Jeg vil gerne se et remake af Det Forsømte Forår. Den skal være dobbelt så lang, og holde sig mere til bogen. Mon de kan finde en ligeså genial lektor Blomme som Frits Helmuth var?
Nu blir jeg sikkert lynchet for det her, men jeg har aldrig brudt mig om "A Clockwork Orange" eller "Rumrejsen År 2oo1". Har set dem 2-3 gange , men der er bare en stemning over de to som jeg ganske enkelt ikke kan leve mig ind i eller bare nyde som en interessant oplevelse. Temaerne i handlingen er fascinerende nok, men som film, fungere de bare ikke for mig. Det er så også de eneste af Kubrick jeg ikke kan li, resten af hans film er fremragende.
Nå, men jeg så gerne Walther Hill's, lille klassiker "The Driver", genindspillet. Tror man ku få noget ekstra ud af bil-jagterne, med den teknik man har idag. Desuden ku melodramaet der kører imellem filmens hoverpersoner, udvides og gøres lidt mere detaljeret.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Jeg så gerne et remake af "Den Uendelige Historie". Dette remake skulle så gerne holde sig til bogen, for bogen er genial. Filmen er også ok, men holder sig ikke til bogen overhovedet. Derfor kunne det være MEGET rart at se den i en helaftensfilmsudgave med flotte effekter. Håber det sker en dag!
Ved ikke ikke om man kan kalde dem klassikere, men disse 3 nedenstående, så jeg virkelig gerne blive indspillet igen, med en masse flotte effekter, og med en flok fantastiske skuespillere!
Jeg kan bare forestille mig hvor vild et manus some A Clockwork Orange ville være i hænderne på Fincher+Howard Shore... eller David Chronenberg+Howard Shore. Det ville jo være en helt anden film - hvilket er godt - for den gamle er fed, og har en helt unik charme og stil. Men netop fordi den er så specielt udført er det en film som godt kan laves igen med et par nye øjne med samme manus - eller samme forlæg.
#11 filmz-lars_hauritz 20 år siden
#12 NightHawk 20 år siden
Nå, men jeg så gerne Walther Hill's, lille klassiker "The Driver", genindspillet. Tror man ku få noget ekstra ud af bil-jagterne, med den teknik man har idag. Desuden ku melodramaet der kører imellem filmens hoverpersoner, udvides og gøres lidt mere detaljeret.
#13 Herrguth 20 år siden
Derfor kunne det være MEGET rart at se den i en helaftensfilmsudgave med flotte effekter. Håber det sker en dag!
#14 MadMartigan 20 år siden
#15 MadMartigan 20 år siden
20000 Leagues Under the Sea
Mysterious Island
Journey to the Center of the Earth
#16 Patriarch 20 år siden
Jeg kan bare forestille mig hvor vild et manus some A Clockwork Orange ville være i hænderne på Fincher+Howard Shore... eller David Chronenberg+Howard Shore. Det ville jo være en helt anden film - hvilket er godt - for den gamle er fed, og har en helt unik charme og stil. Men netop fordi den er så specielt udført er det en film som godt kan laves igen med et par nye øjne med samme manus - eller samme forlæg.
#17 Tylerdurden 20 år siden
Og måske kunne de så lave det lille twist at det er J.Lo der synger "As Time Goes By".
"Play it Ilsa. Play As time goes by." :-D
#18 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#19 bobber 20 år siden
Giver dig ret i at det kunne være fedt at se, men så skal de godt nok også være tro mod bøgerne.
#20 gi-jones 20 år siden
#12: Du bliver ikke lynchet af mig. Jeg er helt enig mht. begge film.