar

#40 Castanea 12 år siden

Foeller (39) skrev:
Man skulle da ellers tro, at The Wettest County eller Malicks nyeste film ville interessere...

Det gør de også... sammen med Francine (Cassidy & Shatzky), In April the Following Year, There Was a Fire (Somunjarn), Killing Them Softly (Dominik), Living (Sigarev), Like Someone in Love (Kiarostami), Lotus Community Workshop (Korine), Pablo (Goldgewicht), The Hobbit (Jackson), Zima (Stanković), Verano (Leiva) og mange flere. Men ingen af dem er tilnærmelsesvis ligeså interessante som titlerne i mit forrige indlæg.

Skriv ny kommentar: