Gravatar

#1 Paawl 14 år siden

Hej Filmz-brugere

Jeg tillader mig at genposte et tidligere indlæg

GRATIS højskoleophold på "Diget - højskolen ved skagen" tilbydes fra 9. januar 2011 på Diget. Opholdet går enten 4 eller 6 måneder frem. Der er 4 mulige linjer: Kunst, Miljø og udvikling, Sport og sundhed og ikke mindst TV og Kommunikation!

Jeg kan nævne at Kristoffer Abildgaard læren på TV og kom linjen planlægger at lave et valgfag med titlen Stanley Kubrick - det kan en filmnørd, da ikke stå for. Desuden er der også rig mulighed for at dyrke interesser på skolen indenfor bl.a. sport, kultur, religion og kunst.

Har dette interesse så kontakt skolen på [email protected] eller 98 48 90 11.

Eller skriv en mail til mig på [email protected], hvis I har yderligere spørgsmål.
Gravatar

#2 MOVIE1000 14 år siden

kan du fortælle mere om TV og Kommunikations linjen, fx med fagene og hvad man egentlig laver??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Paawl 14 år siden

Det kan du tro.
TV og Kommunikations er et hovedfag på 7,5 timer, hvor du kommer til at arbejde både teoretisk og praktisk med film- og tv-mediet. Derudover bliver der tilbudt en række valgfag fx Kubrick og filmhistorie, men du kan samtidig også vælge fag, der ikke har noget med film at gøre - fx filosofi eller sport.

For tiden arbejder vi praktisk, hvor vi er ved at færdigklippe et par produktioner. Det drejer sig bl.a. om en rapportage omkring littaraturfestivalen i Skagen, hvor vi bl.a. har interviewet forfatterne Hanne Vibeke Holst og Carsten Jensen. Jeg har desuden i min fritid lavet en lille reklamefilm for Skagen bryghus.

Når vi arbejder teoretisk kigger vi på de forskellige byggesten indenfor film - bla.a de forskellige virkemidler såsom: kameraindstillinger, effekter og meget mere. Vi laver også dramaturgiske analyser af film og arbejder med de forskellige filmgenre.

Desuden er der en fast filmaften på skolen, hvor elever og lærere viser film også er der ofte en lille snak om filmen bagefter.

Jeg har skrevet en besked til din filmz-bruger, hvor der er kontaktoplysninger til forstanderen, så hvis du ringer til ham eller giver mig din mail og måske tlf nr, så kan vi sende noget materiale eller kontakte dig, hvis du er interesseret i at komme gratis på højskole.

Mvh.
Mads Bendix
Elev på Diget
[email protected]
Gravatar

#4 lagoni 14 år siden

Er det bare helt gratis til alle der henvender sig eller er det stadig en konkurrence?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 Paawl 14 år siden

Ved godt at Facebook-siden siger "vind et højskoleophold", men hvis du kontakter skolen eller giver mig dine kontaktoplysninger, så vi kan kontakte dig, så vil jeg næsten garanterer at du kan komme gratis afsted.
Gravatar

#6 MOVIE1000 14 år siden

Ja jeg har set du har skrevet og indtil videre er jeg ret interesseret, men hvordan er det skriftlige arbejde er der meget og hvad med lektier??
Gravatar

#7 Paawl 14 år siden

Der er ingen afleveringer, som du SKAL lave! :) På Tv og kom vil du nok skulle lave et par videoproduktioner og holde lidt oplæg, men det meste kan du sagtens nå i undervisningstiden, så du styrer helt selv, hvor meget du vil lave af den slags. Det er en helt andet måde at lære på end fx gymnasiet. På højskole handler det om at du skal lave noget arbejde fordi det interesserer dig og ikke fordi du skal have en eksamen eller gode karakterer. Men lærene er dog forholdsvis højt uddannede, så hvis du har lyst til at tage fat i det lidt hårde stof er der også mulighed for det, men det er noget, du selv styrer.
Gravatar

#8 MOVIE1000 14 år siden

okay fordi jeg kommer næsten lige ud fra folkeskolen og er pænt skoletræt, vil gerne bruge hovedet selv i stedet for at skrive af tavlen eller skrive af hvad læreren siger eller lave stort set de samme opgaver på forskellige sværhedsgrader
Gravatar

#9 Paawl 14 år siden

Så er højskole lige noget for dig :) et rigtigt godt sted til at finde ud af hvad man vil i fremtiden. skal jeg få min forstander til at kontakte dig eller tager du selv kontakt til skolen?
Gravatar

#10 Paawl 14 år siden

Vil også lige indskyde at miljøet på højskolen er rigtig ungt. Forstanderen, Claus er 34 og to af de andre hovedfags lærere er i starten i 30'erne.

Skriv ny kommentar: