#86 Det ser godt ud. Jeg får også helt lyst til at se nogle af Franjus igen.
Mener du Louis Feuillades? Georges Franju prøvede mange gange at få lov til at lave Fantômas-film, men kunne desværre aldrig få rettighederne til det. I stedet lavede han så en genindspilningen af Feuillade-filmen "Judex", som han så gjorde temmelig Fantômas-agtig. Han lavede også "Nuits Rouges", som også står i meget tydelig gæld til Fantômas.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ah, ok. Jeg eeelsker Feuillade og kan kun anbefale enhver at kaste sig over ham. Vidunderlig drømmeagtig galskab. :) De er lidt som Fantômas-bøgerne selv. Lavet uden noget som helst forsøg på at være kunst eller at appellere til den gode smag, men ikke desto noget af den mest rene filmpoesi, jeg kender.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#81 Åkepool 11 år siden
#82 Lord Beef Jerky 11 år siden
#83 Hr. Nielsen 11 år siden
#84 BN 11 år siden
... Hmm, jeg tror også, jeg skifter MIT nu.
#85 Hr. Nielsen 11 år siden
#86 Benway 11 år siden
:)
#87 Muldgraver 11 år siden
Det ser godt ud. Jeg får også helt lyst til at se nogle af Franjus igen.
#88 Benway 11 år siden
Mener du Louis Feuillades? Georges Franju prøvede mange gange at få lov til at lave Fantômas-film, men kunne desværre aldrig få rettighederne til det. I stedet lavede han så en genindspilningen af Feuillade-filmen "Judex", som han så gjorde temmelig Fantômas-agtig. Han lavede også "Nuits Rouges", som også står i meget tydelig gæld til Fantômas.
#89 Muldgraver 11 år siden
#90 Benway 11 år siden