Har lige fået set Iron Man igår, og synes at det var en god og underholdende superhelte-film med en masse flotte effekter og gode skuespilpræstationer, især af Robert Downey Jr.
Filmens gennensnit er 8,3 på IMDb hvilket jeg synes er lidt for højt. Jeg har givet den et 7 tal, og jeg ved godt at nye film starter højt oppe og senere går de ned af bakke. Det har man fx set med NCFOM der startede i top 10, men ligger nu på 61. Men alligevel synes jeg, at det er alt for højt for en superhelte film at have en så høj rating.
Jeg synes det er en skidt ide at en bestemt genre "ikke må have så høj en rating". Der er flere superhelte og tegneseriefilmatiseringer der sagtens kan score i den højere ende af barometeret.
Men jo, det er generelt tendensen både på imdb og på Rottentomatoes, at folk er gladest for filmen i starten, og så bliver det jævnet ud efterhånden som der kommer flere meninger til og den indledende hype er overstået.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Den kommer sikkert endnu højere op, da de amerikanske teenagere først fik den at se igår. Og der kan gå flere måneder til sekundære målgrupper får den at se. Den kommer vel i sidste ende ned på 7,6-7,7 stykker, vil jeg skyde på. Måske skulle man blive bookmaker for IMDB-scores :p
#6 Er Rottentomatoes ikke også baseret på thumbs up/thumbs down vurdering?
Dvs. de 94% betyder bare, at 94% synes det er en god film kontra en dårlig film, og det kan vi da godt blive enige om at den er. Men den er ikke en 9.4/10 :)
#8 Lige præcis. 94 procent af det amerikanske anmelderkorps mener, at det er en seværdig film. Den har fået en positiv rating af mange, men ikke en maximum rating af alle.
#1 filmz-Is 17 år siden
Filmens gennensnit er 8,3 på IMDb hvilket jeg synes er lidt for højt. Jeg har givet den et 7 tal, og jeg ved godt at nye film starter højt oppe og senere går de ned af bakke. Det har man fx set med NCFOM der startede i top 10, men ligger nu på 61. Men alligevel synes jeg, at det er alt for højt for en superhelte film at have en så høj rating.
Hva siger i til det? :-)
#2 filmz-Kadann 17 år siden
#3 El vez 17 år siden
Men jo, det er generelt tendensen både på imdb og på Rottentomatoes, at folk er gladest for filmen i starten, og så bliver det jævnet ud efterhånden som der kommer flere meninger til og den indledende hype er overstået.
#4 akerman 17 år siden
Men ja 8.3 er alt for højt for iron man. Bevares det er en fin film - men top 250 værdig, overhovedet ikke.
#5 mr gaijin 17 år siden
#6 cansi 17 år siden
Men en ting der har overrasket mig er at Iron Man har en score på 94 % i Rotten Tomatoes. Og 91 % ved de såkaldte Top Critics.
Jeg skal se den iaften, glæder mig til at se Robert-fyren hvordan han klarer det...
#7 filmz-Is 17 år siden
ncfom - No Country For Old Men :-)
#8 akerman 17 år siden
Er Rottentomatoes ikke også baseret på thumbs up/thumbs down vurdering?
Dvs. de 94% betyder bare, at 94% synes det er en god film kontra en dårlig film, og det kan vi da godt blive enige om at den er. Men den er ikke en 9.4/10 :)
#9 mr gaijin 17 år siden