Gravatar

#31 Fellaheen 13 år siden

Og Bresson, men han er jo så afgjort ikke medlem af bevægelsen.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#32 Antlion 13 år siden

#31:

Nej, Bresson er bestemt ikke en nybølge-instruktør.

Hvilke film har du i øvrigt set af Fassbinder? Hvis vi ser væk fra avantgardismen i hans film, findes det sublime i skildringen af kinofilmenes og de borgerlige films midtpunkt. De autentiske provinserindringer om familie og privatliv sammensmeltes med de filmiske udtryk fra Douglas Sirk, Joseph Mankiewicz m.fl., resulterende i en tysk identitet af Hollywoods storslåenhed.
Gravatar

#33 Bruce 13 år siden

IK (28) skrev:
Har den udgave engelske undertekster? :)

Ja det har den. Det eneste jeg er i tvivl om er, hvorvidt jeg har den mere eller ej. Jeg kommer desværre først "ned at lede" imorgen eller lørdag :)

Fik tjekket de to Le Cercle Rouge udgivelser ud igen på screenshots og jeg er kommet til den konklusion, at jeg fravælger Criterion. Dens farvenøgle ligner slet ikke den Le Cercle Rouge jeg kender og efter at have tjekket startsekvensen ud på Studio Anal udgivelsen, så er jeg tilfreds. Skal dog ikke undre mig, hvis jeg en dag ikke kan holde mig i skindet alligevel, pga. ekstramaterialet.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#34 IK 13 år siden

Bruce (33) skrev:
Ja det har den. Det eneste jeg er i tvivl om er, hvorvidt jeg har den mere eller ej. Jeg kommer desværre først "ned at lede" imorgen eller lørdag :)

Cool! Det ville være fedt hvis du kunne give besked om du stadig har den. Så kan vi aftale en fair pris. :)
Gravatar

#35 Bruce 13 år siden

#34 "Afhentning" ville være i orden :) Skal nok give besked!
Gravatar

#36 IK 13 år siden

Bruce (35) skrev:
#34 "Afhentning" ville være i orden :) Skal nok give besked!

Nice! =)
Gravatar

#37 IK 13 år siden

Bruce, fik du tjekket om du stadig har Le Samourai? :)
Gravatar

#38 Bruce 13 år siden

Ups! Har lige tjekket ... og desvæ ... hov ... der var den sgu :) Jeg fandt den i kælderen.

Det er denne. Værsgo! :)
Gravatar

#39 IK 13 år siden

Fedt! Hvordan "afhenter" jeg den så. Hvilken dag der passer dig bedst, og sender du mig din adresse eller? :)
Gravatar

#40 Bruce 13 år siden

#39 Har PM'et dig :)

Skriv ny kommentar: