Udover, at jeg er ved at færdiggøre mit mag.art speciale i film- og litteraturvidenskab, så anmelder jeg flere forskellige steder og skriver filmartikler og kronikker til tidsskrifter og aviser. Så det er noget nær "movies 24-7", hvilket jo er ækvivalent med himmerige :-)
Men jeg ser ca. 40-45 film om måneden, så det går rimeligt godt op. Udover filmene, så ser jeg naturligvis også en helvedes masse tv-serier.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#13: Du vil vel ikke benægte, at der er en uheldig tendens til, at det giver status jo flere film, man ejer? Selvfølgelig køber folk filmene af forskellige årsager, men man bliver ikke nødvendigvis en større filmelsker blot fordi, man ejer tonsvis af film.
Nu kan jeg ikke tale på andres vegne, men jeg føler ikke selv, at min filmsamling forlener mig med en eller anden speciel status - udover status som filmnørd! Hvilken status mener du helt specifikt, at man opnår, hvis man har en stor filmsamling?
Jeg er i hvert fald ikke selv stødt på en sådan "uheldig" tendens!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#15 hvordan tæller du serier altså er det sæson eller dvd skiven eller episoder? jeg har omkring 900 dvder/sæsoner jeg tæller sæsoner det er lettere at holde styr på.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#15: Hvorfor taler folk så ofte om størrelsen på deres samling, og hvor mange film de køber?
Mht. hvilken form for status man opnår, kommer det naturligvis helt an på, hvem det drejer sig om, men der er en tendens til, at folk tror, at størrelsen på ens samling afgør, hvor stor en filmelsker man er. I de tilfælde handler det om størrelsen på ens samling - ikke hvilke film det drejer sig om, og dermed hvilken smag man har.
#11 Yoda 16 år siden
Udover, at jeg er ved at færdiggøre mit mag.art speciale i film- og litteraturvidenskab, så anmelder jeg flere forskellige steder og skriver filmartikler og kronikker til tidsskrifter og aviser. Så det er noget nær "movies 24-7", hvilket jo er ækvivalent med himmerige :-)
Men jeg ser ca. 40-45 film om måneden, så det går rimeligt godt op. Udover filmene, så ser jeg naturligvis også en helvedes masse tv-serier.
#12 Highland Park 16 år siden
Næste tråd bliver vel:
"Hvem har brugt flest penge på film?"
#13 Yoda 16 år siden
Næh, blot filmnørder (og -elskere)
Nothing more, nothing less ;-)
#14 Highland Park 16 år siden
Selvfølgelig køber folk filmene af forskellige årsager, men man bliver ikke nødvendigvis en større filmelsker blot fordi, man ejer tonsvis af film.
Og ja, jeg er lidt gnaven i dag.
#15 Yoda 16 år siden
Nu kan jeg ikke tale på andres vegne, men jeg føler ikke selv, at min filmsamling forlener mig med en eller anden speciel status - udover status som filmnørd! Hvilken status mener du helt specifikt, at man opnår, hvis man har en stor filmsamling?
Jeg er i hvert fald ikke selv stødt på en sådan "uheldig" tendens!
#16 dyg 16 år siden
#17 MOVIE1000 16 år siden
#18 Yoda 16 år siden
Én sæson = lig én udgivelse.
#19 Highland Park 16 år siden
Mht. hvilken form for status man opnår, kommer det naturligvis helt an på, hvem det drejer sig om, men der er en tendens til, at folk tror, at størrelsen på ens samling afgør, hvor stor en filmelsker man er. I de tilfælde handler det om størrelsen på ens samling - ikke hvilke film det drejer sig om, og dermed hvilken smag man har.
#20 MOVIE1000 16 år siden
#19 gør de det, det har jeg ike læst om nogen steder.