Gravatar

#1971 filmz-Bruce 14 år siden

#1970 Som Stiller får at vide i Greenberg: "Hurt people hurt people" og som far, så datter. Hun får nøjagtig lov til det samme, som jeg fik lov til, da jeg var i hendes alder og det er at fylde sig med film. Jeg sætter grænser for hende og gysere og lignende kommer ikke på tale.

Nogle vil sikkert blive forargede over de film jeg har ladet hende se, bl.a. Pulp Fiction og Jaws, men er der scener i en film hun ikke må se, så ved jeg også hun lukker øjnene, når jeg siger til :) I øvrigt dissekerer hun gerne en Behind the Film featurette og ser, hvordan man laver filmene.

Jeg har stadig gode minder om alle de gode gamle film jeg så, da jeg var lille. Da jeg kravlede bag sofaen og så Frankenstein eller Vindeltrappen og var skræmt i sengen bagefter. Men jeg mener det også er en del af det fede ved at være barn og så kan pædagoger hakke nok så meget på mig :)

I øvrigt syntes hun Pulp Fiction var rigtig god! Når hun stadig kan bede om at se Generalen, så er jeg ikke nervøs. Snart er det A Space Odyssey :)

Hun ligner faderen ... så ingen tvivl om, at hun nok skal finde ind til kernen i gode film :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1972 filmz-ab 14 år siden

Det "farlige" er også altid det mest spændende, og man skal vel heller ikke nægte dem adgang til alt. Men jeg går da selv ind for, at man godt må lade børnene se lidt over deres normale grænse.

Men godt nok et par tunge titler hun skal igennem :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#1973 Skeloboy 14 år siden

Når hun bliver bruger på filmz om et par år, kan hun jo tæske os andre langt ud af banen med filmviden...:)
Gravatar

#1974 filmz-Bruce 14 år siden

#1972 Ja der er et par tunge imellem, men der skal være lidt modvægt til Pattinson repertoiret :) Det er min filosofi, at man skal så, mens børn er åbne for nye impulser, for at få noget til at hænge fast. Når hun puberteten uden, at kende til andet end tegnefilm, Harry Potter og diverse lette genre film, så kommer man ikke igennem den gruppe mentalitet, som former sig om "dem" de næste 5-7 år, hvor de fleste dyrker det de andre dyrker.

Kan jeg få hende til at se nogle af de temaer en film som 2001 kan indeholde og forstå
instruktørens hensigt med de forskellige scener, så tror jeg hun er godt rustet til at se film som andet end underholdning.

#1973 Uha, hun skal bruge mange år, for at suge alt "det gamle guld" til sig, som du er igang med :) Det er vi ikke kommet til endnu, for hele min noir samling er næsten kun med engelske undertekster og jeg kan ikke oversætte så skarp en dialog "on the fly" til hende :) Om to år, så kan hun læse det engelske på rimeligt niveau.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1975 evermind 14 år siden

wimmie (1959) skrev:
HVIS jeg bliver gravid vil jeg have denne t-shirt

Heeey, den har jeg faktisk! :O

Hvad der undrer mig er blot, at jeg købte den på www.teefury.com , hvor T-shirts'ne med de pågældende tryk angiveligt kun bliver solgt dén ene dag og ikke kan købes igen (hvorfor man selvfølgelig skynder sig at slå til, når der er en fed én af slagsen).

Hm, måske er det ligesom George Lucas' 2 disc udgaver af de gamle SW-film, som kun ville kunne købes tre måneder ...? :/
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1976 Twister 14 år siden

I aften er første aften i den nye lejlighed så det skal selvfølgelig fejres med at se film med min nye roommate. Hvad vi skal se, har vi endnu ikke helt slået os fast på, men det bliver nok noget i den "semi nemme" afdeling rent intellektuelt. Magter ikke andet efter en laaang flyttedag. But what to choose what to choose :s
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#1977 elwood 14 år siden

White chicks.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1978 Batsy 14 år siden

the hurt locker!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#1979 filmz-Is 14 år siden

Skal se "The Living Daylights". Så kan jeg selv bedømme om Timothy Dalton virkelig er den værste Bond, som mange mener han er.
Gravatar

#1980 MOVIE1000 14 år siden

#1979 hvem? jeg synes han gjorde det rgitig godt især i Licence to kill.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: