Gravatar

#31 filmz-yoshimura 21 år siden

Nu vi taler martial arts, er der så virkelig ingen herinde, der har set Ong Bak (aka Muay Thai Warrior) med Tony Jaa?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#32 El vez 21 år siden

Der var lige dømt animé-night hos mig i går:

Princess Mononoke
Wow! Jeg havde set noget af filmen tidligere men var ikke i humør til den. Igår var jeg til gengæld indstillet på at nyde den og sikken nydelse. Det var en virkelig stor oplevelse og jeg mener den overgår "Chihiro" på flere punkter. Historien og karaktererne i "Mononoke" er virkelig gennemarbejdede, det er store temaer der bliver taget op og filmen virker derfor som om den tager sit publikum meget seriøst. Som man så ofte oplever i asiatiske film, får mytologien lige et twist af originalitet og man skal helst være helt åben for sære (på den fede måde) indslag for at få mest muligt ud af den forunderlige verden filmen præsenterer. Animationen er helt emminent, dog er "Chihiro" - da filmen er nyere og med et større budget - teknisk flottere. "Mononoke" er røget lige lukt ind i min animationsfilms top3 og jeg glæder mig mere end nogensinde til at se nogle flere af Miyazakis værker.

Metropolis (2001)
Metropolis er en meget interessant anime, som primært imponerer visuelt med meget flotte computergenererede baggrunde og med en historie der portrætterer en klasseinddelt metropol. Opførelsen af en Zigurrat lover indbyggerne fremskridt, guld og grønne skove - med propagandiske speaks i byens gader, beskeder lige fra "we are now the world's most progressive city" til "no strike during celebration week" og hvad dertil kommer. Man følger en detektiv og hans nevø, der kommer til metropolen som et led i hans efterforskning af en sag der involverer smugling af organer til byen. Man følger også overklassen, hvor de politiske ledere trækker i trådene for at tiltuske sig mest mulig magt - et led i dette omhandler en meget avanceret robot der på mange måder overgår de støvsugerrobotter der tøffer rundt i gadebilledet.
"Metropolis" er en spændende fortælling og billederne er ret sublime, den langsomme opbygning og socialrealistiske aspekt er garant for at skræmme de fleste counterstrike pre-teens væk.

Der er som jeg kan forstå, trukket mange paralleller mellem denne og Fritz Langs "Metropolis" fra 1927, som jeg *dukker sig* desværre endnu ikke har fået set - den er på vej med posten, og det kan ikke gå hurtigt nok!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#33 DarkLight 21 år siden

Bad Santa
Selv en døddrukken Billy Bob som primus motor, kunne ikke få denne film fra havn. Julemandstemaet er kun sjovt så langt. Desværre, jeg havde ellers sat næsen godt op efter denne film.

3/6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#34 filmz-vassago 21 år siden

Jeg var ret underholdt af "Bad Santa", synes det er en dejlig forfriskende julefilm - lige den slags jeg har brug for i december måned. Men nu er jeg også stor fan af Billy Bob, han er så genial.

Da jeg så filmen til premieren var Thornton selv til stede, og da filmen sluttede gav folk ham et bifald. Billy Bob rejste sig så op og kvitterede i bedste "Bad Santa"-stil med to skråt-op fingre og et "fuck you" - og et lille kækt smil...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#35 Michael Andersen 21 år siden

"Fuck you" hæ, hæ. Hvor var det henne du oplevede ham? I Malling Bio eller?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#36 filmz-vassago 21 år siden

Jep, alle de store kommer til Malling. Nej, det var i Cannes.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#37 DarkLight 21 år siden

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind - Efter man har opgivet at finde hoved og hale på filmen i begyndelsen, folder dig sig ud og viser sig at være ret så fantastisk. Den kommer helt sikkert til at hænge i mig en uge og skal købes ved første lejlighed.
5/6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#38 Michael Andersen 21 år siden

#36 Det regnede jeg også med :) Jeg så ham forresten også i Cannes i 2001 i forbindelse med premieren på Coen-brødernes "The Man Who Wasn't There".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#39 filmz-yoshimura 21 år siden

Havde længe haft 2009: Lost Memories stående og fik den nu omsider set, og den var sgu ikke så ringe endda. Fed film, men til tider en anelse slow paced. 4/6
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#40 Corgan 21 år siden

Genså lige The Royal Tenenbaums igår. Fantastisk film!

Det er fedt at de har gjort så meget ud af de forskellige sets... selvom man kun ser nogle af dem i nogle få sekunder.

Gene Hackman er rigtig god som Royal.

Skriv ny kommentar: