Gravatar

#6241 BN 14 år siden

Jeg skal til at se 'Man About Town' m. Ben Affleck.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6242 MOVIE1000 14 år siden

Optog Hva med Bob? i nat på TV3+ så den vil jeg til at nyde nu, har ledt længe efter den så jeg glæder mig til at se den igen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6243 Twister 14 år siden

BN (6239) skrev:
Nu er 'Sin City' fra 2005, så dermed er mulighederne jo umiddelbart ret begrænsede.

hvis du ligger inde med nogle perler fra 90'erne må du også gerne dele dem :)

Whispering Horse (6240) skrev:
Brick kan vel sagtens godt siges at være en slags film noir (blandt andet). Jeg synes den er rigtig god.

tak for budet. den tjekker jeg lige ud :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#6244 Steffan Rasmussen 14 år siden

[b]Westworld
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#6245 Slettet Bruger [3998488307] 14 år siden

Twister (6238) skrev:
Er der nogen der kan anbefale nogle meget moderne (læs: nye) Noir film som er skide gode. De skal helst ikke være ældre end eksempelvis Sin City, men må gerne komme fra andre steder end Amerika. Det ville også være at foretrække hvis det er film der sætter "genren" film noir, på spidsen ved at have et specielt take på genren. Alle bud er velkommene :)

Hollywoodland er mit bud.
Gravatar

#6246 Steffan Rasmussen 14 år siden

Twister (6238) skrev:
skriver lige herinde også :)

Er der nogen der kan anbefale nogle meget moderne (læs: nye) Noir film som er skide gode. De skal helst ikke være ældre end eksempelvis Sin City, men må gerne komme fra andre steder end Amerika. Det ville også være at foretrække hvis det er film der sætter "genren" film noir, på spidsen ved at have et specielt take på genren. Alle bud er velkommene :)

Brick er helt klart en af de bedste neo-noirs derude. Ellers er der jo også De Palmas The Black Dahlia og D.J. Carusos The Salton Sea. The Black Dahlia er måske ikke skide god, men den vinder ved gensyn.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#6247 BN 14 år siden

Twister (6243) skrev:
hvis du ligger inde med nogle perler fra 90'erne må du også gerne dele dem :)

Fra 1990 og frem er der bl.a. følgende:

Dead Again
China Moon
Miller's Crossing
Twilight
Hollywoodland
Reindeer Games
Heat
L.A. Confidential
Collateral
Se7en
Memento
Road to Perdition

... og hvis man medtager science fiction-noir:

Minority Report
Twelve Monkeys

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6248 Slettet Bruger [2559402234] 14 år siden

Jeg synes faktisk, som en af de få, rigtig godt om The Black Dahlia. Og ja neo-noir er en rigtig beskrivelse (havde jeg helt glemt :)).
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#6249 Kruse 14 år siden

Jeg tror at jeg vil se "Fantastic Mr. Fox" i aften :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6250 jessup 14 år siden

Mange nævnt et par interessante: Last Seduction og af makkerparet Scott McGehee, David Siegel: The Deep End & Suture
This is just until June

Skriv ny kommentar: