har vist at han har meget mere at byde på, end blot at være en actionskuespiller i film som Frantic og Regarding Henry
Jeg skulle lige til at indvende, at disse to film da ikke er actionfilm, indtil det gik op for mig, at det blot var en uhensigtsmæssig placering af sætningsleddet "i film som Frantic og Regarding Henry", der var årsag til en misforståelse. ;-)
Harrison Ford er én af mine yndlingsskuespillere og jeg synes bestemt han er god. Er det ikke en smagssag om han er en god skuespiller eller ej?
Ja, han er nok mest kendt for at spille en kæk actionhelt med glimt i øjet og rappe replikker - og disse roller inkasserer nok ikke en masse filmpriser, men i film som The Mosquito Coast, Regarding Henry, Frantic, The Fugitive og Witness synes jeg bestemt han spiller med dybde og intensitet - specielt i de to førstnævnte.
Han er da også Oscar-nomineret, så nogen må da have set hans talent. Jeg ville bestemt ikke putte ham i samme bås som Adam Sandler (selvom jeg nu rent faktisk mener at Sandler også har lavet et par ganske gode film; Punch-drunk love, Spanglish og Reign over me).
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#16 Det meste i denne verden kan komme ind under "smag" og guderne skal vide, at de fleste prøver på det, ligeså snart noget ikke er videnskabelig fakta :) Det næste bliver nok, at nazisme og kommunisme vel blot er et spørgsmål om smag :), men selvfølgelig er kvaliteten af smag da også til diskussion, selvom det ikke lader sig afgøre videnskabeligt.
Personligt synes jeg Harrison Ford nok har bevist, at han gør det fint indenfor sit felt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
17: Han gør det sublimt indenfor sit felt, ligegyldige kommercielle film som Star Wars og Indiana Jones. Han er et kønt ansigt og tilfredsstiller tydeligvis sit publikum.
16: At han har været nomineret til en oscar, er ikke noget kvalitetstempel.
#18 - smag og behag, helt i orden du ikke kan li' Ford, men bare fordi man er med i kommercielle film, behøves man jo ikke være en dårlig skuespiller. Der er da eksempler på ikke-kommercielle, dybe film hvor folk spiller dårligt. Uden at være stor fan, vil jeg desuden ikke mene at især Star Wars er ligegyldige film, den er da interessant, lidt dyb og vil tro den har været en stor inspirationskilde for andre kunstnere.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#17 Og det ikke så kommercielle felt med ny-klassikeren Blade Runner, samt Frantic af Roman Polanski, og Peter Weir kunne endda bruge ham to gange i hhv. Mosquito Coast og Witness.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 Bony 16 år siden
#12 filmz-Bruce 16 år siden
#13 BN 16 år siden
Jeg skulle lige til at indvende, at disse to film da ikke er actionfilm, indtil det gik op for mig, at det blot var en uhensigtsmæssig placering af sætningsleddet "i film som Frantic og Regarding Henry", der var årsag til en misforståelse. ;-)
#14 MOVIE1000 16 år siden
#15 Bony 16 år siden
#16 wimmie 16 år siden
Ja, han er nok mest kendt for at spille en kæk actionhelt med glimt i øjet og rappe replikker - og disse roller inkasserer nok ikke en masse filmpriser, men i film som The Mosquito Coast, Regarding Henry, Frantic, The Fugitive og Witness synes jeg bestemt han spiller med dybde og intensitet - specielt i de to førstnævnte.
Han er da også Oscar-nomineret, så nogen må da have set hans talent. Jeg ville bestemt ikke putte ham i samme bås som Adam Sandler (selvom jeg nu rent faktisk mener at Sandler også har lavet et par ganske gode film; Punch-drunk love, Spanglish og Reign over me).
#17 filmz-Bruce 16 år siden
Personligt synes jeg Harrison Ford nok har bevist, at han gør det fint indenfor sit felt.
#18 colette 16 år siden
16: At han har været nomineret til en oscar, er ikke noget kvalitetstempel.
#19 lagoni 16 år siden
#20 filmz-Bruce 16 år siden