Det er svaert!! Jeg tror jeg har lidt af det hele!
Men foerertroejen tror jeg bliver givet til Thriller-genren. Staerkt forfulgt af Action i den prikkede troeje og Comedy i point-troejen (har efterhaanden en del Kevin Smith ting).
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Jeg glemte helt at skrive mine egne da jeg postede tråden. Overall har jeg mange Disney, hvis det er en genre..? Ellers går jeg meget efter optimal lyd, og der er nok flest thrillers, der bryster (mmm bryster) sig af DTS osv.
Jeg har næsten ingen "sjove" film, og det pisser mine venner af i den grad.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Kriminalfilm. No doubt. Fra tidlige seriemorderfilm som Fritz Langs geniale "M", gennem 1940-1950'ernes film noir, over Hitchcocks thrillers, et smut forbi Coppolas geniale genreværker fra 1970'erne (The Godfather, The Conversation), Michael Manns MTV-cops i 1980'erne (Miami Vice) og frem til 1990'ernes frække genrebrud med Tarantino, Se7en og Steven Soderberghs vidunderligt legende The Limey.
Kriminalfilmen er naturligvis en "superkategori", der nemt kan splittes op i en lang række undergenrer. Men hvis man holder sig til det ene, nemme begreb, så vil jeg skyde på, at minimum 60% af min samling holder sig i genren.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#1 davenport 22 år siden
#2 Guts 22 år siden
Det er svaert!!
Jeg tror jeg har lidt af det hele!
Men foerertroejen tror jeg bliver givet til Thriller-genren.
Staerkt forfulgt af Action i den prikkede troeje
og Comedy i point-troejen (har efterhaanden en del Kevin Smith ting).
#3 El vez 22 år siden
Action/Drama (mange gangsterfilm og lign.)
Sci-Fi
Fantasy
Comedy
#4 davenport 22 år siden
Overall har jeg mange Disney, hvis det er en genre..?
Ellers går jeg meget efter optimal lyd, og der er nok flest thrillers, der bryster (mmm bryster) sig af DTS osv.
Jeg har næsten ingen "sjove" film, og det pisser mine venner af i den grad.
#5 dyg 22 år siden
#6 filmz-Le Samouraï 22 år siden
Kriminalfilmen er naturligvis en "superkategori", der nemt kan splittes op i en lang række undergenrer. Men hvis man holder sig til det ene, nemme begreb, så vil jeg skyde på, at minimum 60% af min samling holder sig i genren.
#7 HeavyClaus 22 år siden
Fra Texas chainsaw til One hour photo. Resten er ret blandet
#8 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#9 filmz-che 22 år siden
#10 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..