#21 - Meget interessant liste du har. Jeg har kun set 2 Dekalog afsnit indtil videre, men de var begge meget spændende og nyskabende. Jeg glæder mig til at få set resten.
En film som Wo de fu qin mu qin (Vejen Hjem) synes jeg er ganske udemærket, men jeg mener at Yimou har lavet bedre film, som f.eks. Huozhe (At Leve) eller Da hong deng long gao gao gua (Under den røde lygte). Ingen af disse har dog fået en 10'er hos mig.
De fleste andre film har jeg endnu ikke set, men flere af dem står på min wishlist.
10'ere: Blair Witch Project LOTR: I + II + III The Matrix Pulp Fiction Star Wars: IV + V + VI Shawshank Redemption Terminator I + II The Abyss Alien Aliens
1'ere: Batman & Robin Proteus Stjerner uden Hjerner
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Skynd dig at få set de resterende afsnit af Dekalog!
Jeg er enig mht. Yimou; han HAR lavet bedre film end "Vwjen "hjem", bl.a. netop de to du nævner samt "Shanghai Triaden". Men "Vejen Hjem" formår at få mig til at tude hver gang - og for det skal den ha' en 10'er, også selvom det ikke er hans mest helstøbte og vellykkede produktion.
10´ere The Usual Suspects Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back The Shawshank Redemption One Flew Over the Cuckoo's Nest Fight Club Star Wars Sin City Miller's Crossing Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb C'era una volta il West (One upon a Time in the West)
1´ere The Blair Witch Project Koroshiya 1 (Ichi the Killer) Saturn 3
#25 "Gozu" og "Bizita Q" er helt sikkert blandt Miikes bedste. Personligt er "Audition" min favorit, men jeg er også vild med forfatteren af forlægget, Ryu Murakami.
"Band of Brothers" (2001) 12 Angry Men (1957) 21 Grams (2003) Before Sunrise (1995) Braveheart (1995) Dead Man Walking (1995) The Deer Hunter (1978) The Exorcist (1973) Forrest Gump (1994) Hotel Rwanda (2004) House of Sand and Fog (2003) In America (2002) The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) Malcolm X (1992) The Passion of the Christ (2004) Pulp Fiction (1994) Requiem for a Dream (2000) Saving Private Ryan (1998) Schindler's List (1993) Se7en (1995) Sen to Chihiro no kamikakushi (2001) The Shining (1980) The Thin Red Line (1998)
1'ere:
The Creature Wasn't Nice (1983) Home Alone 3 (1997) Maiden Voyage (2004)
Vertigo North By Northwest Sunset Boulevard Der Untergang Casablanca Unforgiven Double Indemnity M Oldboy Rear Window Singin' In the Rain Mulholland Drive It's a wonderful Life 7 Samurais Anatomy of a murder 2001 Space Odyssey The Sting The Third Man L.A. Confidential Notorious 12 angry men Alien Memento Blade Runner Godfather I+II og...Deadwood
1'ere: Boxing Helena xXx Born Yesterday
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#31 filmz-ataris 19 år siden
#21 - Meget interessant liste du har. Jeg har kun set 2 Dekalog afsnit indtil videre, men de var begge meget spændende og nyskabende. Jeg glæder mig til at få set resten.
En film som Wo de fu qin mu qin (Vejen Hjem) synes jeg er ganske udemærket, men jeg mener at Yimou har lavet bedre film, som f.eks. Huozhe (At Leve) eller Da hong deng long gao gao gua (Under den røde lygte). Ingen af disse har dog fået en 10'er hos mig.
De fleste andre film har jeg endnu ikke set, men flere af dem står på min wishlist.
#32 Zelle 19 år siden
Blair Witch Project
LOTR: I + II + III
The Matrix
Pulp Fiction
Star Wars: IV + V + VI
Shawshank Redemption
Terminator I + II
The Abyss
Alien
Aliens
1'ere:
Batman & Robin
Proteus
Stjerner uden Hjerner
#33 JannikAnd 19 år siden
Skynd dig at få set de resterende afsnit af Dekalog!
Jeg er enig mht. Yimou; han HAR lavet bedre film end "Vwjen "hjem", bl.a. netop de to du nævner samt "Shanghai Triaden". Men "Vejen Hjem" formår at få mig til at tude hver gang - og for det skal den ha' en 10'er, også selvom det ikke er hans mest helstøbte og vellykkede produktion.
#34 inflector 19 år siden
The Usual Suspects
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
The Shawshank Redemption
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Fight Club
Star Wars
Sin City
Miller's Crossing
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
C'era una volta il West (One upon a Time in the West)
1´ere
The Blair Witch Project
Koroshiya 1 (Ichi the Killer)
Saturn 3
Er mine top og bundskrabere.
#35 inflector 19 år siden
#36 mr gaijin 19 år siden
#37 Zelle 19 år siden
#38 pulse83 19 år siden
"Band of Brothers" (2001)
12 Angry Men (1957)
21 Grams (2003)
Before Sunrise (1995)
Braveheart (1995)
Dead Man Walking (1995)
The Deer Hunter (1978)
The Exorcist (1973)
Forrest Gump (1994)
Hotel Rwanda (2004)
House of Sand and Fog (2003)
In America (2002)
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Malcolm X (1992)
The Passion of the Christ (2004)
Pulp Fiction (1994)
Requiem for a Dream (2000)
Saving Private Ryan (1998)
Schindler's List (1993)
Se7en (1995)
Sen to Chihiro no kamikakushi (2001)
The Shining (1980)
The Thin Red Line (1998)
1'ere:
The Creature Wasn't Nice (1983)