Her klokken 13.15 skal jeg ind i CinemaxX og se "The Red Shoes", som de viser som en del af deres 4K Filmfest. Det er første gang at jeg skal se "The Red Shoes", som også er min første Powell/Pressburger film. Jeg glæder mig :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Er der nogen der kan anbefale nogle meget moderne (læs: nye) Noir film som er skide gode. De skal helst ikke være ældre end eksempelvis Sin City, men må gerne komme fra andre steder end Amerika. Det ville også være at foretrække hvis det er film der sætter "genren" film noir, på spidsen ved at have et specielt take på genren. Alle bud er velkommene :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Er der nogen der kan anbefale nogle meget moderne (læs: nye) Noir film som er skide gode. De skal helst ikke være ældre end eksempelvis Sin City, men må gerne komme fra andre steder end Amerika. Det ville også være at foretrække hvis det er film der sætter "genren" film noir, på spidsen ved at have et specielt take på genren. Alle bud er velkommene :)
Nu er 'Sin City' fra 2005, så dermed er mulighederne jo umiddelbart ret begrænsede. Nogle vil sikkert pege på 'Watchmen' som et nyere eksempel på film noir. Den får topkarakterer af mange - jeg for min del finder den dog kun middelmådig, omend bestemt seværdig.
Men der skal nok være andre, der kan grave flere eksempler frem. ;-)
#6231 Kruse 14 år siden
#6232 Benway 14 år siden
#6233 knipsknips 14 år siden
#6234 rammy 14 år siden
#6235 Bobby Singer 14 år siden
#6236 knipsknips 14 år siden
#6237 wimmie 14 år siden
#6238 Twister 14 år siden
#6239 BN 14 år siden
Nu er 'Sin City' fra 2005, så dermed er mulighederne jo umiddelbart ret begrænsede. Nogle vil sikkert pege på 'Watchmen' som et nyere eksempel på film noir. Den får topkarakterer af mange - jeg for min del finder den dog kun middelmådig, omend bestemt seværdig.
Men der skal nok være andre, der kan grave flere eksempler frem. ;-)
#6240 Slettet Bruger [2559402234] 14 år siden