Gravatar

#151 ks 21 år siden

Shiri:

En ganske hæderlig koreansk action film, som dog ikke undgår nogle mega clichér ind imellem. Desuden er der nogle temmelig store plothuller i historien, og den er temmelig forudsigelig, jeg synes dog stadig historien faldt nogenlunde sammen i slutningen, slutningen som var noget af det stærkere rent følelsesmæssigt i filmen. 3/6
Gravatar

#152 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Har lige set "Blow" ganske god Johnny Depp film, men har lige smidt Blade Runner (Org. Cut med Voiceover) på og skal nyde den her i sommernatten ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#153 filmz-yoshimura 21 år siden

Genså Bichunmoo - et på mange måder godt koreansk episk swordplay drama a la Crouching Tiger og Hero, som har masser af virkelig smukke scener og fede kampscener. Der er dog desværre røget et par scener ud under redigeringen, der til tider gør det noget svært at følge med i historien, og så kammer melodramaet i skuespillet sine steder en anelse over. Men det er absolut stadig en fed film.

7/10.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#154 Corgan 21 år siden

Så fik jeg endelig set "...ing". Jeg lovede ks at skrive en lille review, så den kan findes her.

Dejlig film.
Gravatar

#155 evermind 21 år siden

#153: Røget et par scener ud under redigeringen? Så forstår jeg bedre, hvorfor jeg ikke fattede en bjælde, da jeg så filmen...

Flot var den da, men ovenstående var med til at gøre den noget frustrerende at skulle følge med i. :(
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#156 ks 21 år siden

#153, jeg har lige bestilt den hos DVDoo for et par dage siden, glæder mig lidt til at se den, håber den er smuk i samme stil som "Crouching Tiger" og "Hero".
Gravatar

#157 filmz-yoshimura 21 år siden

#155 og 156: Så vidt jeg har forstået, var en film fra Sydkorea på to timer på det tidspunkt, da Bichunmoo kom frem, lige i overkanten til biomarkedet, så man var tvunget til at klippe i skidtet (desværre). Det fremgår af ekstramaterialet på den udgave, som Hong Kong Legends har udgivet, at der er tale om fire sekvenser, og at de er blevet gemt godt og grundigt af vejen, da man ikke har været i stand til at tilvejebringe dem og eventuelt tilføje dem som deleted scenes. Dog skulle der være tale om tre scener, hvor der gives en anelse mere personkarakteristik (mindre vigtige) og en længere scene, hvor man får forklaret ...

*** SPOILER ALERT ***

... at dem, helten teamer op med efter at være faldet ud over klippen, er anti-mongolske oprørere, og man får en forklaring på hvem "the ten swordsmen" er (de sortklædte, sværdsvingende fyre) m.m.

*** SPOILER ALERT ENDED ***

Til 156 kan jeg kun sige, at det er en fed film med nogle flotte sekvenser a la de to film, du nævner. Om Bichunmoo er på højde med dem er nok en smagssag :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#158 inflector 21 år siden

Well har set lidt af hvert på det sidste.
Søndag så jeg Evil Woman på tv3, en meget ujævn komedie, med få lyspunkter. Kan ses en meget sløj søndag, men så absolut heller ikke mere.

Mandag så jeg først The Green Mile, som er et ganske udemærket drama, men når dog på intet tidspunkt de samme højder som Shawshank Redemtion. Skal dog roses for de gode skuespil præstationer.
Derefter så jeg Little Nicky, som er en meget sløj komedie, der giver mig lyst til at aflive Sandler, han er bare totalt belastende i den film...

Tirsdag har jeg først forsøgt at se Urbania, men den kunne ikke rigtig fange mig, tror jeg vil prøve igen på et andet tidspunkt.
Bagefter så jeg Legend of Drunken Master, som er en tynd Jackie Chan slå på tæven film, som er en tynd kop the, kampene er da meget flotte, men de virker ikke ret godt for mig, der må gerne gå et årti eller 3 inden jeg skal se den igen.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#159 McPeter 21 år siden

Har for nyligt købt Beverly Hills Cop-boxen fra DVDOO.dk og fik lige genset III'eren idag. Lagde mærke til en sjov ting jeg ikke har set før - der er et tidspunkt hvor Axel er på flugt fra nogle sikkerhedsvagter i forlystelsesparken og stikker af op i en pariserhjulslignende ting. Han springer et ægtepar over i køen og jeg er overbevist om at manden er selveste George Lucas himself!!! Synes det var en meget sjov lille detalje! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#160 ks 21 år siden

Joint Security Area:

En meget anderledes film end hvad jeg havde forventet, men så sandelig en rørende smuk og meget beskrivende film om 4 soldater som mødes ved den koreanske grænse. Der er ikke meget action i filmen, til gengæld er det et utrolig flot drama, med nogle fantastiske karaktere og rigtig flot skuespil. Desuden kan det siges at det for en gangs skyld er meget let at kende de forskellige personer fra hinanden, det synes jeg nogen gange jeg har lidt problemer med i asiatiske film.

Den danske udgave af filmen som jeg så kan fås hos DVDoo hos 50kr, subs går ca. et halv sek ud af sync ca 20 minutter i midten af filmen, det er stadig let at følge med i dialogen, det er bare sjovt så irriterende et halvt sekund kan føles.

Skriv ny kommentar: