Gravatar

#31 tiany 12 år siden

Babo84 (30) skrev:

Jeg gik i folkeskolen på det tidspunkt og Matrix snakkede alle om. Vi så den igen i timerne.

Jeg havde heldigvis set den inden hypen eksploderede på min skole.
For jeg synes det var lidt irriterende at nogle af mine klasse kammerater valgte at fortælle resten hvad the matrix var.
Valar morghulis
Gravatar

#32 davenport 12 år siden

Bare de ikke fortalte hvad Fight Club var, gik det nok!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#33 tiany 12 år siden

davenport (32) skrev:
Bare de ikke fortalte hvad Fight Club var, gik det nok!!

;)
Valar morghulis
Gravatar

#34 Babo84 12 år siden

tiany (31) skrev:
Babo84 (30) skrev:

Jeg gik i folkeskolen på det tidspunkt og Matrix snakkede alle om. Vi så den igen i timerne.

Jeg havde heldigvis set den inden hypen eksploderede på min skole.
For jeg synes det var lidt irriterende at nogle af mine klasse kammerater valgte at fortælle resten hvad the matrix var.

Jeg så den også i bio først, heldigvis :)
Gravatar

#35 Sweetiebellefan 12 år siden

Jeg så Fantasia 2000 i Cinemaxx Berlin.

Og snigperemiere på Star Wars Phantom Menace.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#36 sluppermand 12 år siden

Aladdin i Imperial i '93
Mulholland Drive i Dagmar i 2002
There Will Be Blood i Empire i 2007
Never trust a cop in a raincoat
Gravatar

#37 PredatorX 12 år siden

Jurassic Park, Imperial i 1993 med min kære moder <3
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#38 Thomsen 12 år siden

Den er svær...

"E.T." omkring 1982 i Kinopalæet i Sønderborg. Den første film jeg så to gange i biografen. Jeg var fuldstændigt ødelagt af den, og den dag i dag har jeg svært ved ikke at knibe en lille tåre i dødsscenen - uanset at jeg ved, at jeg bliver manipuleret groft.

"Jedi-ridderen vender tilbage" i Kosmorama, Sønderborg, ca. feb 1984. Min første SW-film. Jeg havde på det tidspunkt samlet på legetøjet i et par år, fordi jeg var sci-fi-fan , men endnu ikke set en eneste af filmene. De var ikke udkommet på video endnu og gjorde det først flere år senere. DR sendte dog "Stjernekrigen" for første gang senere samme år, så vidt jeg husker. "Imperiet slår igen" fik jeg først set, da den endeligt blev udgivet på lejevideo.

"Aliens" den 13. feb. 1987 - også i Kosmorama, Sønderborg. Jeg kan huske, at jeg sneg mig ind sammen med nogle venner, fordi vi var et par år for unge til at se den. Vi fik den højeste i gruppen til at hente billetterne. En ven havde desværre spoilet facehugger-chokket forinden, fordi jeg ikke regnede med at kunne komme ind at se den. Men jeg sad på yderkanten af sædet det meste af forestillingen alligevel. Det er bl.a. derfor, jeg ikke så godt kan lide Camerons SE, der oprindeligt blev klippet til amerikansk tv. Hele den originale suspense-klipning i starten ryger i fløjten, fordi der pludseligt klippes frem og tilbage mellem Gateway og LV-426.

Jeg så en lang række af 1980'er-klassikerne i biffen - "Tilbage til fremtiden", "Ghostbusters", "Goonierne", Gremlins, "Indiana Jones II+III" osv. osv., men ikke nogen, der har sat sig specielt fast. Jeg var desværre lige et par år for ung til at opleve de to første SW-film i biografen, den første Indiana Jones eller "Alien". Så faktisk er jeg temmelig sikker på, at de mest betydningsfulde filmoplevelser, jeg havde i min barndom, stort set alle var på tv. Det var film som "Poltergeist", "Tågen", "Den store mand" og "De syv samuraier".

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#39 Patriarch 12 år siden

Jurassic Park - good one. Den havde jeg også en fantastisk oplevelse med.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: