Gravatar

#51 El vez 19 år siden

#42 Estranged er mit yndlings 'Guns' nummer, og der er mange andre gode på Use Your Illusion, men samlet er ingen af dem på højde med 'Appetite'.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#52 filmz-Wacker 19 år siden

Hov, havde helt glemt: Manu Chao: Proxima Estacion- Esperanza
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#53 b e c h 19 år siden

Depeche mode - Violator, Playing the Angel, Ultra
Massive Attack - Mezzanine
Arcade Fire - Funeral
Editors - The Back Room
Radiohead - OK Computer
Silverchair - Frogstomp
Placebo - Placebo
Garbage - Garbage
Marily Manson - Mechanical Animals, Golden age of Grotesque

Det jeg hører mest i øjeblikket er dog liveoptagelsen fra Depeche koncerten i Århus!
Gravatar

#54 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 49 Du kunne jo altid have sat Diana på efter filmen og ladet hende lullet dig i søvn, så havde du fået lidt varme og søde drømme istedet.

Efter sigende så er Diana ret glad for at spille i Danmark, så det kan være at du snart får mulighed for at opleve hende live. Sjovt hvis det kunne have været i efteråret, for så kunne det være en 10 år jubilæums koncert for hendes første optræden her.

Koncerten med Pat Metheny var også fremragende på en helt anden måde, her havde vi en kunstner, som er fremragende men ikke altid IMO har leveret varen, men når han spiller soloer har det altid slået gnister. Jeg var spændt på at se hvordan han ville gøre sig uden sin faste makker Lyle Mays på piano.

Et selskab der altid har udgivet nyere jazz i høj kvalitet både teknisk og musikalsk er ECM ( www.ecmrecords.com ), så prøv at se og lyt om ikke der skulle være noget for dig her.

I Jazz Kælderen kan du sikkert finde noget gammelt eller nyt, som kan bringe dig videre ind i Jazzens utolige verden.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#55 Benway 19 år siden

Det er jo svært at vælge men:

David Bowie - Hunky Dory, Ziggy Stardust, 1. Outside
Tom Waits - Franks Wild Years, Rain Dogs, Small Change, Mule Variations
Nick Cave - Let Love In, Nocturama
Stan Getz - Getz/Gilberto
Radiohead - Ok Computer
Iggy Pop - Nude and Rude: The Best of Iggy Pop, Brick by Brick
Cream - Disraeli Gears
Pink Floyd - Dark Side of the Moon
The Doors - Waiting for the Sun

Er nok dem jeg hører mest. Udover det lytter jeg til en del opera og klassisk musik.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#56 elwood 19 år siden

#54 hmm ja hun har nu aldrig svaret på min mail om en intim koncert, tror måske hun ikke mente jeg havde plads til hendes klaver 8-)

Kan se hun netop har afsluttet sin store koncert-turne, så nu holder hun ferie, så der går nok lidt tid inden, hun kommer herover.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#57 Benway 19 år siden

Jeg har lige tygget tråden igennem og opdaget at jeg er den eneste der har skrevet Tom Waits på listen. Hvor trist. Han er en fantastisk sanger og en suveræn optræder:

[url= on Letterman[/url]

Kort sagt Waits er godt. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#58 JannikAnd 19 år siden

#57 - Overvejede skam også at skrive ham på min liste (#28), men kunne ikke udvælge et specifikt album i mængden. Det samme gør sig iøvrigt gældende med Nick Cave.
Gravatar

#59 Benway 19 år siden

#58 Ah så er jeg lidt lettet. Jeg havde nu også mest lyst til at skrive dem alle på. :)
Gravatar

#60 Benway 19 år siden

#58 For resten godt at se Stan Getz på din liste også. Lige nu er det jo det perfekte vejr til Bossa Nova og kølige drinks på lange sommeraftner. :)

Skriv ny kommentar: