Gravatar

#5041 Steffan Rasmussen 14 år siden

Source Code kl. 19
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#5042 Antlion 14 år siden

Normalt spørger jeg ikke til råds i denne tråd, men hvilke 5 stk. af disse lettere oversete westerns fra 40erne skal jeg se?

Albuquerque (1948)
Badman's Territory (1946)
Belle Starr (1941)
Blood on the Moon (1948)
Buffalo Bill (1944)
Canyon Passage (1946)
Colorado Territory (1949)
Coroner Creek (1948)
Dark Command (1940)
Hellfire (1949)
Four Faces West (1948)
Pursued (1947)
San Antonio (1945)
Silver River (1948)
Tall in the Saddle (1944)
The Desperadoes (1943)
The Doolins of Oklahoma (1949)
The Man from Colorado (1948)
The Sea of Grass (1947)
The Spoilers (1942)
The Return of Frank James (1940)
The Westerner (1940)
Virginia City (1940)
Western Union (1941)
When the Daltons Rode (1940)
Gravatar

#5043 Benway 14 år siden

Uh. Jeg elsker westens men problemet med western-titler er, at de så vanvittig vanskelige at skelne ad. Jeg har muligvis set nogle af de titler, men det er i mine tidligere år, hvor jeg ikke har holdt øje med, hvad de hed og derfor i dag ikke aner, hvilke jeg har set.

Jeg mener, jeg har læst at "The Westerner" er god, men ellers så er det kun de to Fritz Lang-titler - "Western Union" og "The Return of Frank James" - jeg er sikker på, jeg har set, men de er begge glimrende. Du skal dog næsten se "Jesse James" inden forsættelsen, hvis du ikke har set den. Jeg synes dog "Rancho Notorious" er Langs bedste western.

Forresten har jeg netop genset "The Man from Laramie", som var et helt vidunderligt gensyn. Jeg må få opsøgt flere Anthony Mann-westerns. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5044 NightHawk 14 år siden

# 5043 -

Så vil jeg varmt anbefale "The Naked Spur". Det er Manns bedste i mine øjne. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5045 Benway 14 år siden

#5044 Jeg har set den og er ganske enig. Den er helt fantastisk. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5046 BN 14 år siden

NightHawk (5044) skrev:
# 5043 -

Så vil jeg varmt anbefale "The Naked Spur". Det er Manns bedste i mine øjne. :)

Og den anbefaling vil jeg gerne tilslutte mig. ... Den er så god, at jeg faktisk er i tvivl om, hvor vidt jeg har gjort ret i at sætte 'The Man from Laramie' en enkelt placering højere end 'The Naked Spur'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5047 Antlion 14 år siden

Benway (5043) skrev:
Jeg har muligvis set nogle af de titler...

Nemlig. Flere af titlerne med Mitchum og Randolph Scott er jeg også sikker på, jeg har set, men de står simpelthen ikke klart i hukommelsen. Det er dog næppe, fordi det er længe siden, men nærmere pga. overfladisk tilgang, "halv" tilgang.

Benway (5043) skrev:
Du skal dog næsten se "Jesse James" inden forsættelsen, hvis du ikke har set den.

Jeg har set "Jesse James", så "The Return..." bliver i hvert fald en af dem, jeg vil sætte på så. "Colorado Territory", "Four Faces West", "Pursued" og "Tall in the Saddle" bliver umiddelbart dem, jeg ellers vil se, med mindre nogen vil anbefale andre?

Manns westerns er også ret gode, ja. "The Far Country" er min favorit.
Gravatar

#5048 Bruce 14 år siden

William Wylers The Big Country med danske tekster i BD, kan nu købes hos Amazon.de for €14

The Big Country

Og

Herrin der toten Stadt
Ritt zum Ox-bow
Noch hänge ich Nicht
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5049 Twister 14 år siden

Being John Malkovich
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#5050 evermind 14 år siden

Kruse (5033) skrev:
Du er overvurderet. There, I said it. :)

Tving mig nu ikke til at hive din mor ind i det ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: