Gravatar

#31 filmzkim 16 år siden

Peter Mygind spillede også fremragende "i Flammen & Citronen"
Gravatar

#32 filmz-Megan Fox 16 år siden

Jeg synes nu Mads Mikkelsen gør i godt og solidt arbejde både i DK og i udlandet. Han er helt klart DK's pt. bedste internationale skuespiller.

Men igen der er heller ikke ret mange danske skuespillere der gør det godt internationalt.

Iben Hjele
Er en der desværre ikke gør det rat godt internationalt. Men hun lider lige som så mange andre danske skuespillere med at deres engelske accent bare er røv dårlig. Hvis i har set Defiance ville i forstå hvad jeg mener, filmen i sig selv syntes jeg var rigtig fed men hver gang Iben Hjele talte rejste hårene på ryggen sig. Jeg så en trailer for Flugten og der er de scener hvor hun taler engelsk også ulidelige og tror desværre ikke det r for de hun spiller en dansker og derfor skal ”fake” dårlig engelsk.

Ulrik Thomsen
Ville altid være den same karakter selv om han spiller kors ridder i kingdom of heaven eller Mikael i den du frygter.

Thue Lindhardt
Er stadigvæk uge og virker som den med størst chance for et internationalt gennembrud. Han kan på sigt blive danmarks svar på Stellan Skarsgård.

Nikolaj Coster-Waldau
Har lige siden jeg kunne huske prøvet at slå igennem i USA og det store gennembrud kommer nok ikke.

Nikolaj lie kaas
Som andre også skriver så virker han også lidt som en Ulrik Thomsen type, han spiller næsten altid den samme lige meget hvilken rolle han spiller. Men kan måske slå til som skurk på et internationalt plan efter hans rolle i Angels & Demons om ikke andet har han et godt skurke ansigt…..ahn bør dog stoppe med de Punkt1 reklamer eller hvad dette er han laver reklamer for…..det er godt nok noget der mister respekt. Dog skal han tjene penge som alle os andre så det vil forståeligt nok.

Men generelt er det tit man ser de same skuespillere i hver eneste danske film….. Men det er også fordi at så længe at folk ser deres film så ville producenterne blive ved med at bruge dem. Men generelt er den statens teater skole måske ikke er så gode til at finde nye talenter. De har ikke rigtig lavet nogen nytænkning når det kommer til skuespiller udannelsen.

Og så er sang en af de ting man skal igennem på optagelsesprøven, hvilket jeg personligt syntes er synd da man godt kan være en god skuespiller selv om man måske ikke kan synge. Men de skal jo også finde folk til både teater og film.

Gravatar

#33 tranberg 16 år siden

Jeg mistænker Nicky52 for at have oprettet denne tråd i lyset af vores diskusion om Se Min Kjole, så jeg må heller gøre min mening klar i denne tråd, der jo passer perfekt til min "dansk film-galde" ;-).

Jeg synes der findes mange rigtig gode danske skuespillere, selvfølgelig gør der det; alt andet ville da være unaturligt.
Mængden af gode danske skuespillere er dog svag i forhold til den samlede mængde af danske skuespillere, og især i forhold til deres udenlandske kolleger.

Jeg synes i høj grad også, at opfattelsen af de danske skuespillere (både gode og dårlige) påvirkes af den store mængde middelmådige/dårlige danske film, der hvert år bliver lavet.
I mine øjne produceres der gennemsnitlig langt flere dårlige end der nogensinde produceres gode danske film, og det er da sjælendt man går ud fra en dårlig film og føler sig positiv simpelthen kun på grund af en skuespiller og dens præstation; i så fald skulle det da være en fremragende een af slagsen.
Derfor er det også svært at se meget positivt på de fleste skuespillere, da de fleste film er flydende lort.

Hvis dansk film spyttede succeser ud på stribe, ville man nok også føle anderledes overfor skuespillerne, der medvirker.

Mine undtagelser lyder dog, som nævnt før, Søren Pilmark, Nicolas Bro og Mads Mikkelsen m.fl.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#34 filmz-Bruce 16 år siden

Karl Stegger er den største danske stjerne nogensinde!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 MOVIE1000 16 år siden

#34 jah han er den STØRSTE

#31 Peter Mygind mener du ikke han er så plat i alle de roller han spiller og han er ikke meget forandret i flammen og citronen selvom der er det der twist
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#36 Nicki52 16 år siden

Lars.dk (32) skrev:

Iben Hjele
Er en der desværre ikke gør det rat godt internationalt. Men hun lider lige som så mange andre danske skuespillere med at deres engelske accent bare er røv dårlig. Hvis i har set Defiance ville i forstå hvad jeg mener, filmen i sig selv syntes jeg var rigtig fed men hver gang Iben Hjele talte rejste hårene på ryggen sig. Jeg så en trailer for Flugten og der er de scener hvor hun taler engelsk også ulidelige og tror desværre ikke det r for de hun spiller en dansker og derfor skal ”fake” dårlig engelsk.

Hun har lige haft en mellemstor rolle i den franske film "Cherié"
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#37 MOVIE1000 16 år siden

#36 mellem stor jeg troede der var tale om en lille birolle hvor hun spiller jøde som man ser i højst 5 min
Gravatar

#38 PredatorX 16 år siden

Peter Mygind er da umulig at tage seriøs... (med det glas øje)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#39 Winniepooh 16 år siden

Anders W Bhertelsen synes jeg gør det det ganske fremragende i flere film.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#40 MOVIE1000 16 år siden

#39 både og han har åbentbart været det helt store hit de sidste par år

Skriv ny kommentar: