Gravatar

#41 filmz-Bruce 16 år siden

Utyske (38) skrev:
Det er til gengæld så sandt som det er sagt. :)

Jep, jeg glemmer aldrig, da man smed et billede tegnet af en knægt på 4-5 år, med i en pulje af billeder, hvorfra der skulle vælges til en kunstudstilling, på Arken tror jeg det var. Man troede det var abstrakt og forklarede om billedets kvaliteter og stod med håret i postkassen bagefter, da man afslørede kunstneren :) Ak ja.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#42 MOVIE1000 16 år siden

Star Wars har jo ikke kun haft en indflydelse på film, men også på hvordan kulturen ændrede sig tænk over efter star wars kom forsvandt sådan set alt hippie og disko dans. også bagefter lavede Lucas det populære THX lyd/billedfirma halløjsa.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#43 Antlion 16 år siden

@ colette:

Én er dine nomineringer til 2008s bedste film var "The Dark Knight". Hvis "Indiana Jones" og "Star Wars" blot er meningsløse underholdningsfilm, hvad i al verden vil du så kalde "The Dark Knight"?

Gravatar

#44 filmz-Bruce 16 år siden

#42 Nu oplevede jeg både premieren på Star Wars og Saturday Night Fever, som kom ud et år senere og disko dans forsvandt absolut IKKE efter Saturday Night Fever havde premiere. Bare spørg mig. Jeg er disco master af 3. grad hos Lennie og Lynne Freddie Pedersen, efter at have gået til dans der i over et år :)

Iøvrigt er der intet cool i at, disko skulle forsvinde. Disko hersker!

Hippie tiden var allerede på vej ned inden 70'erne, da Rolling Stones koncerten ved Altamont i 1969, med 300.000 mennesker og tre døde tog Woodstocks mødom. Stofferne havde indhentet hippierne og miljøet blev hårdt istedet for kærligt.
Gravatar

#45 colette 16 år siden

Antlion (43) skrev:
@ colette:

Én er dine nomineringer til 2008s bedste film var "The Dark Knight". Hvis "Indiana Jones" og "Star Wars" blot er meningsløse underholdningsfilm, hvad i al verden vil du så kalde "The Dark Knight"?

100% underholdning. Dog vil jeg mene, at skuespillerne har væsentligt mere klasse. Det er trods alt Sir Michael Caine, Morgan Freeman, Heath Ledger og Christian Bale der spiller med i The Dark Knight.
Gravatar

#46 MOVIE1000 16 år siden

#44 Star Wars trilogi boksens ekstramateriale siger noget andet:)
måske har jeg omformuleret det forkert.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#47 filmz-Bruce 16 år siden

#45 2001 A Space Odyssey havde ingen kendte skuespillere med. Robert De Niro, Meryl Streep og Harvey Keitel er med i Falling in Love. Har nogle skuespillere pr. definition mere klasse end andre og udgører derved om en film er god eller ej, kunst eller ej, god underholdning eller ej?!?!
Gravatar

#48 filmz-Utyske 16 år siden

bruce (41) skrev:
Jep, jeg glemmer aldrig, da man smed et billede tegnet af en knægt på 4-5 år, med i en pulje af billeder, hvorfra der skulle vælges til en kunstudstilling, på Arken tror jeg det var. Man troede det var abstrakt og forklarede om billedets kvaliteter og stod med håret i postkassen bagefter, da man afslørede kunstneren :) Ak ja.

Når de selvfede rygklappere, også kendt som kunsteliten, taler om kunst, hvordan det skal være og alt det der, kommer jeg altid til at tænke på Spaced, specifikt dette afsnit.

Afsnittet bør måske ses i fuld længde, men det giver et meget godt billede af at den såkaldte elite har mere travlt med at gøre tingene utilgængeligt for andre end dem selv og ingen af dem tør at stå frem og kalde det for lort, selvom det er netop dét. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#49 colette 16 år siden

47: Selvfølgelig. Sir Laurence Olivier har mere klasse end Søren Bregendal, Paul Newman har mere klasse end David Owe og Marlon Brando har mere klasse end Jim Carrey. Det er næsten objektivt.
Gravatar

#50 filmz-Bruce 16 år siden

MOVIE1000 (46) skrev:
#44 Star Wars trilogi boksens ekstramateriale siger noget andet:)
måske har jeg omformuleret det forkert.

Så må jeg påstå at ekstramaterialet på Star Wars trilogi boksen tager fejl :) Man skulle vist have oplevet braget i disko, da Saturday Night Fever kom frem (det mest solgte soundtrack i historien og danseskoler verden over havde kronede dage) og disko'en blev først for nedadgående efter filmen var brændt ud over et år senere.

#48 Lol! Ja det er en kanon scene! :)

Her er en fantastisk scene fra Mad Men, hvor jeg godt kan sætte mig i Don Drapers situation og nok ville drikke min whisky op.

[url= much art for me[/url]

#49 Derfor kan Jim Carey godt være med i en bedre film end Laurence Olivier. Wild Geese II fra 1985 er ikke just et mesterværk, hvorimod Eternal Sunshine of the Spotless Mind og Truman Show nok har lidt mere ... klasse.

Skriv ny kommentar: