Så lige Mystic River for første gang. Hvad kan man sige...Det er en helt vanvittig stærk film som bare lammer en fuldstændigt. En nyklassiker som man ikke kan komme uden om når man vil lave en liste over verdens bedste film. -
Jeg fik lige set Universal Soldier: The return. Min far havde den stående på hylden, og af en eller anden sær grund, så fristede den.. hehe.
Hvis instruktøren havde valgt lidt bedre skuespillere, lige havde gennemlæst sit manuskript en gang mere, så havde den måske været mere underholdende.
spoiler Desværre led den af en underlig Unisol, som rendte rundt og fyrende one-liners af, som skudt ud af en gatlingun, hvilket var totalt upassende, fordi de jo netop ikke skal vise følelser eller snakke, men bare gøre hvad der bliver sagt.
Det mest positive der så kan siges om filmen er, at til trods for at der stod på coveret, at filmen var 1.36, så var den ikke mere end 1.15 ca. spoiler
Men ok, jeg havde så heller ikke forventet superkvalitet på nogen måde.. hehe
Open Range - Den bedste western i et stykke tid. Duvall i en rigtig god rolle. Den undgår ikke helt at slå på en række velkendte western-tangenter, men det er vel også svær at undgå. En yderst seværdig film med en super sceneri som alene er grund til at se den. Dertil er der en genial skudsekvens, som får mig til at tænke på 'Heat'-scenen. Det alene burde også være grund til at se filmen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
I går så jeg Gladiator om eftermiddagen og Fahrenheit 9/11 midt om natten til snigpræmiere i Imperial...
Lige nu holder jeg lige 5 minutters pause mellem de to disc der udgør Dances With Wolves - Director's Cut - nok en af de flotteste film nogensinde IMHO...
Igår så jeg først Snakeeys med Nicholas Cage i hovedrollen. En gennemsnitlig thriller uden de helt store overraskelser, dog fortjener startscenen en del ros.
Derefter så jeg Undercover Brother, som da havde sine øjeblikke og fremkaldte en del grin, men bringer ikke meget nyt til komedie genren.
Braveheart: En storslået episk film som simpelthen leverer varen på næsten perfekt vis. Har man tålmodighed til at sidde igennem en film på 3 timer er dette et ægte mesterværk. 6/6
Var på træningslejr hele denne uge og stod for underholdningen, så der blev vist The Warrior (Musa) og Zatoichi (2003). Herligt at se de to fede film igen, og folk var da også vilde med dem. I går aftes stenede jeg så ud til Failan, et hjerteskærende koreansk drama, som jeg dog nok var lidt for træt til at engagere mig fuldt ud i. Tåler et gensyn.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Die Hard: Mega Hard.. Muligvis ikke stor filmkunst, men en film jeg altid synes er sindssyg god underholdning. Bare kedeligt med alle de reklameblokke på tv3. -
#91 bobber 21 år siden
-
#92 filmz-Kadann 21 år siden
Hvis instruktøren havde valgt lidt bedre skuespillere, lige havde gennemlæst sit manuskript en gang mere, så havde den måske været mere underholdende.
spoiler
Desværre led den af en underlig Unisol, som rendte rundt og fyrende one-liners af, som skudt ud af en gatlingun, hvilket var totalt upassende, fordi de jo netop ikke skal vise følelser eller snakke, men bare gøre hvad der bliver sagt.
Det mest positive der så kan siges om filmen er, at til trods for at der stod på coveret, at filmen var 1.36, så var den ikke mere end 1.15 ca.
spoiler
Men ok, jeg havde så heller ikke forventet superkvalitet på nogen måde.. hehe
#93 DarkLight 21 år siden
Dertil er der en genial skudsekvens, som får mig til at tænke på 'Heat'-scenen. Det alene burde også være grund til at se filmen.
#94 McPeter 21 år siden
Lige nu holder jeg lige 5 minutters pause mellem de to disc der udgør Dances With Wolves - Director's Cut - nok en af de flotteste film nogensinde IMHO...
#95 inflector 21 år siden
Derefter så jeg Undercover Brother, som da havde sine øjeblikke og fremkaldte en del grin, men bringer ikke meget nyt til komedie genren.
Hvad skal man så se i aften.....
#96 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Peter Gibbons: It's not that I'm lazy, it's that I just don't care.
Jeg tror ikke, at min chef ville blive særlig glad, hvis jeg sagde det til hende ;)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#97 filmz-Kadann 21 år siden
Han siger bare alt det, man altid har ønsket at ville sige til sin chef ;)
#98 ks 21 år siden
#99 filmz-yoshimura 21 år siden
#100 bobber 21 år siden
-