#20 Der er ikke noget at sige til at Michael Ende har været en smule utilfreds over de 3 film der blev lavet (samt serien), da de fuldstændig maltrakterer historien fra bogen. Dog kan jeg godt lide filmene, da de har en god og hyggelig stemning (serien er til at brænde!).
Night of the libing dead ville jeg gerne se et remake af. dels fordi at skuespillet fra zombiernes side af ikke er så fremregende som det kunne være. Og efter at Dwan of the dead fik et remake brude de andre to i trilogien vel også? det eneste der ville ødelægge et remake af den, er at instruktøren sikkert ville falde for det tricks med zombiefilm der løber rundt for tiden. zombier der løber!! det er set i dawn of the dead, 28 dage efter(yep det er zombier) og i flere titler jeg ikke kan huske lige nu. Det er en sørgelig fremgang for zombiefilm... heldigvis kunne resident evil filmene da holde sig til det goe gamle langsomme zombiegejl der for dem til at virke lige tanden mere uhyggelige.
I princippet er jeg imod remakes, men hvis jeg absolut skulle nyde en omgang perverteret ødelæggelse af en god film, så vil jeg vælge "Barbarella". Det ville nemlig kræve, at verden blev så naiv og ukynisk igen, at en film med mottoet "love" og lavalamper som special effects kunne blive et hit. Det ville også kræve, at verden blev mindre puritansk, så en film med semiuskyldige sexscener hvert kvarter kunne få en PG-rating, som "Barbarella" jo oprindeligt fik i 1968. Men sådan som verden ser ud idag ville jeg kaste op på lærredet, hvis 00'ernes svar på "Barbarella" blev lavet. Britney Spears eller Paris Hilton som Barbarella? Baaaaarf :(
The Offence som er en lille perle af Lumet med Connery i hovedrollen hvor sidstnævnte er en uhyre sadistisk betjent kunne med fordel genindspilles idag med massere af samtidsreferencer. Klart af Clockwork forlægget kunne genfortolkes med fordel men ikke en genindspilning af den gamle film - der er for mange ikoniske scener til at en genindspilning vil være andet end grinagtig.
#21 filmz-uhu 20 år siden
Metropolis så jeg gerne opdateret, og Alien Vs. Predator selvom det næppe betegnes som mesterværk.
#22 chronaden 20 år siden
#23 filt 20 år siden
#24 Herrguth 20 år siden
#25 filmz-da monstar 20 år siden
det eneste der ville ødelægge et remake af den, er at instruktøren sikkert ville falde for det tricks med zombiefilm der løber rundt for tiden. zombier der løber!! det er set i dawn of the dead, 28 dage efter(yep det er zombier) og i flere titler jeg ikke kan huske lige nu.
Det er en sørgelig fremgang for zombiefilm... heldigvis kunne resident evil filmene da holde sig til det goe gamle langsomme zombiegejl der for dem til at virke lige tanden mere uhyggelige.
#26 Bates 20 år siden
Jeg har godt nok ikke set den.
#27 filmz-Koenig 20 år siden
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#28 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#29 mr gaijin 20 år siden
#30 jessup 20 år siden