Enkelt spørgsmål, hvilken skuespiller får den højeste løn? - Jeg ved, at Tom Cruise har toppet listen på et tidspunkt, men er dalet lidt i popularitet de seneste år. Mit bud må være Christian Bale eller Leonardo DiCaprio..
Nej, selvfølgelig er der ikke det, det er jo soleklart. Der er en sammenhæng mellem løn, hvilke roller man får tilbudt og hvilke man tager. I mange tilfælde bliver de tilbud jo baseret på hvor mange penge man kan bringe ind og så bliver lønnen jo også forhandlet ud fra det.
Der er jo vanvittigt mange aspekter inde i billedet og "talent" kan jo være ligeså subjektivt et begreb, som så meget andet.
Der er jo visse skuespillere der er virkelig gode til at vælge deres roller, selvom folk sikkert vil opfatte dem som mindre talentfulde end deres kollegaer, men stadig hiver masser af penge ind. Will Smith er et godt eksempel, da han næsten altid er en garanti for en god indtjening, men gør det ham til en dårlige skuespiller, eller blot en klog skuespiller, der ved hvor hans grænser er og hvordan han udnytter dem optimalt.
Harrison Ford har bevist hvad han skal bevise - han har været med i de to måske mest succesfulde filmserier overhovedet, har spillet Jack Ryan i to film i en virkelig succesfuld filmserie, har spillet Deckard i en af tidernes største sci-fi-film, "Blade Runner" og har vist at han har meget mere at byde på, end blot at være en actionskuespiller i film som Frantic og Regarding Henry og som det siges i "Fanboys", når man har spillet Deckard, Han Solo og Indiana Jones, så må man næsten være den største skuespiller i verden. ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
5: Jeg skrev også, det ikke overraskede mig. Hollywood belønner i øjeblikket den laveste fællesnævner, hvilket Harrison Ford og Adam Sandler i den grad er.
Tja Harrison Ford er måske ikke den bedste skuespiller, men indenfor underholdning og eventyr sjamarang 1977 og femten år frem, der var han sgu uovertruffen og så rigeligt sine penge værd. Den mand havde simpelthen "fjæset" og charismaen.
Selvfølgelig tjener man penge, efter hvad ens film omsætter.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#9 Lige netop i dette tilfælde, er jeg så glad for at tilhøre hans målgruppe i ovennævnte tidsrum og jeg er så heller ikke enig med dig angående middelmådigheden. Som Utyske mener jeg, at han gør det glimrende i film som den undervurderede Frantic, Regarding Henry, Witness og Mosquito Coast. Men jeg er kan da godt se, at han ikke er en type med uanede muligheder og forstår, hvis han ikke er alles kop te. Men jeg vil sikkert nyde en del af hans film om 20-30 år, som jeg nyder at se Cary Grant i North By Northwest, To Catch a Thief og Charade.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 colette 16 år siden
- Jeg ved, at Tom Cruise har toppet listen på et tidspunkt, men er dalet lidt i popularitet de seneste år. Mit bud må være Christian Bale eller Leonardo DiCaprio..
#2 rockysds 16 år siden
#3 colette 16 år siden
Hvem er den bedste betale skuespillerinde?
#4 rockysds 16 år siden
#5 filmz-Utyske 16 år siden
Nej, selvfølgelig er der ikke det, det er jo soleklart. Der er en sammenhæng mellem løn, hvilke roller man får tilbudt og hvilke man tager. I mange tilfælde bliver de tilbud jo baseret på hvor mange penge man kan bringe ind og så bliver lønnen jo også forhandlet ud fra det.
Der er jo vanvittigt mange aspekter inde i billedet og "talent" kan jo være ligeså subjektivt et begreb, som så meget andet.
Der er jo visse skuespillere der er virkelig gode til at vælge deres roller, selvom folk sikkert vil opfatte dem som mindre talentfulde end deres kollegaer, men stadig hiver masser af penge ind. Will Smith er et godt eksempel, da han næsten altid er en garanti for en god indtjening, men gør det ham til en dårlige skuespiller, eller blot en klog skuespiller, der ved hvor hans grænser er og hvordan han udnytter dem optimalt.
Harrison Ford har bevist hvad han skal bevise - han har været med i de to måske mest succesfulde filmserier overhovedet, har spillet Jack Ryan i to film i en virkelig succesfuld filmserie, har spillet Deckard i en af tidernes største sci-fi-film, "Blade Runner" og har vist at han har meget mere at byde på, end blot at være en actionskuespiller i film som Frantic og Regarding Henry og som det siges i "Fanboys", når man har spillet Deckard, Han Solo og Indiana Jones, så må man næsten være den største skuespiller i verden. ;)
#6 colette 16 år siden
#7 colette 16 år siden
#8 filmz-Bruce 16 år siden
Selvfølgelig tjener man penge, efter hvad ens film omsætter.
#9 colette 16 år siden
For mig vil Harrison Ford altid være en ligegyldig og middelmådig skuespiller, der har fået det absolut optimale ud af sit talent.
#10 filmz-Bruce 16 år siden