Fair nok. Efter Rivette og Rohmer, anser jeg ham som den mest stabile nybølge-instruktør, modsat eksempelvis Chabrol, Godard og Truffaut. Om jeg vil gå så vidt og kalde disse for "overvurderede", ved jeg dog ikke. Varierende er nok en bedre beskrivelse, da de trods alt (i særdeleshed Godard) står bag nogle enestående film.
Enig! Rivette og Rohmer har jo lavet helt unikke værker. Jeg er i særdeleshed glad for Rivettes "La Belle Noiseuse", "L'Amour Fou" og "Céline et Julie Vont en Bateau" og Rohmers "La Genou de Claire" og "La Rayon Vert".
Melville havde et højt bundniveau, jovist. Men han var aldrig i samme topform som Godard, når han er allerbedst.
Melville er for mig den største af den franske nybølge. Selvom han egentlig aldrig blev betragtet som værende en af "deltagerne", men snarere som en forløber. Han evnede at påføre en unik stil til flere af sine film og havde ofte ingen underlægningsmusik og lange lange detaljerede hændelsesforløb som inciterede et ufatteligt spændingsniveau, især i L'Armee des Ombres.
En af de største europæiske instruktører for mig.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Le Cercle Rouge, L'armée des ombres, Le Samouraï, Le Deuxième Souffle og Bob le Flambeur er Melvilles bedste film. Melville er, efter min mening, "deroppe" sammen med Godard og Truffaut
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Er der nogen der ved hvor jeg kan skaffe Le Samourai (Region 2) til en forholdsvis billig pris. På Amazon.co.uk koster den £25.95, hvilket jeg synes er lige lovlig meget.
#11 JannikAnd 13 år siden
#12 Antlion 13 år siden
Overvurderet i forhold til hvad? Priser var ligefrem ikke nogen, han fik mange af.
#13 JannikAnd 13 år siden
#14 Antlion 13 år siden
Fair nok. Efter Rivette og Rohmer, anser jeg ham som den mest stabile nybølge-instruktør, modsat eksempelvis Chabrol, Godard og Truffaut. Om jeg vil gå så vidt og kalde disse for "overvurderede", ved jeg dog ikke. Varierende er nok en bedre beskrivelse, da de trods alt (i særdeleshed Godard) står bag nogle enestående film.
#15 JannikAnd 13 år siden
Enig! Rivette og Rohmer har jo lavet helt unikke værker. Jeg er i særdeleshed glad for Rivettes "La Belle Noiseuse", "L'Amour Fou" og "Céline et Julie Vont en Bateau" og Rohmers "La Genou de Claire" og "La Rayon Vert".
Melville havde et højt bundniveau, jovist. Men han var aldrig i samme topform som Godard, når han er allerbedst.
#16 Bruce 13 år siden
En af de største europæiske instruktører for mig.
#17 Bruce 13 år siden
#18 sluppermand 13 år siden
#19 IK 13 år siden
#20 Bruce 13 år siden