#5382: Jeg husker den også som værende meget rå i sin tone, og ganske fint sammensat, men samtidig er det ikke en film jeg selv har det store behov for at gense foreløbigt. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, filmen er ikke så frygtelig mindeværdig tilsyneladende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
1) Black Hawk Down 2) Thelma and Louise 3) Delicatessen
Tre meget forskellige film, der hver især har sine kvaliteter der trækker op. Personligt foretrækker jeg dog Black Hawk Down af de nævnte, da jeg anser den som værende en af de bedste krigsfilm der er blevet lavet. Samtidig en film hvor Ridley Scotts fine håndværk tydeligt ses og mærkes og så har den desuden en absolut fantastisk lydside på blu-ray'en. Derefter bør du helt sikkert også se Caro og Jeunets skøre, men ualmindeligt underholdende Delicatessen. Det er nærmest definitionen af sort og skæv humor. :-)
Thelma & Louise mindes jeg som god, men kan ikke rigtigt huske mere om den end det. Måske man burde have et gensyn snart.
But, anyways .. Du har sikkert allerede valgt nu. :-D
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
I aften tror jeg at jeg vil forsøge mig med Criterion Collection-udgaven af "The Passion of Joan of Arc". Det bliver hermed min første Carl Th. Dreyer-film :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#5381 Collateral 14 år siden
#5382 Twister 14 år siden
Jeg har tidligere set Thelma and Louise, men det er efterhånden et godt stykke tid siden. Hvad synes du om Black Hawk Down? er den værd at se?
#5383 IK 14 år siden
#5384 Collateral 14 år siden
#5385 Bony 14 år siden
Tre meget forskellige film, der hver især har sine kvaliteter der trækker op. Personligt foretrækker jeg dog Black Hawk Down af de nævnte, da jeg anser den som værende en af de bedste krigsfilm der er blevet lavet. Samtidig en film hvor Ridley Scotts fine håndværk tydeligt ses og mærkes og så har den desuden en absolut fantastisk lydside på blu-ray'en. Derefter bør du helt sikkert også se Caro og Jeunets skøre, men ualmindeligt underholdende Delicatessen. Det er nærmest definitionen af sort og skæv humor. :-)
Thelma & Louise mindes jeg som god, men kan ikke rigtigt huske mere om den end det. Måske man burde have et gensyn snart.
But, anyways .. Du har sikkert allerede valgt nu. :-D
#5386 Bobby Singer 14 år siden
#5387 Kruse 14 år siden
#5388 IK 14 år siden
Også den eneste Dreyer film jeg har set. Go' og ganske rørende. Jeg skal se Network.
#5389 Twister 14 år siden
tak for beskrivelserne :) jeg endte med at se Thelma and Louise. Et rigtig dejligt gensyn.
I aften vil jeg se to film
Starter med Reign over me og derefter vil jeg se Black Hawk Down .
#5390 Bobby Singer 14 år siden
And it was good! :)
Årets første sommerblockbuster, for mit vedkommende, og den skuffede bestemt ikke.