En lille liste over de kunstnere jeg lige kan komme på, som jeg hører :
Led Zeppelin - I-IV AC/DC - Powerage, Back In Black, Who Made Who, The Razors Edge Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf Radiohead - OK Computer Depeche Mode - Music for the Masses, Violator (som sagt før, det bedste der er sket inden for musikindustrien i 80'erne) Arcade Fire - Funeral Clap Your Hands Say Yeah - Clap Your Hands Say Yeah Placebo - Meds, Without You, I'm Nothing, Sleeping With Ghosts (sidstnævnte efter min mening deres mest komplette album) Nirvana - Nevermind, In Utero Mew - Frengers Antony and the Jonhnsons - I Am a Bird Now Band of Horses - Everything All the Time Jamie Cullum - Catching Tales Katie Melua - Call of the Search, Piece by Piece Morrisey - Ringleader of the Tormentors, You are the Quarry Nick Cave - Murder Ballads Staind - Break the Cycle, Chapter V Stereophonics - Language.Sex.Violence.Other? The Killers - Hot Fuss The National - Alligator U2 - Best Of Wolf Parade - Apologies to the Queen Mary (Et af de bedste albums jeg har hørt meget længe) Yeah Yeah Yeahs - Show Your Bones
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg kan se, at her er mange rock fans, så det undre mig, at kun en enkelt har nævnt Smashing Pumpkins's Mellon Colly and the infant Sadness, der må siges, at være et af de bedste rock udgivelser i 90'erne.
Jeg tror lige, jeg må opdatere min liste med et par fremragende album:
Opeth - ALLE album! Dream Theater - "Scenes From A Memory" og "Images And Words" Dark Tranquillity - "The Gallery" og "The Mind's I" At The Gates - i særdeleshed "Slaughter Of The Soul", men også "The Red In The Sky Is Ours" Wintersun - "Wintersun" Eternal Tears Of Sorrow - "A Virgin And A Whore" Tool - "Ænima", "Lateralus" og "10,000 Days" My Dying Bride - "Turn Loose The Swans", "The Light At The End Of The World" og "The Dreadful Hours" A Perfect Circle - "Thirteenth Step" In Flames - "The Jester Race" og "Whoracle" Rammstein - "Mutter" og "Sehnsucht" Roy Orbison - "The Very Best Of..." Tommy Emmanuel - "Endless Road"
Nyankomne:
Bloodbath - "Breeding Death" og "Resurrection Through Carnage" Katatonia - "Brave Murder Day" og "The Great Cold Distance" Manowar - "Warriors of the World"
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
John Coltrane: "My Favorite Things" Radiohead: "OK Computer" Quruli: "Antenna" Pizzicato Five: "Sister FREEDOM Tapes" Apocalyptica: "Cult" UA: "Dorobo" Dave Matthews Band: Under the Table and Dreaming" Tchaikovsky - Czech Philharmonic Orchestra: "Symphony No. 5 + Serenade Melancolique" Preisner: "Requiem for my friend" Röyksopp: "Melody A.M." Tool: "Laterus" Dust Brothers: "Fight Club"
Musik jeg hører for tiden, som jeg muligvis kunne inkludere: Teshima Aoi: "Gedo Senki" John Coltrane & Johnny Hartman: "Coltrane with Hartman" Muse: "Black Holes & Revelations"
Jamen, så tror jeg også jeg vil inkludere to mere i min - for at være med på moden!
Radiohead - The Bends, som jeg faktisk synes er betydeligt mere komplet end OK Computer. Interpol - Antics - et album jeg ikke brød mig om i starten, men efter at have vænnet mig til det må jeg nok indrømme, at det er noget af det bedste jeg længe har hørt.
#111 filmz-Narniabæver 19 år siden
De tre bedste Jean Michel Jarre albums:
1. Equinoxe
2. Magnetic Fields
3. Chronologie
Bedste lydspor:
Brother Bear
#112 Captain Vallo 19 år siden
Mozez: So Still
Det er lidt hen ad Massive Attacks mere stille og groovy numre.
Hermed en varm anbefaling til Filmz Folket.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#113 filmz-jonasgr 19 år siden
Led Zeppelin - I-IV
AC/DC - Powerage, Back In Black, Who Made Who, The Razors Edge
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
Radiohead - OK Computer
Depeche Mode - Music for the Masses, Violator (som sagt før, det bedste der er sket inden for musikindustrien i 80'erne)
Arcade Fire - Funeral
Clap Your Hands Say Yeah - Clap Your Hands Say Yeah
Placebo - Meds, Without You, I'm Nothing, Sleeping With Ghosts (sidstnævnte efter min mening deres mest komplette album)
Nirvana - Nevermind, In Utero
Mew - Frengers
Antony and the Jonhnsons - I Am a Bird Now
Band of Horses - Everything All the Time
Jamie Cullum - Catching Tales
Katie Melua - Call of the Search, Piece by Piece
Morrisey - Ringleader of the Tormentors, You are the Quarry
Nick Cave - Murder Ballads
Staind - Break the Cycle, Chapter V
Stereophonics - Language.Sex.Violence.Other?
The Killers - Hot Fuss
The National - Alligator
U2 - Best Of
Wolf Parade - Apologies to the Queen Mary (Et af de bedste albums jeg har hørt meget længe)
Yeah Yeah Yeahs - Show Your Bones
'Cause I'm evil"
#114 Benway 19 år siden
Ellers vil jeg anbefale de Waits cd´er som jeg skrev i #55, men jeg er nu aldrig blevet skuffet af en af hans cd´er.
#115 El Capitan 19 år siden
Kan anbefale ALT med ham..
Prøv og hør forskellen mellem hans første Closing Time og den langt mere syrede Rain Dogs..
#116 Benway 19 år siden
#117 filmz-mrhands 19 år siden
#118 nakalay 19 år siden
Opeth - ALLE album!
Dream Theater - "Scenes From A Memory" og "Images And Words"
Dark Tranquillity - "The Gallery" og "The Mind's I"
At The Gates - i særdeleshed "Slaughter Of The Soul", men også "The Red In The Sky Is Ours"
Wintersun - "Wintersun"
Eternal Tears Of Sorrow - "A Virgin And A Whore"
Tool - "Ænima", "Lateralus" og "10,000 Days"
My Dying Bride - "Turn Loose The Swans", "The Light At The End Of The World" og "The Dreadful Hours"
A Perfect Circle - "Thirteenth Step"
In Flames - "The Jester Race" og "Whoracle"
Rammstein - "Mutter" og "Sehnsucht"
Roy Orbison - "The Very Best Of..."
Tommy Emmanuel - "Endless Road"
Nyankomne:
Bloodbath - "Breeding Death" og "Resurrection Through Carnage"
Katatonia - "Brave Murder Day" og "The Great Cold Distance"
Manowar - "Warriors of the World"
#119 mr gaijin 19 år siden
Radiohead: "OK Computer"
Quruli: "Antenna"
Pizzicato Five: "Sister FREEDOM Tapes"
Apocalyptica: "Cult"
UA: "Dorobo"
Dave Matthews Band: Under the Table and Dreaming"
Tchaikovsky - Czech Philharmonic Orchestra: "Symphony No. 5 + Serenade Melancolique"
Preisner: "Requiem for my friend"
Röyksopp: "Melody A.M."
Tool: "Laterus"
Dust Brothers: "Fight Club"
Musik jeg hører for tiden, som jeg muligvis kunne inkludere:
Teshima Aoi: "Gedo Senki"
John Coltrane & Johnny Hartman: "Coltrane with Hartman"
Muse: "Black Holes & Revelations"
#120 ks 19 år siden
Radiohead - The Bends, som jeg faktisk synes er betydeligt mere komplet end OK Computer.
Interpol - Antics - et album jeg ikke brød mig om i starten, men efter at have vænnet mig til det må jeg nok indrømme, at det er noget af det bedste jeg længe har hørt.