Det ved jeg. :P Det var derfor, jeg skrev det. For at indikere, at Wall Street er et godt køb, men at der er vigtigere ting, som mangler at blive set. :P
Hold da op det var et dejligt gensyn. Første gang jeg fik set den Blu Ray udgivelse jeg fik i julegave og må sige det var en fantastisk film at gå i seng på. Fik dog ikke set alle passagerne men udvalgte dem jeg huskede som værende de bedste:
- Johann Sebastian Bach's Toccata and Fugue in D Minor - Pyotr Ilyich Tchaikovsky's The Nutcracker Suite - Paul Dukas' The Sorcerer's Apprentice - Ludwig van Beethoven's The Pastoral Symphony - Franz Schubert's Ave Maria
Min personlige favorit rent visuelt er faktisk Night on Bald Mountain af Modest Mussorgsky men den er lige en tand for overbevisende og mentalt frygtindgydende til at det var en passage jeg ville gå i seng på :P
Ok nu har jeg nærmest nævnt samtlige passager i filmen :P...... men det beviser bare hvor fantastisk jeg synes denne film er. Det er musisk såvel som filmisk kunst i en overflod. Der er ikke brug for et sammenhængende narrativ eller faste karakterer. Musikken og de tilhørende billeder gør hele arbejdet.
Regner med jeg vil se et par af de manglende passager i aften. Vil ihvertfald se Meet the Soundtrack og The Rite of spring.
Men før det tror jeg at jeg vil have et gensyn med Batman Begins
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#3821 MMB 14 år siden
Det ved jeg. :P Det var derfor, jeg skrev det. For at indikere, at Wall Street er et godt køb, men at der er vigtigere ting, som mangler at blive set. :P
#3822 Kruse 14 år siden
#3823 Wangsgaard 14 år siden
Nu skal jeg se The Kids are all right :)
#3824 Twister 14 år siden
Hold da op det var et dejligt gensyn. Første gang jeg fik set den Blu Ray udgivelse jeg fik i julegave og må sige det var en fantastisk film at gå i seng på. Fik dog ikke set alle passagerne men udvalgte dem jeg huskede som værende de bedste:
- Johann Sebastian Bach's Toccata and Fugue in D Minor
- Pyotr Ilyich Tchaikovsky's The Nutcracker Suite
- Paul Dukas' The Sorcerer's Apprentice
- Ludwig van Beethoven's The Pastoral Symphony
- Franz Schubert's Ave Maria
Min personlige favorit rent visuelt er faktisk Night on Bald Mountain af Modest Mussorgsky men den er lige en tand for overbevisende og mentalt frygtindgydende til at det var en passage jeg ville gå i seng på :P
Ok nu har jeg nærmest nævnt samtlige passager i filmen :P...... men det beviser bare hvor fantastisk jeg synes denne film er. Det er musisk såvel som filmisk kunst i en overflod. Der er ikke brug for et sammenhængende narrativ eller faste karakterer. Musikken og de tilhørende billeder gør hele arbejdet.
Regner med jeg vil se et par af de manglende passager i aften. Vil ihvertfald se Meet the Soundtrack og The Rite of spring.
Men før det tror jeg at jeg vil have et gensyn med Batman Begins
#3825 Neranders 14 år siden
"That's rough, buddy."
#3826 Skeloboy 14 år siden
The Bitter Tear of General Yen, 1933, Frank Capra
Golden Boy, 1939, Rouben Mampoulian (ja, sådan staver de det)
I alt drejer det sig om 6 film, jeg skal have set med hende...(og 3 har jeg set i forvejen)
#3827 Kruse 14 år siden
#3828 IK 14 år siden
#3829 Åkepool 14 år siden
Den har jeg sgu ikke set siden jeg var knægt (hvilket er rigtig lang tid siden), så smid lige et par ord om den, når den er set.
#3830 IK 14 år siden
Will do :)