Under alle omstændigheder er det jo anden del af en trilogi og så burde han måske starte med første film: "Såsom i en spegel", som Páramo også foreslår i #9856. Den syntes jeg også er rigtig god.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Det sjunde inseglet, Persona, Tystnaden og Viskningar och rop er også rigtig gode, men de lider alle af Bergmans anti-sanselige og neurotiske tungsind. Det gør Nattvardsgästerna ikke. Ellers er hans film ligeså anstrengende at overvære (hvor interessante deres idé end at måtte være), som Strindberg er at læse.
9/10 Passion of Anna, The Shame Cries And Whispers Fanny Och Alexander Persona Saraband Seventh Seal, The
8/10 Winter Light Hour of the Wolf Jomfrukilden Scener Fra Et Ægteskab
7/10 Silence, The Through A Glass Darkly Serpents Egg, The Høstsonaten
6/10 Ved Vejs Ende
og så har jeg følgende på hylden, som ikke er set: A Lesson in Love After the Rehearsal Magician, The Music in Darkness Smiles of a Summer Night Summer Interlude Summer with Monika
Det sjunde inseglet, Persona, Tystnaden og Viskningar och rop er også rigtig gode, men de lider alle af Bergmans anti-sanselige og neurotiske tungsind.
#9861 HonoDelLoce 12 år siden
#9862 Kruse 12 år siden
#9863 Skeloboy 12 år siden
Det er måske mere korrekt at sige det på den måde. Men jeg blev vildt irriteret over børnene - især datteren.
#9864 Batsy 12 år siden
Why? At hun er hysterisk, bange er vel naturligt? :p
#9865 Pécuchet 12 år siden
#9866 BN 12 år siden
+1
#9867 Kisbye 12 år siden
Det var lige voldsomt nok :)
Under alle omstændigheder er det jo anden del af en trilogi og så burde han måske starte med første film: "Såsom i en spegel", som Páramo også foreslår i #9856.
Den syntes jeg også er rigtig god.
#9868 Pécuchet 12 år siden
Det sjunde inseglet, Persona, Tystnaden og Viskningar och rop er også rigtig gode, men de lider alle af Bergmans anti-sanselige og neurotiske tungsind. Det gør Nattvardsgästerna ikke. Ellers er hans film ligeså anstrengende at overvære (hvor interessante deres idé end at måtte være), som Strindberg er at læse.
#9869 Skeloboy 12 år siden
Passion of Anna, The
Shame
Cries And Whispers
Fanny Och Alexander
Persona
Saraband
Seventh Seal, The
8/10
Winter Light
Hour of the Wolf
Jomfrukilden