10: Arsenic and Old Lace Artificial Intelligence: AI Bringing Up Baby The Dirty Dozen Groundhog Day Indiana Jones and the Last Crusade Kakushi-toride no san-akunin Kill Bill: Vol. 1 King Kong (1933) Life of Brian The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring The Lord of the Rings: The Return of the King The Man Who Knew Too Much (1956) The Man Who Shot Liberty Valance Marnie Mononoke-hime Monty Python and the Holy Grail Raiders of the Lost Ark Ran Rear Window Rebecca Roman Holiday Sabrina Saving Private Ryan Shichinin no samurai The Sixth Sense Spellbound Star Wars Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back Vertigo Where Eagles Dare Ying xiong
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
#33 - Fair nok, jeg synes da også det er en ganske god film :)
Jeg skal nok snart ha' set resten af Dekalog-afsnittene. Jeg har købt en del film for nylig, som jeg endnu ikke har haft tid til at se, så nogle af dem har sikkert førsteprioritet :)
#33 Apropos Zhang Yimou, så så jeg for blot et par timer sidens hans nyeste film, "Riding Alone for 1000 Miles" i Roppongi, Tokyo. En japansk samproduktion som Zhang Yimou har skrevet til den japanske skuespiller Takakura Ken (der har spillet med i mange gamle yakuzafilm), så hvis man kender noget til den skuespiller, så er det en meget speciel oplevelse. Ellers vender han i filmen tilbage til at vise rural (hvad kalder man det lige på dansk) Kina. Stille, stolte, men ensomme fædre i rå naturomgivelser. Den er måske ikke filmisk så god som nogle af de andre film, men jeg tror den rammer mange i hjertekulen. En film jeg helt sikkert må se igen, når jeg selv bliver en gammel mand. Mon ikke den også kommer til DK engang. Det skulle undre mig om de danske distributører ikke tager den til sig.
#36 Har gerne villet læse noget japansk litteratur i lang tid, men det er ikke lige så nemt at finde, og så kan jeg ikke sproget så det skal jo også være en god oversættelse etc. så jeg har bare opgivet det ind til videre (gad godt læse hvad Takeshi Kitano har skrevet, den mand skulle være lidt af en multi kunstner)
Men fandt audition ret kedeligt og ensporet i forhold til mange Miike film... jeg fandt ikke lige den "knist" der er i mange af hans film... men har også kun set den een gang så måske ledte jeg ikke godt nok hehe...
Nu vi er ved miike har jeg lige anskaffet mig MPD Psycho og set de første 3 afsnit... glæder mig til at se den færdig!
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#45 Læs noget Murakami Haruki. Han er nok en af de mest interessante nulevende japanske forfattere, og så er han oversat både til dansk og engelsk, så det burde være muligt at finde en kopi i en større boghandel.
#41 filmz-Bruce 19 år siden
#42 e-male 19 år siden
Bertram & Co
10:
Arsenic and Old Lace
Artificial Intelligence: AI
Bringing Up Baby
The Dirty Dozen
Groundhog Day
Indiana Jones and the Last Crusade
Kakushi-toride no san-akunin
Kill Bill: Vol. 1
King Kong (1933)
Life of Brian
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
The Lord of the Rings: The Return of the King
The Man Who Knew Too Much (1956)
The Man Who Shot Liberty Valance
Marnie
Mononoke-hime
Monty Python and the Holy Grail
Raiders of the Lost Ark
Ran
Rear Window
Rebecca
Roman Holiday
Sabrina
Saving Private Ryan
Shichinin no samurai
The Sixth Sense
Spellbound
Star Wars
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Vertigo
Where Eagles Dare
Ying xiong
#43 filmz-ataris 19 år siden
Jeg skal nok snart ha' set resten af Dekalog-afsnittene. Jeg har købt en del film for nylig, som jeg endnu ikke har haft tid til at se, så nogle af dem har sikkert førsteprioritet :)
#44 mr gaijin 19 år siden
#45 filmz-cko 19 år siden
Har gerne villet læse noget japansk litteratur i lang tid, men det er ikke lige så nemt at finde, og så kan jeg ikke sproget så det skal jo også være en god oversættelse etc. så jeg har bare opgivet det ind til videre (gad godt læse hvad Takeshi Kitano har skrevet, den mand skulle være lidt af en multi kunstner)
Men fandt audition ret kedeligt og ensporet i forhold til mange Miike film... jeg fandt ikke lige den "knist" der er i mange af hans film... men har også kun set den een gang så måske ledte jeg ikke godt nok hehe...
Nu vi er ved miike har jeg lige anskaffet mig MPD Psycho og set de første 3 afsnit... glæder mig til at se den færdig!
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#46 mr gaijin 19 år siden