Gravatar

#1 Patriarch 20 år siden

Advarsel. Denne thread vil med tiden måske indeholde udtalelser der af nogen kunne betragtes som blasfemiske :)

A Clockwork Orange
Synes god om filmen, og rigtig godt om kubrick. Men tidenhar bestemt ikk eværet god ved Clockwork Orange. Dette er du på nogle måder med til at gøre filmen seværdig, men kan ikke lade være med at tænke hvor fed en genfilmatisering kunne være. Filmen der engang var grænseoverskridende i sin vold, er nu blot af en type man kan se hver weekend på strøget (ja - ganske tankevækkende). Modsat mange andre klasikkere er denne en som godt kunne laves igen, og efter nutidens standarder - bedre.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 1 Uffff det var godt nok et grimt forslag for denne film er ikke til at lave om på først man har set den engang, så der er jeg bestemt ikke enig.

Klassikere er nemlig klassikere fordi de har kunne overleve både tid/alder og i kraft af at stadig kan ses selvom lyd/billede måske halter.

Dog vil jeg sige at et af mine ønsker jeg fik opfyldt var en spillefilms udgaven af The Hitchhiker's Guide to the Galaxy istedet for den gamle tv-serie.

Skynder sig ind i samligen og finder en gammel s/h klassiker at dulme nerver på ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 Patriarch 20 år siden

Hehe... det sjove er jeg elsker filmen. Men kan bare godt se hvordan den kunne gøre mere tidsvarende og vedkommende for en ny generation :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Kan du komme med et par eksmpler ... du vil vel ikke have et score med Zimmer istedefor Carlos score ???

Gravatar

#5 Michael Andersen 20 år siden

Okaaaaay, mente ellers at ham Patriarken var en flinker fyr, men et remake af "a Clockwork Orange"? Nu har det da slået helt klik for ham :) Kan seriøst ikke sætte mig ind i den tankegang at en anden instruktør skulle kunne gøre det bedre end Kubrick. Tjek din indbakke; der en jihad på vej :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 chuck 20 år siden

Hvad med en genindspilning af King Kong?
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#7 danschier.dk 20 år siden

#6 Det kan kun gå hen og blive et flop. Hollywood har slet ikke teknikken til at lave sådan en film. ;-)
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 5 Enig ... Shark Bait Hu ha ! Shark Bait Hu Ha Ha !!

Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 7 Ray Harryhausen har da ellers holdt liv i teknikken i mange år ;)

Gravatar

#10 filmz-Bruce 20 år siden

En 3 timers "Battle of Britain" med armadaer af Spitfires, Hurricanes, Heinkel HE 111, Messerschmitts og så lydspor i DTS. Pyt med det er CGI (for der findes ikke nok af de gamle fly alligevel), det kunne være fedt at se, HVAD man kunne lave af "luftslag" med dagens teknik.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: