I de "gode" gamle vhs-dage havde jeg en enorm samling af film og oplevede at det gav status. Selvom jeg naturligvis havde en masse lort i samlingen, som bare stod og samlede støv, var det altid størrelsen som fik opmærksomheden ;)
Da jeg gik over til dvd, gik jeg mere kritisk til værks, for hvad skulle jeg med alle de film som jeg kun så en gang? Nu køber jeg kun film, som jeg er sikker på at jeg gider se mere end en gang. Jeg køber højst 1 eller 2 film om måneden, og den kommentar som jeg har hørt mest er: jeg har flere film, end du har.
Hvor er jeg glad for at status rager mig en papand :D
#25: Det er fedt, at du er så ærlig omkring den slags (selv om det selvfølgelig også kan betragtes som reklame for et kommende udsalg :P) - ligesom med din fortid som blodig pirat. Tidligere havde jeg da også et større forbrug, end jeg har nu. Vi lever nu engang i et forbrugssamfund, og man kan jo alt for let lade sig rive med af strømmen.
#32: Og du bliver jo ikke mindre filmelsker og -nørd af den grund. :)
Men det bør naturligvis bemærkes, at du, så vidt jeg ved, får set en masse film i biografen.
Ligesom dig går jeg også ret kritisk til værks mht. indkøb af film. Hvad angår film, jeg ikke har set før, kan jeg naturligvis ikke vide, om jeg vil have lyst til at gense dem. Generelt køber jeg dog primært film, som enten har en helt særlig betydning for mig, eller som jeg af forskellige årsager er meget nysgerrig efter at se og ikke kan få set på anden vis.
#33: Men han nævner det jo ikke (eftersom status rager ham en papand). ;)
#35: Du har helt ret, og som sagt værdsætter jeg i den grad, når folk er så ærlige og åbne omkring tingene. :)
Jeg er jo også selv tidligere operatør, og jo det er et rigtig fedt job, men jeg synes nu ikke, at det giver status. De fleste mennesker tror alligevel, at alt hvad man gør er at trykke på en knap for derefter at sætte sig til at se filmen - dvs. de betragter det knap nok som et rigtigt arbejde. Daf! :/
Hehe det passer meget godt. Men jeg betragter det heller ikke selv som et arbejde. Jeg lever af min hobby :) I år har jeg ikke haft sommerferie og når folk spørger mig om jeg ikke skal have det, svarer jeg: Jeg har da ferie hele tiden ;)
#36 Når man tænker over, hvor svært utilfredse nogle folk er, som sætter sig ind og ser en film (læs: undertegnede!!!), så er en god operatør sine penge værd i guld :) Og som Michael selv forklarede omkring de ruller, som skal klippes sammen etc., så er det ikke helt nemt arbejde. Og så er der vel kalibrering af billed og lydniveau, som sådan nogle som mig også brokker sig over :)
Uanset hvad, må det være skønt at arbejde indenfor sin hobby. Det ærgrer mig lidt, at jeg ikke vidste det og jagtede den drøm i en eller anden form, da jeg stod på tærskelen til voksen.
#37 Har en fætter, som bor i Daugård. Skulle måske besøge ham og komme forbi Klovborg, når der kommer en speciel film på programmet :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#37: Der er vi så forskellige. Selv om jeg bestemt også nød det, betragtede jeg det alligevel som arbejde. Der var desuden rigeligt at lave.
#38: Det har du ret i. Og jeg kan så fortælle, at jeg noget af det, jeg nød mest af alt, var, når jeg lukkede folk ud af biografen og kunne både se og mærke, at de havde haft en stor oplevelse. Så blev jeg altid helt varm og lykkelig indvendigt - uanset hvilken film der var tale om.
Jeg ved godt, at du er en travl mand, men det er nu aldrig for sent. Jeg har skam mødt og arbejdet sammen med operatører i alle aldre (næsten da). :)
Jeg ved godt, at du er en travl mand, men det er nu aldrig for sent. Jeg har skam mødt og arbejdet sammen med operatører i alle aldre (næsten da). :)
Uha jeg ved det godt. Journalist har også været på banen, men i min alder, tænker man også på "den lille", datteren, bekvemmeligheder og ikke mindt på de muligheder, man gerne vil give hende. De indebærer desværre en vis afhængighed af indkomst og tid. Jeg har et job, som ikke er så personligt tilfredsstillende, men til gengæld har jeg bløde værdier i særklasse, som giver mig mulighed for meget tid sammen med min datter. Så må fars behov komme i anden række og jeg må bruge min fritid til at få afløb for mine hobby'er, film og journalistik. :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#31 filmz-Bruce 16 år siden
#32 Michael Andersen 16 år siden
Da jeg gik over til dvd, gik jeg mere kritisk til værks, for hvad skulle jeg med alle de film som jeg kun så en gang? Nu køber jeg kun film, som jeg er sikker på at jeg gider se mere end en gang. Jeg køber højst 1 eller 2 film om måneden, og den kommentar som jeg har hørt mest er: jeg har flere film, end du har.
Hvor er jeg glad for at status rager mig en papand :D
#33 filmz-Bruce 16 år siden
En billig kommentar, når man arbejder i Klovborg Bio. Det er sgu da status om noget ;)
#34 Highland Park 16 år siden
Tidligere havde jeg da også et større forbrug, end jeg har nu. Vi lever nu engang i et forbrugssamfund, og man kan jo alt for let lade sig rive med af strømmen.
#32: Og du bliver jo ikke mindre filmelsker og -nørd af den grund. :)
Men det bør naturligvis bemærkes, at du, så vidt jeg ved, får set en masse film i biografen.
Ligesom dig går jeg også ret kritisk til værks mht. indkøb af film. Hvad angår film, jeg ikke har set før, kan jeg naturligvis ikke vide, om jeg vil have lyst til at gense dem. Generelt køber jeg dog primært film, som enten har en helt særlig betydning for mig, eller som jeg af forskellige årsager er meget nysgerrig efter at se og ikke kan få set på anden vis.
#33: Men han nævner det jo ikke (eftersom status rager ham en papand). ;)
#35 filmz-Bruce 16 år siden
Og forhåbentlig læser Michael det i smiley tonen, at JEG synes det er en fed status :)
#36 Highland Park 16 år siden
Jeg er jo også selv tidligere operatør, og jo det er et rigtig fedt job, men jeg synes nu ikke, at det giver status. De fleste mennesker tror alligevel, at alt hvad man gør er at trykke på en knap for derefter at sætte sig til at se filmen - dvs. de betragter det knap nok som et rigtigt arbejde. Daf! :/
#37 Michael Andersen 16 år siden
#38 filmz-Bruce 16 år siden
Uanset hvad, må det være skønt at arbejde indenfor sin hobby. Det ærgrer mig lidt, at jeg ikke vidste det og jagtede den drøm i en eller anden form, da jeg stod på tærskelen til voksen.
#37 Har en fætter, som bor i Daugård. Skulle måske besøge ham og komme forbi Klovborg, når der kommer en speciel film på programmet :)
#39 Highland Park 16 år siden
#38: Det har du ret i. Og jeg kan så fortælle, at jeg noget af det, jeg nød mest af alt, var, når jeg lukkede folk ud af biografen og kunne både se og mærke, at de havde haft en stor oplevelse. Så blev jeg altid helt varm og lykkelig indvendigt - uanset hvilken film der var tale om.
#40 filmz-Bruce 16 år siden
Uha jeg ved det godt. Journalist har også været på banen, men i min alder, tænker man også på "den lille", datteren, bekvemmeligheder og ikke mindt på de muligheder, man gerne vil give hende. De indebærer desværre en vis afhængighed af indkomst og tid. Jeg har et job, som ikke er så personligt tilfredsstillende, men til gengæld har jeg bløde værdier i særklasse, som giver mig mulighed for meget tid sammen med min datter. Så må fars behov komme i anden række og jeg må bruge min fritid til at få afløb for mine hobby'er, film og journalistik. :)