Gravatar

#1 davenport 21 år siden

Hey:
EW har fået stjålet min bærbare fra deres disk. Den var indleveret til reperation, og jeg havde fået kvitering, og forladt butikken. Efterfølgende meddeler de at den blev stjålet fra disken, og de selvfølgelig er kede af det.(!) De vil gerne erstatte den med en ny computer, men problemet er at der ligger arbejde for 200.000,- på den, samt fortrolige oplysninger om klienter.
Der er tegnet serviceaftale og den er politianmeldt, men er der nogen der kender den juridiske side af det her?
Mit bud er at de sikkert er dækket ind, så de ikke skal erstatte andet end computeren. Det vil jeg ikke finde mig i, da vi snakker et års arbejde der er gået tabt.
Meget convinient for dem, havde de lige slettet overvågningsfilmen fra pågældende dag, da jeg spurgte om de ikke havde tyveriet på video.

Mit råd er iøvrigt: handl ALDRIG med de svin. Deres elektronik går i stykker efter kort tid (Egen erfaring = 2 bærbare og en printer) og når man skal ringe til dem, så svarer de aldrig. Det er det mest amatøragtige jeg nogensinde har været ude for. Og de der ekspederer har ingen kendskab til produkterne. Det er sku for dårligt.

Nogen der ved noget der kan hjælpe på min situation?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 commy 21 år siden

Hvis man har for 200.000 kr arbejde liggende på sin PC, burde man nok tage backup...
Gravatar

#3 davenport 21 år siden

Klart, og det skulle jeg også til, men skærmkortet røg, og så var det ligesom lidt svært at lave en backup. Det var iøvrigt det den skulle repareres for.
Gravatar

#4 cyberzed 21 år siden

Jeg må faktisk være lidt kold og sige jeg tror du har tabt....tror ikke de kan holdes ansvarlige for data på din computer lige meget hvad....mindes at "alle" forhandlere har en notits om at de garanterer ikke at data vil blive overført i forbindelse med en reperation, så der ville de også være forsvundet
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#5 filmz-Kiwwy 21 år siden

#4 ja sådan plejer det at være, jeg ville nok have taget disken ud....
Gravatar

#6 davenport 21 år siden

Også hvis de har lovet at lave en backup ligemeget beløbets størrelse?
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Hmm - jeg tjekker lige hos mine jurister og vender tilbage !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 davenport 21 år siden

thanx a lot der..
Gravatar

#9 Kalle Ferm 21 år siden

Damn davenport. Det er godt nok en skidt situation. :-(
Har du slet ikke back-up af noget af dit arbejde?

Sorry pal!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#10 rasser 21 år siden

Hmm. Jeg sidder lige her og bikser med lidt jura.

Det altafgørende for din sag er om man kan påvise at EW har handlet "culpøst" (altså gjort noget galt), og om der i givet fald er tale om fx grov eller simpel uagtsomhed fra deres part.

Med andre ord: det burde ikke være muligt bare at nakke en computer fra deres butik. Der bør være sikkerhedsforanstaltninger på plads fra deres side for at forhindre tyveri. Om dette så tolkes som simpel eller grov uagtsomhed er jeg så ikke sikker på.

Under alle omstændigheder har du ret til erstatning jf. Erstaningsansvarsloven. Du har jf. erstatningsansvarslovens §2 ret til tabt arbejdsfortjeneste, og dermed kompensation for alt hvad den "lånte" genstands tyveri har kostet dig (Danske Lov 5-8-1).

Kun hvis EW kan bevise at der er tale om en hændelig hændelse, kan de måske erklæres uden skyld. Dette er usandsynligt, da de er 100% ansvarlige for computeren OG dens indhold. Med mindre du har underskrevet et dokument hvor du erklærer dig enig i at de ikke har ansvaret ved evt. tyveri, bør du kunne rejse et gyldigt erstatningskrav.

Skriv ny kommentar: