Gravatar

#131 ks 20 år siden

Uanset hvad, så har American Ninja altså en eller anden charme! :)
Gravatar

#132 filmz-Bruce 20 år siden

Gothika. Må tilstå den var bedre, end jeg havde forventet efter den ret negative omtale.

Gode velfungerende gys, dog et plot

SPOILERS

der måske godt ku' ha' været lidt anderledes. Mindede lidt om 6th. Sense

SPOILERS SLUT
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#133 ks 20 år siden

#132, Jeg var også meget overrasket over Gothika, en meget undervurderet film efter min mening.
Gravatar

#134 Spanner 20 år siden

Jeg så The Terminal i går aftes til gallapremiere i Palladium.

Tom Hanks er god og filmen har sine momenter. Der kunne dog godt være skåret 20-30 minutter af den uden at det havde skadet. Og så bliver den lige pjattet nok hen imod slutningen.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#135 coolflash 20 år siden

Jeg havde den ære at se Pi i sidte uge af Darren Aronofsky (som stod bag Requiem for a Dream )

Utrolig lækker film, som ikke kan anbefales nok herfra! Det er lang tid siden at jeg har set en sådan helstøbt film. Ingen tvivl om at filmen vinder flere point ved gensyn, så jeg glæder mig til at se den igen. Og, så bruger Aronofsky i øvrigt film-mediet så forbandet genialt. Se den!! =)

8.5/10
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#136 Kalle Ferm 20 år siden

The Station Agent. En fin lille film jeg så absolut kan anbefale. :-)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#137 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Jersey Girl

Det kører for Ollie. Han har et godt job, en lækker kone og en fed lejlighed på Manhattan. Men en dag dør konen i barselsengen og karrierer kører fast. Derfor beslutter Ollie at starte et nyt liv i New Jersey sammen med sin datter. Blandt andet takket være mødet med kvinden Maya kommer Ollie efterhånden oven på igen.

Ikke en typisk Kevin Smith film, hvor bl.a. Jay and Silent Bob kommer med filosofiske livsanskuelser og andre typiske KS jokes staar i koe for, at blive fyret af, men derimod en soed lille romantisk film, hvis du og kaereste ikke lige kan finde andre romantiske film paa hylden, selvom budskaberne er leveret meget bedre i mange andre film.

2/6 ... paa dvd dog 3, da der er lidt mere fjollerier med Ben Affleck og Kevin Smith.

The Skycaptain and the World of Tomorrow

Kort fortalt saa er det historien om at en ond videnskabsmand oensker at overtage verden og saa maa vores helt og heltinde redde verden fra undergang. Det er jo set mange gange foer, men ikke med saa meget brug af CGI.

Filmen har sin helt egen stil, saa filmen staar og falder paa om du bliver fanget af dette naermest tegneserie agtige design indenfor de foerste 5 minutter ellers bliver det en lang og larmende oplevelse.

Jude Law, Gwyneth Paltrow, Giovanni Ribisi, Angelina Jolie spiller som forventet, men uden de stoerre Oscar-praestationer.

4/6 for en god omgang tegeserie-film, uden at gaa hen og blive Anime.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#138 El vez 20 år siden

The Game fik jeg genset igår, det var en ren fornøjelse. Jeg synes bedre og bedre om Finchers film for hver gang jeg ser dem. Det var kun 2. gang jeg så The Game, men det var bestemt gensynet værd. Det er så den type film der fungerer bedst første gang man ser den, pga den specielle handling, men selvom jeg vidste hvad der ville ske, nød jeg filmen i fulde drag og prøvede istedet at lægge mærke til alle de små detaljer i filmen.

Howard Shores helt fantastiske score ligger, med masser stemningsfulde strygerpassager, ret tæt op ad det han sidenhen lavede til Panic Room, men krydret med meget effektive klavertoner giver det en god snigende underlægning..

5/6, glæder mig allerede til at se den igen :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#139 wiseguy 20 år siden

A Tale of Two Sisters
Jeg har aldrig rigtig fået taget hul på de asiatiske film, men det er da så småt ved at gå op for mig, at hvis man vil se et godt psykologisk gys, så skal man have fat i en film fra østen. Jeg havde kun hørt gode ting om A Tale of Two Sisters, men alligevel var det med en lille smule skepsis, at jeg satte filmen i afspilleren derhjemme. The Ring havde jo samme flotte ry, og det var da en ganske udmærket film, men alligevel levede den ikke helt op til mine forventninger oven på al omtalen. Jeg ratede den 4/6. Til gengæld var jeg vild med den amerikanske remake, den var efter min mening mere uhyggelig 5/6.
A Tale of Two Sisters levede op til sit flotte rygte og mere til. For det første vil jeg slå fast, at det er den mest uhyggelige film, jeg nogensinde har set. Det er jo ikke en film fyldt med gys, men de forholdsvis få steder hvor den er uhyggelig, var den tæt på at skræmme livet af mig. Hårene rejste sig helt op i nakken på mig. Dagen efter skulle jeg beskrive en af de uhyggelige scener for min mor, det resulterede i, at jeg fik gåsehud på armene, så man kan roligt sige, at den har gjort et hvis indtryk.
Filmens plot er et fantastisk puslespil og konen og jeg går stadig og diskuterer brikkernes placering.
Rent visuelt er A Tale of Two Sisters et mesterværk. Farvepaletten er udnyttet fuldt ud og instruktøren lader kameraet tage sin tid til hver scene, uden at det på noget tidspunkt bliver kedeligt.
Jeg er helt vild med filmen og jeg glæder mig til R2 udgaven senere på året, så jeg kan få kastet mig over lidt ekstra materiale med engelske undertekster. Hvorfor A Tale of Two Sisters aldrig har fået premiere i de danske biografer er mig en gåde? Rating 6/6.

Shrek 2
Rygtet talte sandt, den var ikke så god som 1’eren, men stadig en ganske underholdende film. Rating 4/6.

Secret Window
Skuffende og forudsigelig Stephen King filmatisering med Johnny Depp, hvor gyset udebliver. Rating 3/6

Scarface
En af Pacino’s bedste film. Hvad er der egentlig blevet af Brian de Palma? Rating 5/6

21 Gram
Stærkt og rørende drama i lækkert puslespilstil. Fremragende skuespiller præstationer.
Helt klart en film jeg nu skal eje. Rating 5/6.
________
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#140 wiseguy 20 år siden

#138 Yep!! The Game er herre fed!!! Skal vi ikke snart se noget nyt fra geniet Fincher?
____
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: