Jeg kunne, underligt nok, ikke finde nogen tråd omhandlende dette emne.
Jeg er ikke den store biografgænger, men da jeg i 2010 flyttede til München fandt jeg en biograf kaldet Cinema München. Den havde, og stadig har, den bedste billede og lyd, jeg nogensinde har oplevet i en biograf. Efter The Tree of Life vandt de gyldne palmer i Cannes, var forventningerne skyhøje, da jeg satte mig ned i biografsædet. Forventningerne var så høje, at jeg var bange for at blive skuffet. 2 timer og 20 minutter efter måtte jeg overgive mig. Jeg sad med åben mund og polypper. Aldrig har jeg fået samme mange indtryk ind gennem kroppen på så kort tid. Da rulleteksterne kom frem på lærredet, sad en ukendt kvinde ved siden af mig og græd, hvilket bare forstærkede det indtryk jeg havde fået. Den smukke cinematografi og det knivskarpe billede på lærredet, var bare prikken over i'et! En fantastisk biografoplevelse jeg sent vil glemme!
Klart Return of the Jedi i Kolding Kino 1-4 i 1984 med min onkel en lørdag eftermiddag. Jeg husker kun brudstykker, men det var for vildt at se filmen, eftersom jeg havde set alle billederne i Bravo. Min onkel var i lære ved min far som frisør, og fik lov til at tage mig med i bio, efter de lukkede den dag. Det var jo i sig selv stort, da jeg så meget op til ham. Kan huske at han syntes det var noget pis, og sad og grinede over Ewokkerne, men det var bare en fed oplevelse.
2. pladsen er delt mellem BttF 1-3 og E.T. på deres originale spilletidspunkter i 80erne.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Alien, premiere fredag 12. oktober 1979, Imperial, 14.15, række 21, sæde 18. En oplevelse af skræk og uhyrlig indlevelse, for evigt indprentet for eftertiden på godt og ondt ... efter 6 måneder entydigt tippet over i det godes favør.
#1 Broomie 12 år siden
Jeg er ikke den store biografgænger, men da jeg i 2010 flyttede til München fandt jeg en biograf kaldet Cinema München. Den havde, og stadig har, den bedste billede og lyd, jeg nogensinde har oplevet i en biograf.
Efter The Tree of Life vandt de gyldne palmer i Cannes, var forventningerne skyhøje, da jeg satte mig ned i biografsædet. Forventningerne var så høje, at jeg var bange for at blive skuffet. 2 timer og 20 minutter efter måtte jeg overgive mig. Jeg sad med åben mund og polypper. Aldrig har jeg fået samme mange indtryk ind gennem kroppen på så kort tid. Da rulleteksterne kom frem på lærredet, sad en ukendt kvinde ved siden af mig og græd, hvilket bare forstærkede det indtryk jeg havde fået.
Den smukke cinematografi og det knivskarpe billede på lærredet, var bare prikken over i'et!
En fantastisk biografoplevelse jeg sent vil glemme!
Hvad er jeres største biografoplevelse?
#2 davenport 12 år siden
Klart Return of the Jedi i Kolding Kino 1-4 i 1984 med min onkel en lørdag eftermiddag. Jeg husker kun brudstykker, men det var for vildt at se filmen, eftersom jeg havde set alle billederne i Bravo.
Min onkel var i lære ved min far som frisør, og fik lov til at tage mig med i bio, efter de lukkede den dag. Det var jo i sig selv stort, da jeg så meget op til ham. Kan huske at han syntes det var noget pis, og sad og grinede over Ewokkerne, men det var bare en fed oplevelse.
2. pladsen er delt mellem BttF 1-3 og E.T. på deres originale spilletidspunkter i 80erne.
#3 Richard Burton 12 år siden
#4 davenport 12 år siden
#5 MMB 12 år siden
No shit, Sherlock ;)
#6 davenport 12 år siden
#7 Richard Burton 12 år siden
#8 Babo84 12 år siden
#9 Batsy 12 år siden
#10 BN 12 år siden
'2001: A Space Odyssey' i en lille biografklub i 1987
'The Lord of the Rings: The Return of the Kings' i december 2003
'Schindler's List' i foråret 1994