Skal ikke se noget nu, men når jeg har fået lidt søvn og taget en togtur, står den på to Béla Tarr-film i morgen og en mere søndag i Cinemateket. To af dem introduceret af manden selv.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Her om lidt sætter jeg Das Weisse Band på... jeg forventer minimum 5/6 til den film. Senere i aften bliver det Flags Of Our Fathers, som jeg hatr absolut ingen forventninger til... kan blive alt fra bund- til topkarakter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Flags of Our Fathers er bundsolid, og en rigtig god krigsfilm, selvom de fleste dog finder Letters of Iwo Jima bedre. De to film skal selvfølgelig ses ca. samtidig, men det går jeg ud fra, du ved.
Nope, første gang i alle tre tilfælde. Jeg har lige været inde at se "Kárhozat" sammen med RFriis, og vi var begge ganske betagede af den, (specielt den åbningssekvens!) - og i det store hele var der en del scener, der stod utroligt stærkt for mig. Jeg skal lige have lidt tid til at bearbejde den - og så håber jeg på at få taget mig sammen til at skrive lidt mere, når jeg har lidt tid. Jeg flakser i øvrigt ganske snart tilbage til Cinemateket for dagens 2. værk.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Jeg kan nu endelig se enden på mit mediereceptionsanalyse projekt omkring forskellen mellem at se film i tv og biografen. 270.000 anslag er nu efterhånden færdig skrevet og rettet og jeg magter bare ikke mere af den opgaven oppe i mit hoved. Håber på at få ordnet de sidste detaljer imorgen og få printet ud. Før jeg hopper i seng og glæder mig til d. længe ventede ferie som forhåbentlig starter imorgen vil jeg give mig i kast med La Belle et la Bête af Jean Cocteau.
Jeg har tit snakket med mine venner om forskellen. Hvis du er "stolt" af opgaven vil jeg meget gerne læse den.
#3391 rockysds 14 år siden
#3392 Lord Beef Jerky 14 år siden
#3393 MMB 14 år siden
Flags of Our Fathers er bundsolid, og en rigtig god krigsfilm, selvom de fleste dog finder Letters of Iwo Jima bedre. De to film skal selvfølgelig ses ca. samtidig, men det går jeg ud fra, du ved.
#3394 Antlion 14 år siden
Lækkert! "Sátántangó" trækker også i mig, men jeg tror alligevel jeg springer over.
Har du set filmene før?
#3395 rockysds 14 år siden
#3396 jessup 14 år siden
Jeg har tit snakket med mine venner om forskellen. Hvis du er "stolt" af opgaven vil jeg meget gerne læse den.
#3397 TheEnd 14 år siden
#3398 Kruse 14 år siden
#3399 Lord Beef Jerky 14 år siden
#3398 Ganske ok film men en anelse overvurderet.
#3400 Twister 14 år siden
Nu ser jeg lige hvordan det går til eksamen og så snakker jeg lige med gruppen om det :) skal nok lige skrive det bag øret, at du gerne vil læse den.
I aften vil jeg se Fritz Langs M