Gravatar

#21 filmz-sanjo 19 år siden

Lige præcist den jeg er på udkig efter. Kan man købe den over nettet?
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#22 filmz-jonasgr 19 år siden

Jeg synes nu også at musik fra 60'erne og 70'erne har sin charme. Det jeg har hørt mest fra den periode relaterer sig til min opvækst, hvor mine brødre har hørt en del fra den periode. Min ene storebror havde/har vinylskiver med Queen, Beach Boys, Gasolin og ja der blev faktisk også hørt en del Shu-Bi-Dua. Især Queen's Greatest Hits II blev hørt rigtig meget.

Ellers var der også UB40, ZZ TOP(det var vist 80'erne) og AC/DC (blev også hørt rigtig meget). Dertil var der også nogle enkelt one-hit wonders. Der var den tyske gruppe, med "Winds of Change" tror jeg vist den hed. Og så en gruppe med negere som havde to gode numre fra slut 80'erne, starten af 90'erne.
Men så er vi vist også havnet i de horrible 80'ere, hvor vi musikmæssigt forhåbentlig aldrig havner igen.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#23 filmz-Bruce 19 år siden

#22 Ja der er jeg så af den mening at 80'erne, især frem til 1985, var en guldalder :) Meget af den form for "techno" og new wave holder den dag i dag.

OMD, Yazoo, Human League, New Order, Spandau Ballet, Simple Minds, Depeche Mode, Ultravox, Eurythmics etc. Og så The Cure, The Knack, B-52, Talking Heads, Elvis Costello, Blondie, The Clash, The Jam, The Police. Jo jeg synes nok 80'erne især fra britisk hold, havde langt mere at byde på end 90'erne og 00'erne har haft.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 filmz-jonasgr 19 år siden

#23 Jeg vil sige, at der var enkelte lyspunkter i 80'erne, deriblandt Depeche Mode og The Smiths. Men jeg vil da give dig ret i at inden for "techno" genren, hvis man kan kalde den sådan, så er 80'erne langt bedre end 90'erne og 00'erne. Det "techno" musik der bliver spillet nu er efter min mening uudholdeligt at lytte til.
Men hver sin smag.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#25 filmz-yoshimura 19 år siden

#22 Det one-hit-wonder med "Winds of Change" du nævner, var Scorpions, som (om ned de aldrig har været min kop te) næppe kan kaldes et one-hit-wonder. Men Michael Schenker, som er bror til et af medlemmerne i Scorpions, var fantastisk i UFO. Især Strangers in the Night er et absolut MUST, hvis man er til 70'er rock.

#20 Jeg har ledt lidt efter den på nettet, men jeg kan ikke finde den, for jeg ved ikke, hvad boksen hedder. Det letteste er nok at ringe til GUF og spørge, hvad den hedder, og hvor man eventuelt kan få fat i den henne. Jeg ville vælge den i Ballerup (44688787) eller i Vestergade (33137369). Der er der størst chance for at få fat i en, der rent faktisk ved noget om musik.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#26 filmz-jonasgr 19 år siden

#25 Ja Scorpions var navnet. Det eneste nummer jeg kender til med Scorpions er dette nummer, så for mig er det et one-hit wonder.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#27 filmz-yoshimura 19 år siden

#26 Ja, det var vel også deres største radiohit, men de har været med i gamet temmelig længe.

Scorpions according to All Music Guide
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#28 filmz-Annabel 19 år siden

#1: Der er ikke noget galt i at høre ældre musik, men hvis du ikke vil stemples som bedstefar, så skulle du måske holde dig fra udtalelser som denne: "Jeg hader moderne musik som hiphop/rap og techno. Det lyder så ensformigt og teksterne giver ingen mening.".

Det er edderma'me snævertsynet!
Mens vi venter på trancendensen
Gravatar

#29 dyg 19 år siden

#28 - Men ikke desto mindre korrekt :] I hvert fald med 98% af alt der udgives.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#30 filmz-jonasgr 19 år siden

#29 Det er jeg helt enig i. Navne som Britney Spears, Robbie Williams, Beyonce etc. Har kun en ting, en god sangstemme. Alt musik og tekst bliver lavet af folk der kan trykke på de rigtige knapper således at der bliver solgt en masse albums og dermed tjenes en masse penge.

Der er enkelt rappere som har noget fornuftigt på hjerte. Ellers er det tekster hvor man blandt andet praler med at man er blevet skudt i hovedet osv. En mand som Eminem synes jeg faktisk er en rigtig fin kunstner, selv om jeg ikke bryder mig om hans musik.
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: