Gravatar

#21 Slettet Bruger [3378583892] 12 år siden

Den er lidt svær, må jeg nok sige.

Nogle af dem der for alvor stikker ud, er min første biograftur, hvor jeg så "E.T." sammen med nogle fra min familie og hele salen var ved at flyde over med tårer i slutningen af filmen.

En anden var repremieren af den første "Star Wars" med intro af Jakob Stegelmann, men den stærkeste i nyere tid, var nok at se "Der Untergang" og den meget trykkede stemning, der var efter filmen og ingen mennesker talte overhovedet, før de kom ud af biografen.
Gravatar

#22 Æsop9000 12 år siden

- Robin Hood (Cosnter-udgaven), hjørring bio, 1991 (første gang jeg var i biografen)

- Den Sidste Mohikaner, film-klub omkring 93 eller 94.

- Ringenes herre, eventyret om ringen, 2001.

- Star wars 3, 2005
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#23 Popeye 12 år siden

Babo84 (19) skrev:
Jeg ville ønske jeg levede før og fik mulighed for at se film som Alien (s), og andre storefilm som idag er så gode.

Til gengæld kan du idag se de film som er store om 20-30 år, bl.a. Transformer sagaen og de der tøsede vampyrfilm...

Min største oplevelse må vel nok være, da jeg var barn og så "Walter & Carlo - Op på fars hat" med mine storesøstre.
Mine søstre gad ikke have mig med, men mine forældre tvang dem, og tak for det. Jeg skraldgrinede gennem hele filmen, så alle mennesker i salen kiggede på mig. Mine søstre blev så flove, at de ikke kunne koncentrere sig om filmen og sagde bagefter, at de aldrig ville med mig i biografen igen. Et løfte de har holdt lige siden.....

Men sjov var filmen da.
...and then some
Gravatar

#24 Babo84 12 år siden

Popeye (23) skrev:
Til gengæld kan du idag se de film som er store om 20-30 år, bl.a. Transformer sagaen og de der tøsede vampyrfilm...

Åhh... den kommentar er i sandhed ligeså stupid som de titler du nævner.
Gravatar

#25 Herrguth 12 år siden

Min største oplevelse har været da jeg var barn. Min mor tog mig med ind at se både "Landet for længe siden" og "Bambi" og jeg har været omkring de 6-8 år. Husker lige så tydeligt skrækken i at se både Lillefod og Bambi miste deres mor. Det var i hvert fald to meget stærke oplevelser. Min mor måtte gå ud med min lillebror under Landet for længe siden, da han hylede af skræk!

"Jurassic Park" var også en stor oplevelse. Vi var nogle venner der var i biffen at se den, og vi var ret nervøse i køen, da vi ikke var gamle nok til at se den. Men det lykkedes os at komme ind. Især scenen i køkkenet med velociraptorerne var så spændende, at det ikke var til at holde ud.

Af nyere oplevelser så var det at se "Up" en stor oplevelse. Jeg så den i El Capitan Theatre på Hollywood Boulevard. Vi troede, at det bare var at sætte sig ind og se en film, men så inden filmen startede sad der en gut ved et guld-orgel og spillede Disney-melodier, og pludselig kom Anders And, Mickey, Minnie, Fedtmule, Chip og Chap ud og dansede blandt publikum og lavede et lille show inden filmen startede. Stor oplevelse.

"Den sjette sans" var også meget intens at se i biffen. Alle var helt opslugt af filmen, og da twistet kom, kan jeg huske at den dame der sad ved siden af mig, sad med hænderne for munden, mens tårerne bare trillede ned af hendes kinder. Da filmen sluttede var der fuldstændigt stille i salen.
Gravatar

#26 Babo84 12 år siden

Herrguth (25) skrev:
"Den sjette sans" var også

Året 99' var squ også helt fantastisk..
Gravatar

#27 Batsy 12 år siden

Babo84 (24) skrev:
Åhh... den kommentar er i sandhed ligeså stupid som de titler du nævner.

Enig, selvom Trans og Twilight er noget humbug, så er der også Inception, The Dark Knight, James hunt og så videre, som ikke er stupide.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#28 Takfornu 12 år siden

Dødt løb mellem Close Encounters of the Third Kind i 3 Falke Bio (som blev den sidste 70mm premiere der) i 1978 få uger efter jeg havde set Star Wars i Imperial og blevet bidt af Scfi generen. Den anden var Lawrence of Arabia og 2001 ligeledes i 70MM ved sær visninger i England et par år senere.

I nyere tid må det være Patton nok en gang i 70mm i April 2009 (Imperial) og "Red Shoes" i 4K i September (Cinemaxx) sidste år.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#29 tiany 12 år siden

Jurassic Park - 1993 - med mine søskende. Nok her min kærlighed til film startede.
Ligesom Herrguth var jeg egentlig ikke gammel nok til at måtte se den, men mine forældre ringede til biografen og sikrede at jeg måtte komme med mine søskende. Og ligesom Herrguth var køkkenscenen næsten for spændende.

The Matrix - 1999 - Jeg vidste intet i forvejen (havde kun set scenen hvor de træner kampsport) og var blæst væk bagefter.
Valar morghulis
Gravatar

#30 Babo84 12 år siden

Jeg gik i folkeskolen på det tidspunkt og Matrix snakkede alle om. Vi så den igen i timerne.

Skriv ny kommentar: