Ej, har så gået på HF og Merkonom, taget en helvedes masse kurser. Jeg har aldrig været vild med skole, og det af 2 grunde: 1) Hader at skulle arbejde sammen med andre i grupper, og det er der tit meget af. Især indenfor min branche. (Undervisning og socialrådgivning etc.) 2) Hader eksamenssituationer. Ikke fordi jeg er bange for dem, men hader at blive bedømt på et eller andet tilfældigt emne, trukket fra en hat. Forlod dog skolen med ret høje karakterer, men er mere typen der lærer gennem det jeg laver. Jeg kunne nu godt tænke mig at læse noget uni, som det ser ud nu. Jeg har en gammel drøm om at læse arkæologi, men det bliver nok lidt svært med 2 børn og en "voksenøkonomi", hvor der skal hentes nogle penge hjem. Hvis jeg var rig, ville jeg forfølge mine interesser.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Hvorfor lige SDU? Er altid overrasket, når folk bevidst vælger at læse i Odense fremfor for Aarhus eller KBH...
Pga. underviserne. Mange tror fejlagtig, at det populæreste uddannelsessted er det bedste. I øvrigt studerer man litteraturhistorie i Århus, ikke videnskab. Forskellen er næppe stor, men i Odense og København fokuseres læsningen umiddelbart mere på originalsproget.
Mht. storbystemning: Jeg kender ufattelig mange, der bor i Århus, men det er nødvendigvis ikke en positiv ting. København ville jeg dog ikke have noget imod, men kvotienten lå på 10,4, så der var jeg næppe kommet ind alligevel.
Har 10. klasse. bestod næsten grundforløbet til kok 20 ugers medielinje på en højskole
og nu.....? :(
Det er blevet sagt tidligere, men gør dig selv den tjeneste at supplere din folkeskole med en HF, Gym, HTX eller lignende. Det giver dig LANGT flere muligheder i fremtiden. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg har en bachelor i teknisk videnskab i bioteknologi fra DTU. Er lige nu i gang med en kandidat (cand.polyt) også kaldet civilingeniør i Bioteknologi. Jeg supplere min uddannelse med et ophold i Skotland til efteråret. Starter på mit speciale sent 2012 eller starten af 2013.
#35 jeg er bare så skoletræt, at jeg ikke vil tage en gymnasiel uddannelse og lignende.
Men..? Du kan vel ikke gå ud af skolen efter 10. klasse? Eller, det kan du jo selvfølgelig godt, men du må da lukke ufatteligt mange døre for dig selv så? :-/
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#41 davenport 13 år siden
Ej, har så gået på HF og Merkonom, taget en helvedes masse kurser. Jeg har aldrig været vild med skole, og det af 2 grunde:
1) Hader at skulle arbejde sammen med andre i grupper, og det er der tit meget af. Især indenfor min branche. (Undervisning og socialrådgivning etc.)
2) Hader eksamenssituationer. Ikke fordi jeg er bange for dem, men hader at blive bedømt på et eller andet tilfældigt emne, trukket fra en hat.
Forlod dog skolen med ret høje karakterer, men er mere typen der lærer gennem det jeg laver.
Jeg kunne nu godt tænke mig at læse noget uni, som det ser ud nu. Jeg har en gammel drøm om at læse arkæologi, men det bliver nok lidt svært med 2 børn og en "voksenøkonomi", hvor der skal hentes nogle penge hjem.
Hvis jeg var rig, ville jeg forfølge mine interesser.
#42 doctor doom 13 år siden
#43 Antlion 13 år siden
Pga. underviserne. Mange tror fejlagtig, at det populæreste uddannelsessted er det bedste. I øvrigt studerer man litteraturhistorie i Århus, ikke videnskab. Forskellen er næppe stor, men i Odense og København fokuseres læsningen umiddelbart mere på originalsproget.
Mht. storbystemning: Jeg kender ufattelig mange, der bor i Århus, men det er nødvendigvis ikke en positiv ting. København ville jeg dog ikke have noget imod, men kvotienten lå på 10,4, så der var jeg næppe kommet ind alligevel.
#44 MOVIE1000 13 år siden
bestod næsten grundforløbet til kok
20 ugers medielinje på en højskole
og nu.....? :(
#45 Bony 13 år siden
Det er blevet sagt tidligere, men gør dig selv den tjeneste at supplere din folkeskole med en HF, Gym, HTX eller lignende. Det giver dig LANGT flere muligheder i fremtiden. :)
#46 Muldgraver 13 år siden
Og for lige at svare på #1: Jeg har været et hurtigt smut forbi teologi, men læser nu dansk og vil på et tidspunkt gerne supplere med filosofi.
#47 MOVIE1000 13 år siden
#48 Wangsgaard 13 år siden
#49 Bony 13 år siden
Men..? Du kan vel ikke gå ud af skolen efter 10. klasse? Eller, det kan du jo selvfølgelig godt, men du må da lukke ufatteligt mange døre for dig selv så? :-/
#50 Antlion 13 år siden
Længe? Jeg befinder mig kun i startfasen af de fornøjede 20'ere. :)