Gravatar

#11 filmz-Cyberdog 20 år siden

Mit nick er ikke specielt originalt... Jeg mener - tja efterhånden ser man jo ret mange cyber- et-eller-andet...
Men navnet kom da jeg en dag gik forbi en tøjbutik i det indre Kbh, hvor jeg boede dengang.
En futuristisk technodance tøjserie var blevet lanceret, og det lød i mine øre helt fint!

Faktisk har jeg været 'online' lige så længe som nettet har eksisteret kommercielt på dansk jord, og har da også haft andre nicks - bla. Odin, Valhalla og DogHouseReZidenZe...
Kunne være man skulle overveje en navneforandring på et tidspunkt - men som nævnt her i denne tråd - så er der jo mange onlinevenner der efterhånden kender mig under netop dette nick - såhhhhh, det bliver en længere proces... :)

I det daglige går jeg under navnet Tommy :)

'Cyberdog' er nu ca. 6 år gammelt
Samlingen:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
Gravatar

#12 cyberzed 20 år siden

#10 DeT vAr TiDeR dA aLt SkUlLe ShUfFlEs I cApS :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#13 filmz-Mifan 20 år siden

Mit handle stammer fra 1995-1996 da jeg første gang fik mit eget modem. Jeg begyndte at spille Quake 1 og skulle derfor bruge et handle.
Jeg er og har altid været kæmpe fan af Lucasarts' Monkey Island spil, så det blev til en sammentrækning af Monkey Island Fan.
~ Mifan
Gravatar

#14 DarkLight 20 år siden

#9, din grafiker? Fuglene fløjer sandelig højt i år? :D
Min onlinekarrierer startede først da jeg kom på handelsskolen og stifede bekendskab med IRC. Det var også quaterdeck. Efter en periode famlen rundt med ting som Ash(Ja AoD) blev det til Dark-Light. Desværre eksploderede CS-scenen et par år scener og affødte en hel hær af "Dark "-etellerandet. Jeg blev hyppigt sammenskrevet dette folkefær, på trods af jeg aldrig spillede det. Et kort og gloværdig tid indenfor Anarchy Online valgte jeg "BlueShade". Denne gang med inspiration fra Douglas Adams. ("...a superintelligent shade of blue...")

Nick'et er langt fra så ønskeligt mørk og gotisk, som det var meningen fra starten. Inspirationen er kommet fra Yin & Yang og mennekets dualitet. 99% tolker dog kun nicket som Mørkt Lys, hvor der egentlig er Mørke og Lys, sort og hvid, godt og ondt.

Ved sidste formatering forsøgte jeg at begrave det 7 år gamle nick og skifte til Simz. Det virkede ikke. Ingen vidste hvem jeg var og jeg opnåede banning fra adskellige kanaler, da de fleste ikke finder sig i sarkastiske bemærkninger og bidende ironi fra folk de ikke kender. Mystisk nok.
Jeg må nok se i øjenene at selvom jeg valgte nicket til at starte med, så er det nicket der har valgt mig nu :) På godt og ondt(haha)

Til sidst kan jeg nævne at jeg også har overvejet at bruge mine initialer, men der fik jeg en problem med hjemmesiden, da www.sap.com af en eller anden grund var taget :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 tiny 20 år siden

Fordi jeg ikke er særlig høj...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#16 davenport 20 år siden

DA jeg lagde ud med mit første 28.8 skulle jeg finde på noget smart. Det lå lige for: Gandalf!
Ikke mange kende Tolkien dengang, men jeg synes nu alligevel efter kort tid at det lød for gammelt og gråt.
Så skiftede jeg til Mussburger, som jeg brugte flere år. (Jf. Hudsucker Proxy)
Så skiftede jeg til Davenport, fordi jeg syntes det lød sejt. Men der kom en tennisspiller og smadrede det for mig. Nu lyder jeg som en kælling, men der er ikke noget at gøre ved det. Det er sådan folk kender mig nu.

På #filmz.dk kendes jeg dog nogle gange som Baconport eller davenbacon eller måske bajerport. (Jeg bliver altid genkendt alligevel..)

Jeg gider ikke skifte mere. Nu hedder jeg det, færdig.

Kan man egentlig skifte sit nick på filmz uden at ødelægge sin profil og starte forfra???
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17 davenport 20 år siden

Iøvrigt kunne jeg godt tænke mig en forklaring på 2 navne herinde, som jeg gik kold af grin over.
Hvis i to læser dette, så forklar det lige :D

Mini-Jette
&
Barnebarn

..fanme sjovt!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18 läkerol 20 år siden

kunne ikke finde på noget.. også lå der en pakke läkerol på mit skrivebord.. også tænkte jeg "hvorfor ikke?"
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#19 chandler75 20 år siden

# 16 Nej, man kan ændre i sit navn uden at oprette en hel ny profil.

"chandler75"... tja, jeg var "Friends" fan siden serien kom ud i Danmark omkring '96 og har brugt navnet fra omkring den tid. '75' er bare min fødselsdato.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 azathoth 20 år siden

Som nogen måske ved så kommer Azathoth fra H.P. Lovecrafts horror værker. Det er en stor, ond gud som regerer over universet. Det synes jeg sgu lige passede så godt på mig, så det tog jeg. Jeg begyndte at bruge det som nickname dengang jeg herskede i Doom og Duke Nukem 3D. Og det har så hængt ved lige siden. Der er efterhånden mange rundt omkring på nettet som bruger det, så jeg bruger tit en variant der hedder Azathoth.dk.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: