Gravatar

#21 SpielbergFreak 21 år siden

1: Schindler`s List
2: Forrest Gump
3: Godfather
4: Jaws
5: Indiana Jones Trilogy
6: The Untouchables
7: Close Encounters Of The Kind
8: Star Wars (De tre gamle)
9: Saving Private Ryan
10: The Lord Of The Rings Trilogy
Gravatar

#22 filmz-nemesis 21 år siden

Gøgereden
LOTR 1+2+3
The Matrix
Terminator 2
Buono, il brutto, il cattivo, Il (Den Gode, Den Onde Og Den Grusomme )
Ondskabens øjne
Alien 1+2
Leon
Cool hand luke
X-men 1+2
Delta klikken

Top 250 films på imdb.com er altid et godt sted at starte.
Gravatar

#23 Morbid 21 år siden

Top 1000 på They shoot pictures don't they" er et bedre sted at starte imo :)

HER er hele deres top 1000, og HER er deres top 100 med billeder og korte beskriver af filmene.

Listen er stykket sammen af mere end 900 førende kritikere og instruktørere worldwide, og er dermed ikke ligefrem spækket med amerikanske blockbusters. Er mand af den overbevisning, at Pirates of the Caribbean er den bedste film nogensinde, skal man nok søge et andet sted hen

Er ikke så meget for IMDB's liste
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#24 filmz-Martin Schou 21 år siden

Nu er IMDBs liste jo ikke en repræsentation af, hvad IMDBs ejere eller lign. mener, men hvad alle registrerede brugere mener. Ganske vist er der sandsynligvis mange, der har reaktionen "OMG WTF W00T!!1!1!1!11!" og lign., når de ser en actionfilm med et middelmådigt plot og lidt effekter (*host*Revolutions*host*), men generelt er de film, der har modtaget over 20.000 stemmer godt vurderet i mine øjne.
I'm not left-handed either.
Gravatar

#25 Morbid 21 år siden

Prøver heller ikke at rakke ned på IMDB's liste. Fuld points til dem for virkelig at lave en liste for folket.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#26 inflector 21 år siden

Well morbid kan ikke rigtig bruge den liste til noget :/ Der er da helt sikkert mange fine film på listen, men at der er 14 år siden sidst at der er lavet film der er værdig til listen, kan jeg ikke helt forholde mig til. Når der åbenbart er lavet intet mindre end 23 mesterværker i tresserne, så synes jeg nærmest at den liste virker komisk.
I det store hele kan jeg bedre bruge imdb, når som Martin siger har fået en hvis mængde stemmer :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#27 filmz-Martin Schou 21 år siden

Hvorfor i alverden kan jeg overhovedet ikke komme i kontakt med den server? I andre kan jo tilsyneladende?

Anyway - der er ikke nogen, der med rette kan sige, at de har den rigtige top[whatever]-liste over film, for smag er dybt individuelt. F.eks. kan jeg ikke se det fede i Godfather-trilogien. Jo, det er gode film, men på min liste er de nok ikke engang på top100 (har så aldrig lavet en top100). Til gengæld syntes jeg DareDevil var en fabelagtig god film, fordi den havde fanget stemningen fra DD-universet som jeg så det. Det er hverken rigtigt eller forkert. Og det var min pointe med denne tråd, nemlig at begrunde vore yndlingsfilm. Desværre er den så løbet ud i en simpel opremsning af film og henvisninger til andres film.

Ja, det tager da tid at skrive hvorfor og så videre, men det er faktisk ret sjovt. Jeg var nødt til at revurdere min umiddelbare opfattelse af top10, fordi jeg beskrev noget, som pludselig ikke var så dybt, som jeg egentlig troede - jeg var bare blevet fanget af hypen om filmen.

Hvorfor kan man lide én film er i mine øjne betydeligt mere interessant end at 10 tilsyneladende tilfældigt nævnte film er "de bedste", for der er ingen begrundelse. Det er nogenlunde lige så dybsindigt og brugbart som "du er dum".

Og så lige noget helt andet. Det er ganske vist dårlig skik at reklamere osv i tråde, men denne tråd:

http://filmz.dk/forum/item/6739/

er RET vigtig for mig ... nej. Ikke RET vigtig. MEGET MEGET MEGET MEGET vigtig. Håber I kan forstå, omend ikke tilgive, mig :-)
I'm not left-handed either.
Gravatar

#28 inflector 21 år siden

Ville gerne hjælpe, men der er lidt langt fra Esbjerg, men held og lykke med projektet :)

Fin tråd du har startet, vil også gerne komme med mit bidrag, men som du selv siger tager det jo tid :]
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#29 HelmerJ 21 år siden

Starwars
Lord of the rings
To catch a killer
Forest Gump
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Breakfast Club (sjovt nok for så meget handling er der heller ikke, her burde nok ha stået The Brad Pack for hele den flok har lavet en masse sammen som er fede på deres egen måde, det må være noget med at de i min verden er kult klassikere, for, jeg gentager det er ikke handlingen det holder dem oppe, men leve uden at ha set dem, det tror jeg så nok ikke)
Full metal jacket
Apocalypse Now
Scream (første gang var den for vildt spændene)
Matrix
bla bla jeg kunne blive ved i de næste par timer, dette var ikke nødvendigtvis de bedste jeg kunne komme på men de er for mig blandt dem, men der er jo så mange at det nok næsten ville blive top 50 bare for at den og den oz lige kom med for der er mange på favorit listen
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#30 Thorsby 21 år siden

IMDb's top 250 finder jeg ret god. De har også udregnet den på en fornuftig måde (true Bayesian estimate).

Den der M-liste derimod...den er da hat og briller! :-)
http://www.imdb.com/name/nm1302765/

Skriv ny kommentar: