Gravatar

#11 aero 14 år siden

@Juledamen: bare en lille sproglig ting, som du kan tage med dig eller lade være ;) Skønt du sagtens kan bruge ordet kinematografi (det er jo optaget i ordbogen), så ville det måske være bedre at sige Wally Pfister var filmfotograf på etc., idet du lige ovenover har brugt ordet kinematografi som overskrift, men det er jo heldigvis smag og behag, hvilke ord man bruger :)
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#12 JannikAnd 14 år siden

#10 - Nu modsiger du dig selv. Du giver mig ret i, at "Inception" ikke er diffus eller for viderekommende. Men alligevel giver du mig ikke ret i, at vi ikke skal ophøje dens status?
Gravatar

#13 Juledamen 14 år siden

JannikAnd (12) skrev:
#10 - Nu modsiger du dig selv. Du giver mig ret i, at "Inception" ikke er diffus eller for viderekommende. Men alligevel giver du mig ikke ret i, at vi ikke skal ophøje dens status?

Sorry, jeg misforstod din "spade"-sætning :)

Jeg er enig i, at den ikke er så diffus, som mange kritikere gør den til.
Gravatar

#14 JannikAnd 14 år siden

#13 - Det var også mig i mit kryptiske es :) Jeg vil ikke tage glæden fra folk, men alligevel håbe på en lidt mere kritisk tilgang.
Gravatar

#15 filmz-Bruce 14 år siden

Juledamen (10) skrev:
Men hvis du kunne holde dine indlæg på et sobert og konstruktivt niveau, så ville det glæde rigtigt mange mennesker. Du er velkommen til at komme med kritik af min anmeldelse, men det første indlæg du kom med, er bare ikke brugbart for nogen.

Ironi og sarkasme er i min verden ikke en debatform, som står i kontrast til sobert og konstruktivt. Det er en fuldgyldig del af saglig debat, hvis brug helt afhænger af, hvorledes en given debat udvikler sig. I relation til dine udtalelser, så ser jeg ikke noget kontroversielt i mine ord.

Som jeg også skriver, at jeg tager til mig. Der er ingen grund til at hidse sig op.

Du vil vide, hvis det skulle være tilfældet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 filmz-Claudius 14 år siden

JannikAnd (7) skrev:
Jeg fik straks pøblen på nakken og blev stemplet som værende gammelklog og dum (noget modsigende).

Nu hjælper det heller ikke ligefrem, at du kalder dem, du er uenige med, for "pøbel". Det er også en rød klud, og det er jeg ret sikker på, at du godt er klar over.

JannikAnd (7) skrev:
"Inception" er mere intelligent end den gængse 180 mio. film, javist. Men den er ikke kringlet, og der er ingen diffuse plothuller grundet manglende indsigt. Lad os nu kalde en spade for en spade og ikke gøre "Inception" til noget, den aldrig har været eller bliver.

Enig. Men nu har Filmz jo selv lagt grunden til den overvejelse:

http://filmz.dk/vil-publikum-vaere-for-dumme-til-a...
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#17 Juledamen 14 år siden

Bruce (15) skrev:
Ironi og sarkasme er i min verden ikke en debatform, som står i kontrast til sobert og konstruktivt. Det er en fuldgyldig del af saglig debat, hvis brug helt afhænger af, hvorledes en given debat udvikler sig. I relation til dine udtalelser, så ser jeg ikke noget kontroversielt i mine ord.

Nu kender jeg dig på ingen måde, og netop ironi og sarkasme er utroligt svært at læse udfra ren og skær tekst. Men størstedelen af dit første indlæg, var i hvert fald ikke konstruktivt.
Gravatar

#18 JannikAnd 14 år siden

#16 - Jaja, men lad os nu ikke blive for bogstavelige. Jeg ved godt, at postulatet Kloge Åge ikke var noget, jeg skulle tage op til revision.

Men ja, du har ret mht. bla. Filmz' påvirkning. Synes det har virket fuldstændigt unødvendigt og måske mere til gene end gavn. Denne hype virker til at have fremmanipuleret en uinteressant og irrelevant debat om, hvorvidt kritikere har forstået plottet eller ej.
Gravatar

#19 JannikAnd 14 år siden

#17 - Nu skal du huske på, at når du peger én finger mod andre, vender fire fingre mod dig selv :) Din udmelding om, at folk der ikke udpeger den som mesterværket, vi fremover skal kvalitetsmåle udfra, ikke har intelligensen til at forstå den, er jo ikke ligefrem en konstruktiv udmelding.
Gravatar

#20 filmz-Bruce 14 år siden

#17 se #19
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: