Gravatar

#1 filmz-Is 17 år siden

Hejsa ;)

For et par måneder siden begyndte jeg at stemme på IMDB. Jeg har indtil videre stemt på 880 film, og har givet karakteren 10/10 kun til fem film. Jeg har fået at vide af ret mange, at jeg er meget hård med hensyn til karaktergivningen, hvilet er meget sandt :-)

Giver i sjældent eller ofte karakteren 10/10, for jeg giver det MEGET sjældent. Er bare nysgerrig om i er ligeså hårde som mig :-)
Gravatar

#2 dyg 17 år siden

På 10 skalaen kan man fint tillade sig, at være kræsen med hvilke film, der skal have karakteren 10. På 6 skalaen er det noget vanskeligere at undlade at give topkarakter til film der ikke helt har fortjent det.

Personligt tror jeg kun, at jeg har givet tre film karakteren 10.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 filmz-Bruce 17 år siden

Ja 6/6 bør være langt mere forekommende end 10/10. 10/10 bruger jeg vel maksimalt én gang om året, med mindre der er tale om et par af guldårene.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 frygtl0s 17 år siden

Ham fra politikken er også meget hård og nogen gange har han kun sagt positive ting om en film også får de alligevel kun 4/6.. Til gengæld giver han sjældent rigtig dårlige karakter..
Gravatar

#5 chandler75 17 år siden

Jeg giver kun 10 til den absolutte top og kun efter, jeg har set en film mindst 3-4 gange.

Ud af 785 stemmer har jeg givet 10 til 8 film. Jeg giver kun 1 til film, jeg mener, ikke kun er ekstremt dårlige, men direkte anstødelige på en eller anden måde (indtil videre har jeg kun uddelt karakteren til én film: "Cannibal Holocaust").
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 filmz-Bruce 17 år siden

#5 Enig i, at man skal have "gennemprøvet" en film.

Prøvede at cykle 1997-2007 igennem og der var umiddelbart 6 stykker jeg stadig vil give 10.

Zodiac, L.A. Confidential, Oldboy, Mulhulland Drive, Memento og Untergang.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 dyg 17 år siden

#5 - Så er det godt du ikke har set Ultimo Mondo Cannibale, den vil jeg mene er værre.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 filmz-Is 17 år siden

Jeg har faktisk ikke givet karakteren 1 endnu, men har var været meget tæt på at give den til film som fx Elephant og Alexander, som efter min mening er elendige.

Jeg er også meget enig med mig i det med at man skal have gennemprøvet en film, som Bruce meget pænt konstaterede :-)

Filmene som jeg har givet 10 til har jeg også set mindst tre gange :)
Gravatar

#9 frahm-2 17 år siden

Jeg mener principielt altid der er mindst én god ting ved en film. Det kan være et lille øjeblik, en scene eller et setup, men der er film hvor jeg ikke kan finde en eneste ting. Det er de film der får 1.
Indtil videre har jeg afgivet 1037 stemmer og kun 10 har fået 1, mens 23 har fået 10. Det er lidt mere gavmildt end de fleste af jer, men når jeg kigger ned over dem kan jeg stå ved dem og det er det vigtigste.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#10 filmz-jonasgr 17 år siden

#2 Dette er også grunden til at jeg bruger 10 skalaen. Og så det at den også bliver brugt på IMDB. Jeg er godt nok kommet lidt sent igang med at stemme på filmene på IMDB og nogle gange har jeg simpelthen glemt det. Indtil videre har jeg givet 8 film topkarakterer og det er ikke nogle jeg overhovedet har været i tvivl om. For mig er det ofte førstehåndsindtrykket når jeg har set den første gang som gør sig gældende. Film som Closer, Zodiac, Lawrence of Arabia, Jaws eller North by Northwest har jeg aldrig været i tvivl om hvorvidt skulle have den højeste karakter. Derimode skulle jeg lige se Donnie Darko og Mulholland Dr. et par gange ekstra før jeg overhovedet kunne give dem nogle karakterer.

Den eneste film jeg har givet 1 er The Contract, men den er eddermame også dårlig. Og hvordan en forholdvis ok instruktør og en Morgan Freeman kan medvirke i sådan noget crap er uforståeligt, men der er jo noget med at money talks. Dette ses tydeligt på ekstra materialet hvor John Cusack knap nok gider at kigge ind i kameraet, men jeg ville så også være flov over at medvirke i den.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: