Den har vi nu ellers nævnt et par gange før, tror faktisk måske kruse og jeg er de eneste der har nævnt den 8-)
Det er en ganske simple film, men Tim Roth gør den til noget specielt, En mand kommer ind i en pawnshop, for og sælge sin trompet, da han er i pengenød, manden spiller en tune på sin trompet, som butiksindehaveren genkender, fra en restauredrede LP, fundet på et gammelt krydtogtsskib. Max som vores mand hedder begynder så at fortælle en historie omkring denne LP, og dens ophavsmand, og det danner rammen om vores historie.
Tim Roth spiller en pianist som er født og opvokset ombord på et krydstogtskib, og det er hans historie som Max fortæller, det er en af de her simple film, hvor historien er ganske og ligetil, men filmen har blot så mange mindeværdige scener, den forRYGENDE Piano duel, en piano komposition, under lidt... udfordrene forhold, og så nok min ynglingscene playing love, hvor vi obsever 1900 (som vores pianist blir kaldt på grund af hans fødeår) i færd med og indspille sit første numre på LP, ombord på skibet, det smukke ved scene her er måden som man får vist, hvordan han blir inspireret gennem numret, og ja scenen cutter af lidt før afslutningen i klippet her, men så har man også det til gode i filmen.
[url= Love[/url]
Generelt er musikken ret god i filmen, men det undrer måske heller ikke en når man ser komponisten bag.
Måske ikke en film for alle, men jeg synes ret godt om den, og den viser andre sider af Tim Roth synes jeg.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Hurtigt svar søges: Hvad skal jeg se? Director's cut eller original cut?
Det er nok allerede for sent, men du bør absolut kun se det originale cut. Den såkaldte "director's cut" er *ikke* en egentlig director's cut, for Scott havde fuldstændigt frie hænder til at klippe filmen færdig i 1979. Dermed er den originale udgave udtryk for hans oprindelige vision!
"Director's Cut"-udgaven er udelukkende et marketings-gimmick udtænkt af filmselskabet, da de skulle udgive Quadrilogy-boksen på dvd.
Scott har ganske vidst klippet den, men på Quadrilogy-boksen er hans meget klar omkring, at den originale biografudgave stadigvæk er den "rigtige" udgave.
Hele forvirringen kommer af, at en eller anden idiot på Fox valgte at kalde den nye version for "Director's Cut" i stedet for at gøre som Cameron og kalde den for en "special edition", hvad den i realiteten mere er.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#4307: Aaahhh ja selvfølgelig, det var sådan at det hang sammen. Jeg kunne ikke huske hvilken forskel der var på Director's Cut og Theatrical Cut, og som en ren refleks anbefalede jeg at han skulle vælge DC, men nu du nævner det kan jeg sagtens huske Ridley Scott's forklaring i introen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#4301 MMB 14 år siden
#4302 MMB 14 år siden
#4303 Collateral 14 år siden
#4304 Kruse 14 år siden
#4299+#4300+#4301: God fornøjelse :)
#4302: Der er vist ikke den store forskel på de to versioner, men jeg ville vælge Director's Cut.
#4305 MMB 14 år siden
Anyway, det bliver Director's cut, kan jeg se. :)
#4306 elwood 14 år siden
Den har vi nu ellers nævnt et par gange før, tror faktisk måske kruse og jeg er de eneste der har nævnt den 8-)
Det er en ganske simple film, men Tim Roth gør den til noget specielt, En mand kommer ind i en pawnshop, for og sælge sin trompet, da han er i pengenød, manden spiller en tune på sin trompet, som butiksindehaveren genkender, fra en restauredrede LP, fundet på et gammelt krydtogtsskib. Max som vores mand hedder begynder så at fortælle en historie omkring denne LP, og dens ophavsmand, og det danner rammen om vores historie.
Tim Roth spiller en pianist som er født og opvokset ombord på et krydstogtskib, og det er hans historie som Max fortæller, det er en af de her simple film, hvor historien er ganske og ligetil, men filmen har blot så mange mindeværdige scener, den forRYGENDE Piano duel, en piano komposition, under lidt... udfordrene forhold, og så nok min ynglingscene playing love, hvor vi obsever 1900 (som vores pianist blir kaldt på grund af hans fødeår) i færd med og indspille sit første numre på LP, ombord på skibet, det smukke ved scene her er måden som man får vist, hvordan han blir inspireret gennem numret, og ja scenen cutter af lidt før afslutningen i klippet her, men så har man også det til gode i filmen.
[url= Love[/url]
Generelt er musikken ret god i filmen, men det undrer måske heller ikke en når man ser komponisten bag.
Måske ikke en film for alle, men jeg synes ret godt om den, og den viser andre sider af Tim Roth synes jeg.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4307 Thomsen 14 år siden
Det er nok allerede for sent, men du bør absolut kun se det originale cut. Den såkaldte "director's cut" er *ikke* en egentlig director's cut, for Scott havde fuldstændigt frie hænder til at klippe filmen færdig i 1979. Dermed er den originale udgave udtryk for hans oprindelige vision!
"Director's Cut"-udgaven er udelukkende et marketings-gimmick udtænkt af filmselskabet, da de skulle udgive Quadrilogy-boksen på dvd.
Scott har ganske vidst klippet den, men på Quadrilogy-boksen er hans meget klar omkring, at den originale biografudgave stadigvæk er den "rigtige" udgave.
Hele forvirringen kommer af, at en eller anden idiot på Fox valgte at kalde den nye version for "Director's Cut" i stedet for at gøre som Cameron og kalde den for en "special edition", hvad den i realiteten mere er.
#4308 Batsy 14 år siden
Tak Thomsen! :)
#4309 Kruse 14 år siden
#4310 MMB 14 år siden
Ja, det var (desværre) for sent. Under alle omstændighederne nød jeg filmen meget. :)