Gravatar

#4201 Kruse 14 år siden

Jeg overvejer om jeg endelig skal få afprøvet MUBI via min PS3 og se "The House of the Devil" eller om jeg skal se en eller anden dvd istedet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4202 Kruse 14 år siden

Kruse (4201) skrev:
Jeg overvejer om jeg endelig skal få afprøvet MUBI via min PS3 og se "The House of the Devil" eller om jeg skal se en eller anden dvd istedet.

Det bliver ikke denne gang at jeg forsøger mig med MUBI, da jeg af en eller anden grund ikke kan bruge det beløb jeg har til rådighed fra MUBI.com når jeg vil afspille fra min PS3.

Istedet tror jeg at jeg vil se "Black Dynamite" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4203 elwood 14 år siden

Den er også sweet 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4204 Eraserhead 14 år siden

Har lånt en film af en ven som hedder Little Otik. Har hørt godt om Jan Svankmajer, men har aldrig set nogle af hans film, så det kunne være det var på tide.
Gravatar

#4205 Skeloboy 14 år siden

IK (4200) skrev:
Jeg skal se min første Ingmar Bergman film ----> Smultronstället

Synes den er hans mest overvurderede film...giver den kun 6/10. Men når det er så sagt: velkommen til en af de bedste instruktører evah!

Her min bedømmelse af de film, jeg har set af ham.

6/10
Smultronstrället

7/10
Serpents Egg, The
Tystnaden
Höstsonaten
Såsom I En Spegel

8/10
Nattvardsgästerne
Scener Ur Ett Åktenskab
Vargtimmen
Jungfrukällan (utrolig tæt på en 9'er)

9/10
Saraband
En Passion
Skammen (Top 212)
Persona (Top 171)
Fanny Och Alexander (Top 129)
Viskningar Och Rop ( Top 84)
Det Sjunde Inseglet (Top 76)

Og der er stadig en masse film, jeg mangler at se med ham. Kun Stanley Kubrick optræder flere gange på min Top250 (med en film mere)
Gravatar

#4206 Antlion 14 år siden

Skeloboy (4205) skrev:
Synes den er hans mest overvurderede film...giver den kun 6/10.

Ej heller en af mine favoritter af Bergman. "Nattvardsgästerne" og "Persona" derimod...
Gravatar

#4207 Benway 14 år siden

#4205+#4206 Jeg har det faktisk på samme måde. "Smultronstället" er da en fin film, men jeg kan heller ikke følge den store begejstring for den. "Nattvardsgästerne" og "Persona" er også mine favoritter.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4208 IK 14 år siden

Skeloboy (4205) skrev:

6/10
Smultronstrället

Jeg tror jeg er meget enig i din vurdering. En ganske fin film som jeg var fint underholdt af, men den kom ikke rigtig under huden på mig. Forhåbentlig kommer jeg til at synes mere om instruktørens andre film. Jeg skal forresten se "Det Sjunde Inseglet" imorgen, og har allerede større forventninger til den. :)
Gravatar

#4209 Twister 14 år siden

Fortsætter med Paul Thomas Anderson og ser Punch-Drunk Love
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4210 Skeloboy 14 år siden

Hvis man skal have noget billigt Bergman, kan jeg anbefale denne boks. Hvis I da stadig køber DVD'er :)

Skriv ny kommentar: