Jeg prøvede at læse den på et tidspunkt, men gav op. Det er simpelthen en af de mest ord-for-ord filmfortolkninger jeg nogensinde har set/læst. Jeg vidste alting før det skete :)
I øvrigt synes jeg det er interessant at tænke over, at Frank Darabont har stået bag to af de, meget få, gode King filmatiseringer.
Netop... Men derfor bogen jo også kun god hvis man ikke har set filmen :P
Udover de nævnte, kan "Begærets Butik" (Needful Things), "Misery", "Som en ond drøm" (Dreamchatcher), "Den Løbende Mand" (The Running Man) og "Tyndere" (Thinner) også anbefales. De sidste to er "Richard Bachman bøger." Sidst, men ikke mindst, vil jeg kraftigt anbefale "Duma Key", der er noget af det bedste, han har lavet i mange år, IMO.
The Stand, IT, Carrie, Misery og Rose Madder er nok mine favoritter. The Talisman og især The Black House (begge skrevet i samarbejde med Peter Straub) er begge suveræne :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Personligt er jeg kæmpe stor fan af bogen Knogler / Bag of Bones.
Den er jeg også fan af. IT har jeg lige læst, som også er udmærket. Derimod har jeg svært ved at komme igang med Revolvermanden ( 1. bind i serien Det Mørke Tårn). To gange er jeg begyndt med at læse den for så at gå i stå ca. halvvejs. Den får en chance mere, og det bliver så nok også den sidste.
Hvad mener du? At det er en ufuldstændig oplevelse, eller hvad?
At det virker som om den blev hastet igennem, hvor de nok skulle have udsat produktionen til den havde haft lidt mere tid på tegnebrættet, så de kunne have diskuteret, hvad som fungerer og hvad som ikke gør. Så i en vis forstand er den en halvfærdig film, som jeg tror kunne være blevet rigtig god..
The only way to beat a troll is to not play their game.
#21 tiany 11 år siden
Netop... Men derfor bogen jo også kun god hvis man ikke har set filmen :P
#22 Mikkel Abel 11 år siden
Bogen er meget mere dyster og psykologisk. :)
#23 Hr. Jensen 11 år siden
Sidst, men ikke mindst, vil jeg kraftigt anbefale "Duma Key", der er noget af det bedste, han har lavet i mange år, IMO.
#24 wimmie 11 år siden
The Talisman og især The Black House (begge skrevet i samarbejde med Peter Straub) er begge suveræne :D
#25 Popeye 11 år siden
Den er jeg også fan af. IT har jeg lige læst, som også er udmærket. Derimod har jeg svært ved at komme igang med Revolvermanden ( 1. bind i serien Det Mørke Tårn). To gange er jeg begyndt med at læse den for så at gå i stå ca. halvvejs. Den får en chance mere, og det bliver så nok også den sidste.
#26 gi-jones 11 år siden
#27 davenport 11 år siden
#28 BN 11 år siden
Hvad mener du? At det er en ufuldstændig oplevelse, eller hvad?
#29 colocho 11 år siden
#30 Riqon 11 år siden
At det virker som om den blev hastet igennem, hvor de nok skulle have udsat produktionen til den havde haft lidt mere tid på tegnebrættet, så de kunne have diskuteret, hvad som fungerer og hvad som ikke gør. Så i en vis forstand er den en halvfærdig film, som jeg tror kunne være blevet rigtig god..