Valgfagene for næste år er endnu ikke helt fastlagte, men der vil med sikkerhed blive tilbudt noget sport/idræt desuden tror jeg godt du kan regne med noget Maling,kunst mm., idehistorie/filosofi, international politik, Religion, KUBRICK, Filmhistorie, Harry Potter. Det er hvad jeg har hørt indtilvidere, men du kan roligt regne med at der nok skal være flere ting.
Når du siger at alt er afklaret, er det så ensbetydende med, at du er tilmeldt? :)
Svend Aage Larsen skrev følgende om ringens historie i et nyhedsbrev til foreningens medlemmer i 1994-95:
Ørenringene på Diget
Ørenringene har gennem generationer fulgt slægten fra Diget.
De blev givet til den førstefødte på spindesiden, i reglen som gave, når hun blev gift og forlod hjemmet for selv at stifte familie. Det var ingen betingelse, men det kom ganske af sig selv, at når den, som fik denne gave, kom på aftægt eller døde, blev ringene givet tilbage til en datter af ny generation på Diget, når hun skulle giftes eller forlade sit hjem.
Således har disse ørenringe i sin tid vandret fra slægtled til slægtled og været medvirkende til en nær og vedvarende forbindelse mellem gård og familie.
Overtro og de hårde livsbetingelser, som prægede vor egn førhen, har nok ligget som en dybere mening med gaven.
Det var ret almindeligt før i tiden, at kvinder og mænd bar smykker som ørenringe, armbånd m.v. – ikke til pynt, men i troen på, at de kunne helbrede eller forebygge lidelser af forskellig art.
Ørenringene fra Diget er sikkert et sådant smykke, der blev givet som beskyttelse for den unge datter og hendes kommende familie, det største nogen kan ønske sig, selv dengang hvor det var forbundet med overtro.
I samme takt som oplysning blev bedre i befolkningen, svandt troen og tilliden til smykkernes magi. De blev gemt hen og herefter kun brugt ved festlige lejligheder.
Samme skæbne overgik ringene fra Diget, de kom hjem til gården kort efter århundredskiftet og har ikke siden været anvendt i sundhedens tjeneste. Gårdejer Svend Aage Larsen
Nej det jeg mente med eksemplerne var blot at det lidt virker som om movie1000 har så mange ting han først vil undersøge, og jeg er bare nervøs for chancen glipper, hvis han bruger for meget tid på det.
Jeg er helt enig. En gratis plads venter næppe på nogen.
#81 Corgan 14 år siden
Jeg synes nu Elwood nævner 3 gode fag. Det er i hvert fald 3 gode ting at kunne i en post-apokalyptisk verden (husk at jorden går under næste år).
#82 elwood 14 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#83 Tommy Kristensen 14 år siden
#84 Corgan 14 år siden
Har du ikke set "2012"?!
#85 MOVIE1000 14 år siden
#86 Paawl 14 år siden
Når du siger at alt er afklaret, er det så ensbetydende med, at du er tilmeldt? :)
#87 Highland Park 14 år siden
Historien om Diget
&
#88 Highland Park 14 år siden
#89 MOVIE1000 14 år siden
#90 dyg 14 år siden