Gravatar

#11 Kia 19 år siden

Der er også et godt eksempel på vhs-udgaven af The Doors (som så vidt jeg husker indeholder rigtig meget af den slags), hvor linjen:

"it's what Godard stands for"

bliver til noget i stil med:

"Det er det god kunst står for"
Gravatar

#12 Benway 19 år siden

#11 Ah, det kan jeg godt huske. Pinlig fejl. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#13 Morbid 19 år siden

"Doctor!" - "Duk Dig!"
"I fell, landed in some rocks" - "Jeg faldt, landede i nogle rotter"

Begge fra mesterværket Howling IV
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

#14 19 år siden

Jeg husker en eller anden 80'er film jeg så i biffen, hvor "Fuck you, asshole" var oversat til "Din røvbanan".
Gravatar

#15 Bates 19 år siden

#13 - Haha smukt! :D

#16 19 år siden

2: Haha, det er stort! Jeg har ikke set den med danske undertekster, men jeg har da heller aldrig været i tvivl om, at det var hestene han mente.
Gravatar

#17 filmz-lone wolf 19 år siden

Braveheart i starten bliver "So Longshanks invited them to talks of truce - no weapons, one page only" oversat til "så Langben inviterede dem til våbentilstand forhandlinger. Ingen våben. Kun en side"
(dobbelt dvd version)
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#18 filmz-yoshimura 19 år siden

#17 Det lyder nærmest som en maskinoversættelse. Rærligt.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#19 elwood 19 år siden

Min farvorit, men også en jeg har dyb respekt for er oversættelsen af John McClane's catch phrase "Yippee-ki-yay, motherfucker"

Som bliver oversat til Farvel og tak bror lort, jeg kan ikke huske hvilken en af Die hard filmene det er, men jeg ved jeg har set det gentagene gange når den har været i TV, jeg tror måske det er 1'eren.

Det er for mig stadig en af de sjoveste oversættelser, men ja hva skal man også oversæt det til.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 SpielbergFreak 19 år siden

Jeg kan ikke huske hvilken film det var, men jeg så den for nylig.

En siger noget i retning af:

Should'nt I have a copy

Blev til:

Skal vi ikke have noget kaffe

Skriv ny kommentar: